3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163-164-165 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ayçiçeği ve Papatya Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 Cevapları” başlığı, öğrencilerin 5. ünitede yer alan etkinlik sorularını kolayca anlamalarına ve çözmelerine yardımcı olur. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Ayçiçeği ve Papatya Metni Etkinlik Cevapları” bölümünde, metne ilişkin soruların çözümleri ve açıklamaları bulunmaktadır. Bu bölüm, öğrencilerin okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerini güçlendirecek şekilde hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163-164-165 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin hem sınıfta hem de evde kolaylıkla faydalanabileceği doğru ve açıklamalı çözümler sunmaktadır. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-160-161-162-163-164-165 MEB Yayıncılık” kısmında, etkinliklere dair kapsamlı öneriler ve çözüm yolları yer alır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159-160-161-162-163-164-165


TEMADA NELER ÖĞRENECEĞİZ? 


1) 5. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : 5. temadaki başlıkları ve resimleri inceledim. Bu tema bana özgüven kazanmayı, kendimi geliştirmeyi, doğaya olan sevgimi artırmayı, gelecekteki meslekler hakkında bilgi edinmeyi ve hayallerimi gerçekleştirme yollarını öğretecek gibi görünüyor.


2) Kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kendimi geliştirmek için yapabileceklerim:

  1. Yeni bilgiler öğrenmek için düzenli kitap okurum.
  2. İlgi duyduğum alanlarda kurslara veya atölyelere katılırım.
  3. Becerilerimi geliştirmek için pratik yaparım.
  4. Olumlu bir bakış açısı benimseyip motivasyonumu yüksek tutarım.
  5. Çevremdekilerden yapıcı eleştiriler alarak kendimi geliştiririm.
  6. Teknolojiyi ve yenilikleri takip ederim.
  7. Spor yaparak hem fiziksel hem de zihinsel olarak kendimi güçlendiririm.
  8. Hedefler belirleyip bu hedeflere ulaşmak için planlı bir şekilde çalışırım.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Dostluk kavramının anlamını araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Dostluk, insanlar arasında karşılıklı sevgi, güven, samimiyet ve bağlılık üzerine kurulan bir ilişkidir. Dostlar, birbirlerinin iyi ve kötü günlerinde yanlarında olarak destek verir. Dostluk, paylaşmayı, fedakârlığı ve hoşgörüyü içerir. Bu ilişki, bireylerin duygusal ihtiyaçlarını karşılamasına yardımcı olur ve hayatta yalnız olmadıklarını hissettirir. Dostluk, kişisel gelişim ve mutluluk için önemli bir değerdir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcük ve sözcük grubunun metindeki anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz. Sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

İhmal etmek

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Gerekli özeni göstermemek, savsaklamak.
  • Tahminim: Dikkat etmemek ya da önem vermemek.
  • Cümlem: Derslerine çalışmayı ihmal eden öğrenciler, sınavda zorlandılar.

Yüzleşmek

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Bir durumla, olayla veya kişiyle doğrudan karşı karşıya gelmek.
  • Tahminim: Gerçeklerle karşı karşıya kalmak.
  • Cümlem: Hatasını kabul etmek için geçmişiyle yüzleşmek zorunda kaldı.

Olgunlaşmak

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Gelişip tam ve mükemmel bir duruma gelmek.
  • Tahminim: Daha deneyimli, sabırlı veya olgun bir hale gelmek.
  • Cümlem: Zamanla olgunlaşarak sorunlara daha sakin bir şekilde yaklaşmayı öğrendi.

2. “Ahenk” sözcüğü aşağıdaki cümlelerin hangisinde metindeki anlamıyla kullanılmıştır? Kutuları “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Çalgılı eğlence.
(X) Toplumsal çevreye veya bir duruma uyma.
Kulağa hoş gelen ses veya söz dizisi, ezgi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


3. Aşağıda dilimize yabancı dillerden geçmiş sözcükler verilmiştir. Bu sözcükleri Türkçe karşılıkları ile eşleştiriniz.


Cevap :

  • Duyuru → Anons
  • Uyarı → Alarm
  • Savunma → Defans
  • Çevrim içi → Online
  • Gösteri → Şov

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Metindeki kahramanları bularak yazınız.


Cevap : Ayçiçeği, papatya, serçe, güneş, güzeller güzeli kız.


2. Bulduğunuz kahramanların kişilik özelliklerini yazınız.


Cevap :

  • Ayçiçeği: Sevgi dolu, sadık ve duyarlı bir dost.
  • Papatya: İlgiyle şımaran, ancak hatasını anlayan bir karakter.
  • Serçe: Yardımsever, bilge ve ara bulucu.
  • Güneş: Şahitlik eden, dostlukların güzelliğine katkı sunan bir figür.
  • Güzeller güzeli kız: Duygusallığıyla dikkat çeken, farkında olmadan zarar veren bir karakter.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


3. Ayçiçeği niçin üzülmüştür?


Cevap : Papatyanın, insanlar tarafından gösterilen ilgi yüzünden dostluğunu ihmal etmesine üzülmüştür.


4. Serçe, üzülen ayçiçeğini teselli etmek için ona neler söylemiştir?


Cevap : Serçe, canlıların bazen sevgi ve ilginin etkisiyle değerli şeyleri unuttuğunu, biraz sabır gösterirse papatyanın bu durumu aşacağını söylemiştir.


5. Papatyanın gerçeklerle yüzleşmesini sağlayan olay nedir?


Cevap : Güzeller güzeli kızın papatyayı kopararak yapraklarını yolması ve sonunda yere atması papatyanın gerçeklerle yüzleşmesini sağlamıştır.


6. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız. 


Cevap :

Metnin Konusu : Dostluk ve ilginin insanlar üzerinde bıraktığı etkiler.

Metnin Ana Düşüncesi : Gerçek dostluk, sevdiğini gözünde değil, yüreğinde büyütmekle mümkündür.


7. Okuduğunuz metnin türü nedir? Niçin?


Cevap :

Tür: Masal.

Niçin: Doğaüstü olayların yer aldığı, ders verme amacı güden hayal ürünü bir anlatıdır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Altı çizili sözcüklerin eş seslisini kullanarak yeni bir cümle yazınız.


Cevap :

Kendime bir yer buldum. (yer)

Çamaşırları ipe asarken yere düşürdüm.

Kız ona el sallıyordu. (el)

Masanın üzerinde eski bir el yazması kitap bulduk.


Soru : Metinde tırnak işaretinin kullanıldığı cümlelerin altını çiziniz. Tırnak işaretinin kullanılma sebebini aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :

Metinde tırnak işaretinin kullanıldığı cümleler:

  1. “Üzülme, bazen canlılar sevgi ve ilginin etkisiyle hayatlarında değerli olan şeylerin onlar için ne kadar önemli olduğunu unuturlar.”
  2. “Gerçek dost sevdiğini gözünde değil yüreğinde büyütür.”
  3. “Seviyor, sevmiyor, seviyor, sevmiyor…”

Tırnak işaretinin kullanılma sebebi: Tırnak işareti, metinde geçen doğrudan alıntıları, konuşma ifadelerini ve özel bir anlam içeren sözleri belirtmek için kullanılmıştır.


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Siz serçenin yerinde olsaydınız iki arkadaşın yaşadığı problemin çözümü için neler yapardınız? Düşüncelerinizi desteklemek için örnekler verirken dilimize yabancı dilden girmiş sözcüklerin Türkçelerini de kullanmaya özen göstererek sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

ğer serçenin yerinde olsaydım, iki arkadaşın yaşadığı problemi çözmek için öncelikle onları bir araya getirir ve birbirlerini anlamalarını sağlamaya çalışırdım. Aralarındaki iletişim eksikliğini gidermek için ikisinin de düşüncelerini ve duygularını paylaşmasına fırsat verirdim.

Örneğin, papatyaya ayçiçeğinin ne kadar üzüldüğünü anlatır ve dostluğun ne kadar kıymetli olduğunu hatırlatırdım. Ayrıca ayçiçeğine de sabırlı olmasını ve dostunun hatasını fark edeceğini anlatırdım. Böylece, onların yeniden barışmasını sağlardım.

Daha önce benzer bir durumu yaşadığımda, bir arkadaş grubunda iletişim sorunları olmuştu. Onlarla açık bir şekilde konuşup, birbirlerini anlamaları için bir ortam hazırladım ve sorunlar çözüldü. Dostluklarda önemli olan sabır ve karşılıklı anlayıştır. Bu yüzden sorunları çözmek için konuşmak ve anlamaya çalışmak çok önemlidir.

Dilimize yabancı dilden girmiş kelimelerin Türkçelerini kullanma örnekleri:

  • Problem yerine sorun,
  • İletişim yerine haberleşme,
  • Motivasyon yerine güdüleme,
  • Empati yerine duygudaşlık gibi Türkçe kelimeler kullanmaya dikkat ederdim.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : İstediğiniz konuyu seçerek kısa bir masal yazınız.


Cevap :

Dostluk Ağacı

Bir zamanlar, yemyeşil bir ormanda “Dostluk Ağacı” adında bir ağaç yaşardı. Her sabah yanına gelen sincap, kuş ve tavşan onun gölgesinde buluşur, neşe içinde vakit geçirirdi.

Bir gün, sincap ve kuş bir ceviz yüzünden tartıştı. Tavşan onları barıştırmak için uğraşsa da başaramadı. Dostluk Ağacı, dallarını rüzgârla sallayarak konuştu:
“Paylaşmak dostluğun köküdür. Eğer bunu öğrenemezseniz, bu ormanda mutluluk solup gider.”

Sincap ve kuş, ağacın haklı olduğunu anladı. Cevizi bölüşüp birlikte yemeye karar verdiler. O günden sonra, Dostluk Ağacı’nın gölgesi altında bir daha hiç tartışma olmadı.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ


Soru : Ozan’ın sizlere sormak istediği sorular aşağıda verilmiştir. Soruları cevaplayınız.


1. Her konuda yetenekli olabilir miyiz? Niçin?


Cevap : Hayır, çünkü herkesin ilgi alanları ve becerileri farklıdır. Bazı konularda daha başarılı olabiliriz, ancak her konuda yetenekli olmak zordur.


2. Bir konuda başarısız olduğumuzda kendimizi nasıl hissederiz?


Cevap : Çoğu zaman üzülür, hayal kırıklığına uğrarız. Ancak bu duygular geçici olabilir ve ders çıkararak ilerleyebiliriz.


3. Kendine güvenen bir insan zorluklar karşısında nasıl davranır?


Cevap : Kendine güvenen bir insan, zorlukları çözmek için sakin kalır, alternatif yollar arar ve pes etmez.



 

Our Score