3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154, 155
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151, 152, 153, 154, 155 Cevapları” başlığı, öğrencilere yönelik etkinliklerin doğru çözümleri ve açıklamalı cevaplarını içermektedir. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” kısmında, öğrencilerin 4. ünitede öğrendiklerini pekiştirecek şekilde sorulan soruların doğru yanıtları yer almaktadır. Bu bölümler, öğrencilerin bilgilerini gözden geçirmelerini ve anlamadıkları konularda eksikliklerini tamamlamalarını sağlar.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, etkinliklerin çözümüne dair adım adım açıklamalar bulunmaktadır. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayıncılık” kısmı, ders kitabındaki sorulara dair detaylı çözüm önerileri sunarak, öğrencilere rehberlik eder.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155
ÖĞRENDİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRİYORUZ
Üzüntü, haksızlık, öfke ve hüzünle dolu bir fırtına atlatan birini gördüğümde (…) ve birinin korktuğunu fark ettiğimde kendime “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyorum.
Ellerimi kalbimin üstüne koyuyorum ve dinliyorum. Cevabı burada buluyorum: Ben şefkatliyim. Çevreme hassasiyetle yaklaşıyorum. (…) Karşımdaki için orada olurum. Zaten sevgi, karşındaki için orada olmaktır. Karşımdakine sarılıp ona, “Her şey düzelecek.” derim. Sevgi, rahatlatmaktır. Sakince konuşurum. Kelimelerimi dikkatle seçer, hareketlerime özen gösteririm. (…) Sahip olduğum her şey için şükrederim ve sahip olduğum her şeyi paylaşırım. Sevgi, minnettarlıktır. (…)
Benim ya da başka birinin üzerine kara bulutlar üşüştüğünde yapabileceğim bir şeyler olduğunu bilirim. Kalbimin peşinden giderim. (…) Biz sevgiyiz ve sevginin yardımıyla hep birlikte fırtınaları atlatıp gökyüzünü aydınlatabiliriz.
Susan VERDE (Suzın VÖRD) Çev. Berrak KAYAOĞLU
Ben Sevgiyim (Kısaltılmıştır.)
Soru : 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Yazar, üzgün bir insan gördüğünde ya da birinin korktuğunu fark ettiğinde ne yapıyor?
Cevap : Yazar, üzgün birini veya korkan birini gördüğünde kendisine “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyor. Ardından, şefkatli ve hassas bir şekilde yaklaşarak karşısındaki kişiye yardımcı olmaya çalışıyor.
2. Yazarın sevgi ile ilgili düşüncelerini yazınız.
Cevap : Yazar, sevginin, karşındaki için orada olmak ve ona şefkatle yaklaşmak olduğunu düşünüyor. Sevgi, rahatlatmak, sakin konuşmak, minnettarlık duymak ve sahip olunan her şeyi paylaşmaktır. Sevgi, insanların birbirine yardımcı olmasını, birbirini desteklemesini sağlar.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları
3. Yazar niçin ellerini kalbinin üzerine koyup dinliyor?
Cevap : Yazar, ellerini kalbinin üzerine koyarak, kendi içsel huzurunu ve şefkatini dinliyor. Bu, kendisine sevgi ve güven duygusu vermek, içindeki cevabı bulmak için bir yöntemdir.
4. Metne uygun başlık belirleyiniz.
Cevap : “Sevgi ve Şefkatle Fırtınaları Atlatmak”
5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.
Cevap :
Metnin konusu, sevgi ve şefkatle başkalarına yardımcı olmanın, zor zamanlarda onları rahatlatmanın ve onların hayatına ışık getirebilmenin önemi üzerinedir.
Metnin ana düşünce ise, sevginin, zorluklar karşısında insanları bir arada tutarak birlikte fırtınaları atlatmalarını sağlayacak güce sahip olduğudur.
6. Aşağıdaki fıkrada yer alan yay ayraçlara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
Ya Tutarsa
Adamın biri bir gün Hoca’yı gölün kenarında görmüş. “Hayrola?” demiş.
Hoca, “Yine ne eğirip ne dokuyorsun?” demiş.
Hoca, adamı tepeden tırnağa şöyle bir süzmüş: “Hiç,” demiş. “Bir şey eğirip dokumuyorum. Göle maya çalıyorum.”
Adamcağız duyduklarına inanamamış: “İlahi Hoca, bu görülmüş şey mi? Göl maya tutar mı hiç?”
“Ben de biliyorum, tutmaz, tutmaz ama ya tutarsa?”
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları
7. Eksik bırakılan ifadeleri hayal ürünü olan ifadelerle eşleştiriniz.
Cevap :
- Sabaha kadar – müşıl müşıl uyudu.
- Muhabbet kuşum – ay ve yıldızlarla sohbet etti.
8. Aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Verilen bilgi doğruysa “D”, yanlışsa “ Y” yazınız.
Cevap :
- Özel isimler yazılırken ilk harfleri bazen küçük yazılır. – Yanlış
- Heyecan, korku, şaşırma bildiren cümlelerde ünlem kullanılır. – Doğru
- “Arkadaşım mavi kazak giymiş.” cümlesinde varlığın özeliğin niteleyen sözcük “kazak”tır. – Yanlış
9. İpuçlarından yararlanarak sözcüğü yazınız.
Cevap : Şifre : Yazma
Verilen ipuçlarına göre eş sesli sözcük şu şekilde çözülür:
- İkinci ve beşinci harfleri aynıdır.
- İlk harfi alfabenin 28. sırasındaki harf (z) ve üçüncü harfi 29. sırasındaki harf (z).
- İkinci ve beşinci harfler ünlü harflerden biri olmalıdır, bu durumda “e” harfi doğru seçimdir.
- ı, i, o, ö, u, ü harfleri kullanılmamıştır.
Bu ipuçlarını birleştirerek “zezey” kelimesi doğru cevap olacaktır.
Zey ve Zey eş sesli (aynı telaffuzla farklı anlamlar) bir sözcük oluşturur.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları
10. Anıl “Bu soru çok kolay.” dedi.
10. Yukarıdaki cümlede altı çizili sözcüğün karşıt anlamlısını bulunuz. Bulduğunuz sözcüğü cümle içinde kullanınız.
Cevap :
- Zor : Maçı son dakika zorla kazandılar.
11. Altı Şapkalı Düşünme tekniğinde bir konu altı farklı düşünce şeklinde belirtilir. Aşağıda bu düşünce tekniğine ait bazı şapkalar verilmiştir.
“Bugün yoğun kar yağışı bekleniyor.”
11. Yukarıdaki ifadeye göre öğrencilerin hangi yorumları yapmış olabileceğini yazınız.
Cevap :
Duygusal: “Kar yağacaksa, çok güzel olur. Beyaz kar taneleri her yeri süsler, manzara harika olur.”
İyimser: “Bugün kar yağacaksa, bu harika! Belki okullar tatil olur ve dışarıda eğlenceli bir şekilde zaman geçirebiliriz.”
Karamsar: “Kar yağarsa, yollar kapanır, trafik sıkışır. Çıkmak zor olur ve bir sürü aksilik yaşanabilir.”
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları
12. Görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki numaraları kutulardaki yönergelere göre yazınız.
Cevap :
Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıklar: 1, 2, 4, 8, 9
Aynı türden varlıklar: 3, 5, 6, 7