3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159-160-161-162 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161, 162


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159, 160, 161, 162 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek ve öğrendiklerini pekiştirmek amacıyla çeşitli etkinlikler sunmaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları, ünite boyunca kazanılan bilgilerin uygulanmasına olanak tanırken, öğrencilerin anlama yeteneklerini de güçlendirir. Bu etkinlikler, çocukların aktif katılımını teşvik ederek öğrenme sürecini daha etkili hale getirir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161-162 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerdeki kazanımlarını pekiştirmeleri için önemli bir kaynak sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161-162 İlke Yayıncılık bölümleri, eğlenceli ve öğretici içerikleriyle çocukların ilgisini çekerken, öğrenme motivasyonunu artırır. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların hem bireysel hem de grup içinde çalışma becerilerini geliştirerek, sosyal etkileşimlerini de güçlendirir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161-162


4. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


ABUR CUBURLAR

Abur cuburda yağ, şeker, tuz ve katkı maddelerinden fazlasıyla bulunur. (…) Herkesin biraz yağa, şekere ve tuza ihtiyacı vardır ama bunların aşırı tüketilmesi sağlık için ciddi tehdit oluşturabilir. (…)

Abur cubur yemenin hiçbir sakıncası yoktur, elbette sadece ara sıra yer ve düzenli olarak sağlıklı yiyeceklerden yemeyi ihmal etmezsen. Ancak abur cuburlardan çok yemeye başladığında sorunlar ortaya çıkacaktır. Çok abur cubur yediğinde dişlerin çürüyebilir, kilon artabilir ve sağlığın bozulabilir. Hatta bir süre sonra kalbin bile zarar görebilir.

Kate KNIGHTON (Keyt NAYTIN)
Neden Abur Cubur Yememeliyim?
çev.: Pınar TURANCI
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Abur cuburlarda hangi maddeler bulunur?


Cevap : Abur cuburlarda yağ, şeker, tuz ve katkı maddeleri fazlasıyla bulunur.


2. Abur cubur yemenin hangi durumlarda sakıncası yoktur?


Cevap : Abur cubur yemenin sakıncası yoktur, elbette sadece ara sıra yer ve düzenli olarak sağlıklı yiyeceklerden yemeyi ihmal etmezsen sakıncası yoktur.


3. Çok abur cubur yendiğinde hangi sağlık sorunları ortaya çıkar?


Cevap : Çok abur cubur yendiğinde dişler çürüyebilir, kilo artabilir, sağlığın bozulabilir ve kalp zarar görebilir.


C. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  1. pabuç = ayakkabı
  2. ıslak = nemli
  3. gıda = besin
  4. ihtiyaç = zorunluluk
  5. kent = şehir
  6. garip = tuhaf
  7. fikir = düşünce

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Bilgilendirici metinlerde kişisel duygu ve düşünceler anlatılır.
  • (Doğru) Karşılıklı konuşmalarda konuşma çizgisi kullanılır.
  • (Yanlış) Kendisinden sonra açıklama yapılacak cümlelerin sonuna nokta konur.
  • (Yanlış) “Fare aslanın üzerine kükreyerek atladı.” ifadesinde gerçek ögeler bulunur.
  • (Doğru) Bayram adlarında her kelimenin ilk harfi büyük yazılır.
  • (Yanlış) Şiirdeki dizelerin ilk harfleri küçük yazılır.
  • (Doğru) “Babaannem kalın şişleriyle kazak ördü.” cümlesinde “kalın” kelimesi varlığın özelliğini belirtir.
  • (Doğru) “Zayıf, çalışkan, nazik” kelimeleriyle “öğrenci” kelimesini niteleyebiliriz.

D. Aşağıdaki kelimeleri, sözlük anlamları ile cümledeki anlamları aynı olacak şekilde eşleştiriniz..


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 159-160-161-162 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


1. Örneklerdeki kelimelerin anlam ilişkisini inceleyiniz. Buna göre boş olan kutuculara uygun olan kelimeleri yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları”

Karakterler : Selim, Semih, Nurgül
Yer : Alışveriş merkezi
Olay :  Alışveriş merkezinde Selim’in sürekli aburcubur istemesi, abi Semih’in kardeşine davranışının yanlışlığını anlatması ve anneleri Nurgül Hanım’ın sorunu çözme biçimlerine verdiği tepki.

2. Yukarıdaki hikâye unsurlarına dikkat ederek aşağıya bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :

Başlık: Alışverişte Tatlı Bir Ders

Selim, annesi Nurgül Hanım ve abisi Semih’le alışveriş merkezine gitmişti. Gözleri hemen abur cubur raflarına takıldı.

“Anne, şu cipslerden alabilir miyim?” diye sordu.

Nurgül Hanım, “Hayır, Selim. Dün de aldık, bugün sağlıklı şeyler alacağız,” dedi.

Selim, abisi Semih’e döndü. “Abi, lütfen sen al!”

Semih gülümseyerek, “Selim, abur cubur sağlığa zararlı. Sürekli yersen dişlerin çürüyebilir ve kilo alırsın,” dedi.

Nurgül Hanım da ekledi, “Abin haklı. Sağlıklı beslenmek en iyisi.”

Selim, başını sallayarak razı oldu.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK Ek Çalışmalar


Soru : Trafikteki yayaları ve sürücüleri gözlemleyip yaya ve sürücülerin hatalı davranışlarını belirleyiniz.


Cevap :

Trafikte yayalar ve sürücüler bazen dikkat etmedikleri için hatalı davranışlar sergileyebilirler. İşte maddeler halinde yayaların ve sürücülerin yaptığı bazı hatalı davranışlar:

Yayaların Hatalı Davranışları:

  1. Yaya geçidini kullanmadan karşıdan karşıya geçmek.
  2. Kırmızı ışıkta geçmek.
  3. Cep telefonu kullanarak dikkatini dağıtmak.
  4. Yoldayken birden koşmak veya durmak.

Sürücülerin Hatalı Davranışları:

  1. Hız limitlerine uymamak.
  2. Yaya geçidinde yayalara yol vermemek.
  3. Cep telefonuyla ilgilenerek araç kullanmak.
  4. Trafik işaretlerine dikkat etmemek.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159-160-161-162 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score