3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133-136-137-138-139-140-141 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Temiz Ol, Sağlıklı Yaşa! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Temiz Ol, Sağlıklı Yaşa! Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 Cevapları, öğrencilerin temizlik ve sağlıkla ilgili konuları öğrenmelerine yardımcı olur. Bu bölümlerde yer alan etkinlikler, kişisel hijyenin önemi üzerinde durarak öğrencilerin bu konuda bilinçlenmesini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Temiz Ol, Sağlıklı Yaşa! Metni Etkinlik Cevapları, sağlıklı bir yaşam için neler yapılması gerektiğini anlatırken, öğrencilerin günlük alışkanlıklarına yön verir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, hem dil bilgisi hem de anlamaya dayalı sorularla öğrencilerin okuma-anlama becerilerini geliştirir. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 133-136-137-138-139-140-141 İlke Yayıncılık bölümleri, çocukların temiz ve sağlıklı yaşama dair farkındalıklarını artırırken, aynı zamanda Türkçe dersinde ilerlemelerini sağlar. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde öğrenciler hem eğlenerek öğrenir hem de sağlıklı yaşam için önemli alışkanlıklar kazanır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137-138-139-140-141
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Kişisel temizliğinizi nasıl sağlıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap : Kişisel temizliğimi düzenli banyo yaparak, dişlerimi günde en az iki kez fırçalayarak, ellerimi sık sık sabunla yıkayarak ve tırnaklarımı düzenli olarak keserek sağlıyorum. Ayrıca temiz giysiler giymeye özen gösteriyor, saçlarımı tarayıp temiz tutuyorum. Hijyen kurallarına uyarak sağlığımı korumaya dikkat ediyorum.
2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Sağlıklı olmak için beden temizliğine dikkat etmemiz gerektiği metnin konusu olabilir.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerle ilgili görseller ve kelimelerin anlamları verilmiştir. Görsellerden yararlanarak noktalı yerlere bu kelimeleri yazınız.
Cevap :
- Kokarca : Kendini korumak için düşmanına kötü kokulu sıvı fışkırtan, ince, uzun bir hayvan.
- Pasaklı: Giyim kuşamına, eşyasının düzenine, temizliğine önem vermeyen kimse.
- Köpük: Sabun, deterjan vb.nin suda erimesinden oluşan beyaz kabarcık.
- Kovuk : Bir şeyin oyuk durumda bulunan iç bölümü.
- Çayır: Üzerinde gür ot biten düz ve nemli yer.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız.
1. Oyuncu Minimini en çok neyi sever?
Cevap : Toprakta oynamayı, yaprakların arasında saklanmayı, ağaçlara tırmanmayı ve üstünü başını kirletmeyi sever.
2. Oyuncu Minimini neyi hiç sevmez?
Cevap : Yıkanmayı sevmez.
3. Sincaplar, Oyuncu Minimini’nin oyun teklifine ne cevap verdiler?
Cevap : Gözlerindeki çapaklar ve kirli tırnakları nedeniyle onunla oynamayı reddettiler.
4. Kurbağalar, arılar Oyuncu Minimini’yi aralarına neden kabul etmediler?
Cevap : Kurbağalar ağız kokusundan, arılar ise kötü kokusundan dolayı onu aralarına almadılar.
5. Miniminiler, yıkanmanın oyun ve eğlence de olabileceğini nasıl anladılar?
Cevap : Oyuncu Minimini suya düştüğünde etrafta oluşan baloncukları görünce, yıkanmanın eğlenceli olabileceğini fark ettiler.
3. ETKİNLİK
Soru : Şemadaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanını noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.
Cevap :
- Çok ….küçük…… canlılardır.
- ………..Hastalıklara…………….. neden olurlar.
- ……Kirli…….. ve havasız ortamlarda çogalırlar.
- Soluma ve ……temas……… yoluyla vücudumuza girerler.
- ……..Aşı……….. olarak onlardan korunabiliriz.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.
Cevap :
Metnin başlığı: Temiz Ol, Sağlıklı Yaşa!
Metnin şahıs kadrosu: Oyuncu Minimini, Meraklı Minimini, Şaşkın Minimini, Kâşif Minimini, sincaptar, kurbağalar, arılar, örümcek ve kokarcalar.
Olayın gerçekleştiği mekân: Orman, göl, çiçekler ve nehir.
Metinde anlatılan olay: Oyuncu Minimini’nin temizlik yapmaktan kaçınması, kötü koktuğu için arkadaşları tarafından reddedilmesi ve en sonunda nehre düşerek yıkanmasıyla temizlik konusunda farkındalık kazanması.
Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı iki başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap :
- Temizlikle Gelen Arkadaşlık
- Kirli Minimini’nin Dönüşümü
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Temizlik alışkanlığı ile ilgili cümlelerin başına “T”, sağlıkla ilgili cümlelerin başına “S” yazınız.
Cevap :
- (T) Yemeklerden önce ve sonra ellerimizi yıkamalıyız.
- (T) Haftada en az iki defa duş almalıyız.
- (S) Her gün yeterli miktarda su içmeye özen göstermeliyiz.
- (S) Bilgisayar ve televizyon karşısında uzun saatler geçirmemeliyiz.
- (T) Kıyafetlerimizi temiz tutmalıyız.
- (S) Dengeli ve düzenli beslenmeliyiz.
- (S) Hava koşullarına uygun giyinmeliyiz.
- (T) Meyve ve sebzeleri iyice yıkamadan yememeliyiz.
- (T) Bizimle birlikte yaşayan evcil hayvanlarımızın bakımına dikkat etmeliyiz.
6. ETKİNLİK
Soru : Yandaki afişi inceleyiniz. Afişin içeriğine uygun farklı sloganlar belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap :
- Temizlik Sağlığın Anahtarı!
- Ellerini Yıka, Hastalıklardan Kaç!
- Hijyenle Güvende Kal!
- Sağlığını Koruma Yolunda İlk Adım: Elleri Yıkamak!
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri sırasıyla inceleyiniz. Görsellere uygun yönergeler yazarak ellerimizi nasıl yıkamamız gerektiğini açıklayınız.
Cevap :
- Ellerimizi su ile yıkarız.
- Islanan ellerimizi sabunla ovalarız.
- Sabunlu ellerimizi birbirine sürteriz.
- Parmaklarımızın arasını güzele sabunlarız.
- Tüm elimize sabunu yayarız.
- Bileklerimizi de sabunlarız.
- Sabunlu ellerimizi suyla güzelce yıkarız.
- En son ıslak ellerimizi havlu ile durularız.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kullanma kılavuzunu inceleyip ilgili soruların cevapları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
• Kullanım kılavuzunda ürünle ilgili hangi bilgilere yer verilmiş?
Cevap : Kullanım kılavuzunda, ürünün bölümleri, çalışması için gerekli piller, sabun haznesinin kapasitesi, sabun haznesinin nasıl doldurulacağı, cihazın nereye yerleştirileceği ve sensörün nasıl çalıştığı hakkında bilgi verilmiş. Ayrıca, sıvı sabun miktarının ayarlanabileceği ve ürünün 2 yıl garantili olduğu belirtilmiş.
• Sizce ürünlerin kullanım kılavuzu neden mutlaka okunmalıdır?
Cevap : Ürünlerin kullanım kılavuzu, doğru ve güvenli bir şekilde nasıl kullanılacağını öğrenmek, ürünün uzun ömürlü olması ve olası arızalardan kaçınmak için mutlaka okunmalıdır. Ayrıca, kılavuzda ürünün özellikleri, bakım talimatları ve garanti süresi gibi önemli bilgiler bulunur.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Spor yapma ile büyüme arasındaki ilişkiyi araştırınız.
Cevap :
Spor yapmak, büyüme ve gelişme üzerinde olumlu etkiler sağlar. Fiziksel aktivite, vücuttaki kas ve kemik yapısını güçlendirir, büyüme hormonlarının salgılanmasını artırır. Düzenli spor yapan çocuklar ve gençler, daha sağlıklı bir bedene sahip olurken, kas ve iskelet sistemleri de daha iyi gelişir.
Ayrıca spor, kan dolaşımını hızlandırarak vücuda daha fazla oksijen taşınmasını sağlar, bu da büyüme sürecini destekler. Psikolojik olarak da spor, stresi azaltarak zihinsel gelişimi olumlu yönde etkiler.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133-136-137-138-139-140-141 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.