3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-168-169-170-171-172-173 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gönüllü Trafik Polisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gönüllü Trafik Polisi Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 Cevapları, öğrencilerin trafik güvenliği konusunda bilgi edinmelerini sağlayan önemli etkinlikler içermektedir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gönüllü Trafik Polisi Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara trafik kurallarının önemini anlatırken, bu kurallara uymanın gerekliliğini de vurgular. Bu metin, öğrencilerin dikkatli ve sorumlu bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunarak, sosyal bilinç geliştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 164-168-169-170-171-172-173 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin trafik güvenliği konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 164-168-169-170-171-172-173 İlke Yayıncılık bölümleri, çocuklara trafik işaretlerini tanıtmanın yanı sıra, bu işaretlerin günlük hayatta nasıl kullanılacağına dair pratik bilgiler sunar. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların trafikle ilgili bilgileri eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini sağlayarak, güvenli bir çevre oluşturmalarına katkıda bulunur.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169-170-171-172-173


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Trafikte gözlemlediğiniz hatalı davranışlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. 


Cevap : Trafikte gözlemlediğim hatalı davranışlar hakkında arkadaşlarımla konuşurken, yayaların yaya geçidini kullanmadan karşıya geçmesi ve sürücülerin yayalara yol vermemesi gibi durumları ele alırım. Bu tür hataların trafikte tehlike oluşturduğunu ve kurallara uymanın önemini vurgularım.


2. Trafikte hatalı bir davranış gördüğünüzde nasıl tepki verirsiniz? Açıklayınız.


Cevap : Trafikte hatalı bir davranış gördüğümde, ilk olarak sakin kalmaya çalışırım. Eğer bu hata benim güvenliğimi tehlikeye atmıyorsa, uyarıcı bir şekilde durumu anlatabilirim. Ancak, tehlikeli bir durum varsa, yetkililere bildirmek gerektiğini düşünürüm. Kendi güvenliğimi korumak ve kurallara uymak her zaman öncelikli olur.


3. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Trafikte sürücülerin ve yayaların uyması gereken kuralları ve uyulmazsa yaşanabilecek olumsuzlukları konu alıyor olabilir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Ardından bu kelimelerin ve kelime  gruplarının anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz ve sözlük defterinize yazınız.


Cevap :

  • Komut: Bir şeyi yaptırmak veya yönetmek amacıyla verilen buyruk ya da emir.
  • Kavşak: İki ya da daha fazla yolun kesiştiği, birleştiği yer.
  • Refüj: Karayolu üzerindeki taşıt yollarını birbirinden ayıran ya da yayaların güvenliği için yapılan, yükseltilmiş veya işaretlenmiş alan.
  • İhlal: Kanun, kural veya anlaşmalara uymama, çiğneme durumu.
  • Kabahat: Küçük ve genellikle hafif bir suç veya yanlış davranış.
  • Park yeri: Araçların geçici olarak park edilebileceği belirli alan.
  • Vızır vızır: Çok hızlı ve sürekli olarak hareket etme durumu; özellikle yoğun trafik veya hareketlilik için kullanılır.

Soru : b. Aşağıdaki cümleleri, bu kelimelerden ve kelime gruplarından uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.


Cevap :

• Bir engeli olmayan sürücülerin, engelli park yerini kullanmaları doğru değil.
• Kuralları ihlâl eden yaya ve sürücülere para cezaları kesiliyor.
Kavşaktaki trafik ışıkları bozuk olduğu için kaza meydana gelmiş.
Kabahat, yaya geçidini ihlal eden sürücüdeydi.
• Trafik polisinin komutlarına göre hareket etmemiz gerektiğini biliyorduk.
• Önce sola, sonra sağa, sonra tekrar sola baktım; yolun boş olduğundan emin olunca vızır vızır hızlıca yürüdüm.


Soru : c. Aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelime grubunun anlamını sözlükten bulup noktalı yere yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çocuğun gözüne neden uyku girmedi?


Cevap : Çocuk, ertesi gün gönüllü trafik polisi olacağı için heyecanlanmış ve bu yüzden gözüne uyku girmemiştir.


2. Geç vakit uykuya dalan çocuk, rüyasında ne gördü?


Cevap : Rüyasında kendini yolun ortasında sürücülere komut verirken görmüştür.


3. Çocuk nerede görev yapacaktı?


Cevap : Çocuk okulun önündeki yaya geçidinde görev yapacaktı.


4. Çocuk, yaya geçidini ihlal eden sürücüyü nasıl uyardı?


Cevap : Çocuk, sürücünün yanına gidip camını açmasını işaret ederek onu yaya geçidini ihlal ettiği için uyardı.


5. Küçük bir çocuğa neden az kalsın araba çarpıyordu?


Cevap : Küçük çocuk annesinin elini bırakarak yola fırladı ve o sırada bir araba aniden durarak çocuğa çarpmaktan son anda kurtuldu.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu: Bir çocuğun gönüllü trafik polisi olarak trafiği kontrol etmesi ve yaşadığı olaylar.

Metnin Ana fikri: Trafikte kurallara uymak, hem sürücülerin hem de yayaların can güvenliği için önemlidir.


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : “Gönüllü Trafik Polisi’nin Maceraları”


4. ETKİNLİK


Soru : Metindeki çocuk gibi gönüllü trafik polisi olsaydınız trafikte yaşanan sorunlar karşısındaki tavrınız ne olurdu? Metinde anlatılan sorunlara nasıl çözüm bulurdunuz? Anlatınız.


Cevap : Gönüllü trafik polisi olsaydım, öncelikle sürücülerin ve yayaların dikkatli olmalarını sağlamak için daha fazla uyarıcı tabelalar yerleştirirdim. Özellikle yayaların geçiş hakkını ihlal eden sürücülere karşı dikkatli olur, yayaların da trafik ışıklarına uymalarını sağlardım. Sorunları çözmek için hem sürücülere hem de yayalara trafik kuralları hakkında bilgilendirme yapardım.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki trafik işaretlerinin anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Birinci görselde yaya geçidi görülmektedir ikinci görselde otobüslerin durağı 3 görselde bisikletin giremeyeceği bir alan 4 kısımda ise bisiklete kapalı olan yolu 5 görselde alt geçit 6 görselde insanın yasak olduğu 7 görselde yayaların 8 görselde okul geçidinin 9 görselde demiryolunun 10 görselde üst geçittin 11 görselde ışıklı cihazların olduğu 12 görselde ise çalışmanın olduğunu ifade eden trafik işaret ve levhaları bulunmaktadır.


Soru : b. Aşağıdaki metni okuyup her bir cümleyi görsellerdeki trafik işaretlerinden uygun olanıyla ilişkilendiriniz. İlişkilendirdiğiniz trafik işaretlerinin numaralarını, cümlelerin başındaki kutucuğa yazınız.


Cevap :

(8) Her sabah okula giderken ana caddeye geldiğimde yaya geçidinden karşıya geçerim. (12) O sabah ana caddeye gelince yolda çalışma olduğunu gördüm ve yolumu değiştirmem gerektiğini anladım. (11) Önce trafik ışıklarına kadar yürüdüm. (9) Kestirme yoldan gidersem demir yolu geçidinde tehlike yaşayabilirdim. Bu nedenle uzun ama güvenli yolu tercih ettim. (10) Biraz yürüyüp üst geçitten karşıya geçtim.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Görsellerdeki hatalı davranışları belirleyip noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Birinci görselde çocukların yola giden topun peşinden koşarak trafiğe dikkat etmemesi yanlış bir davranıştır.

İkinci görselde yaya yolunun ortasına kadar gelen sürücü yayaların karşıdan karşıya geçişini zorlaştırmakta ve tehlike oluşturmaktadır.

Üçüncü görselde çocukların yaya yolu yerine arabaların arasından girerek tehlike oluşturulması yanlış bir davranıştır.

Dördüncü görselde kadının alt ve üst geçit veya yaya yolunu kullanmadan direkt trafik akışkan olduğu yerden karşıya geçmesi yanlış bir davranış olarak değerlendirilebilir


Soru : b. Görsellerdeki hatalı davranışların sonuçları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

  1. Çocukların yola koşması: Kazalara neden olabilir; çocuklar yaralanabilir.
  2. Sürücünün yaya yolunu ihlal etmesi: Yayaların güvenliğini tehdit eder; kazalara yol açabilir.
  3. Çocukların arabaların arasından geçmesi: Sürücüler çocukları göremeyebilir; çarpma riski vardır.
  4. Kadının yaya yolunu kullanmaması: Kendi ve diğer yayaların güvenliğini tehlikeye atar; kaza riski artar.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen cümleler gerçek ögeler içeriyorsa “ ”, hayalî ögeler içeriyorsa “ ” takip ederek çıkışa ulaşınız. Ulaştığınız rakamı işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 164-168-169-170-171-172-173 Cevapları”

8. ETKİNLİK


Soru : Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? Trafikte gözlemlediğiniz hatalı davranışları hatırlayınız. Konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi günlüğünüze yazar gibi aşağıya yazınız.


Cevap :

Sevgili Günlük,

Bugün trafikte gözlemlediğim hatalı davranışlar aklımı karıştırdı. İnsanlar, yaya geçitlerinde durmayan sürücüler ya da kırmızı ışıkta geçen araçlar gibi basit kurallara bile uymuyor. Bir çocuğun yola aniden fırlaması beni çok korkuttu; neyse ki sürücü durabildi. Böyle anlarda kalbim hızla çarpıyor.

Kendimi trafik polisi gibi hissettim. Herkesin birbirine saygı göstermesi gerektiğini düşünüyorum. Trafikte daha dikkatli olmalı ve başkalarının güvenliğini tehlikeye atmamalıyız. Bu tür hatalar, sadece kazalara neden olmakla kalmıyor, aynı zamanda herkesin hayatını olumsuz etkiliyor. Umarım bir gün bu sorunlar azalır ve insanlar daha dikkatli olurlar.

Sevgiler,


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda büyük harflerin kullanıldıkları yerlerle ilgili verilen kurallar ile bu kurallarla ilgili örnek cümleleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kuralı örnekleyen bir cümleyi noktalı yere yazınız.


Cevap :

  1. Kişi adları ile soyadlarının ilk harfi büyük yazılır.
    Örnek cümle: “Millî Eğitim Bakanlığı öğrencilerle ilgili projelerini açıkladı.”
  2. Hayvanlara verilen özel adlar büyük harfle başlar.
    Örnek cümle: “Gecenin bir yarısında kedimiz Reçel miyavlamaya başladı.”
  3. Bayram adları büyük harfle başlar.
    Örnek cümle: “Babaannemler Ramazan Bayramı’nda bize gelecekler.”
  4. Kurum, kuruluş adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
    Örnek cümle: “Millî Eğitim Bakanlığı öğrencilere yönelik projelerini açıkladı.”
  5. Mahalle, cadde, sokak adlarında geçen mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak kelimeleri de büyük harfle başlar.
    Örnek cümle: “Teyzemler Ümitköy Mahallesi’nde oturuyorlar.”
  6. Yer adları büyük harfle başlar.
    Örnek cümle: “Babam Denizli’den çok güzel havlular getirdi.”

Eşleştiremediğim kural: “Yer adları büyük harfle başlar.”
Örnek cümle: “İstanbul, Türkiye’nin en büyük şehridir.”


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Vecihi Hürkuş ve Nuri Demirağ hakkında bilgi edininiz.


Cevap :

Vecihi Hürkuş (1896-1969), Türk havacılık tarihinin öncülerinden biridir. Türkiye’nin ilk sivil pilotu ve uçağını tasarlayıp üreten ilk Türk olarak bilinir. 1915’te askeri pilotluk eğitimi aldıktan sonra, I. Dünya Savaşı sırasında Osmanlı Hava Kuvvetleri’nde görev yaptı. 1925’te kendi tasarladığı “Vecihi K-VI” uçağı ile Türkiye’de sivil havacılığın gelişmesine katkıda bulundu. Hürkuş, aynı zamanda Türk hava kuvvetlerinin modernleşmesi için çaba sarf etti.

Nuri Demirağ (1886-1957), Türk iş adamı ve havacılık mühendisi olarak tanınır. Türkiye’de ilk yerli uçağı üretme girişiminde bulunan ve Nuri Demirağ Uçak Fabrikası’nı kuran kişidir. 1930’lu yıllarda, Nuri-Demirağ uçakları Türkiye’nin ilk yerli yapım uçakları arasında yer alıyordu. Havacılık sektöründe önemli katkılarda bulunmuş ve eğitimli pilotlar yetiştirmek için çaba göstermiştir. Ayrıca, Türkiye’nin havacılık ve uzay çalışmaları için birçok yatırımda bulunmuştur.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-168-169-170-171-172-173 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score