3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları”, öğrencilerin öğrenim süreçlerini desteklemek için hazırlanmıştır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, metne dayalı soruların yanıtlarını içermekte ve öğrencilerin anlamalarını pekiştirecek çözümler sunmaktadır.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, her bir etkinlik için doğru cevapları ve detaylı açıklamaları paylaşarak, öğrencilerin eksiklerini gidermelerine yardımcı olur. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayıncılık”, soruların adım adım çözümleri ve metinle ilgili analizler içermekte olup, bu içerik öğrencilerin derslere daha aktif katılım sağlamasını desteklemektedir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134-135
HAYDİ, BAŞLIYORUZ!
Soru : Sevdiklerinize duyduğunuz özlemi sözcüklere dökmeniz istense neler söylerdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Sevdiklerime duyduğum özlem, içimde bir boşluk ve aynı zamanda onların varlığına duyulan derin bir hasret olarak tarif edilebilir. Onlarla geçirdiğim anıları sık sık hatırlar, bu anılarla avunurum. Özlem, bazen bir seslerini duymak, bazen bir sarılmanın sıcaklığını hissetmek isterim. Onlara, “Yanımda olmasanız da kalbimde her zaman varsınız ve sizi her an özlüyorum” derdim. Bu duygu, bağlarımızı daha da güçlü hissettiriyor.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları
SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ
1. Metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Sözcükleri metinden bularak hangi anlamda kullanıldıklarını işaretleyiniz.
Cevap :
kavuşmak
Varmak, ulaşmak.
(✓) Ayrı kalınan, sevilen bir kimseyle bir araya gelmek, onu yeniden görmek.
Yokluğu çekilen veya çok istenen bir şeye erişmek, onu elde etmek.
sarılmak
Hemen yapmaya koyulmak, girişmek.
(✓) Kollarını dolamak, kucaklamak.
Bütün gücü ile ele almak.
batmak
(✓) Dünya’nın dönüşü dolayısıyla Güneş, Ay ve yıldız ufkun altına inmek.
Bir sıvının üstündeyken içine gömülmek.
Hoşa gitmeyen bir duruma uğramak.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları
OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ
Soru : Aşağıdaki “hikâye piramidini” tamamlayınız.
Soru: Hikâyedeki kahramanın adını yazınız.
Cevap : Tuna
Soru: Kahramanı iki sözcükle tanımlayınız.
Cevap : Sabırsız ve yaratıcı
Soru: Konuyu üç sözcükle açıklayınız.
Cevap : Dedeye duyulan özlem
Soru: Sorunu dört sözcükle belirtiniz.
Cevap : Zamanın yavaş geçmesi
Soru: Hikâyede geçen ilk olayı beş sözcükle yazınız.
Cevap : Tuna’nın dedesini çok özlemesi
Soru: İkinci olayı altı sözcükle yazınız.
Cevap : Taşları toplayıp kutuya koyması
Soru: Üçüncü olayı yedi sözcükle yazınız.
Cevap : Taşlara resim çizip günleri sayması
Soru: Sekiz sözcükle hikâyenin nasıl sonuçlandığını yazınız.
Cevap : Tuna, dedesine kavuşup mutlu bir şekilde sarıldı.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları
DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ
1. Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıkları ifade eden sözcükleri kırmızıya; aynı türden varlıkları ifade eden sözcükleri de maviye boyayınız. Sözcüklerin ilk harflerinin cümle içinde kullanılırken nasıl yazıldığını altlarındaki kutuya büyük (B)/küçük (K) yazarak belirtiniz.
Cevap :
- İZMİR → Kırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
İlk harf: B - KÖPEK → Mavi (Aynı türden varlık, cins isim)
İlk harf: K - GÜVERCİN → Mavi (Aynı türden varlık, cins isim)
İlk harf: K - KARABAŞ → Kırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
İlk harf: B - KAYSERİ → Kırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
İlk harf: B - AĞAÇ → Mavi (Aynı türden varlık, cins isim)
İlk harf: K
2. Aşağıdaki noktalama işaretlerinin kullanımına uygun cümleler yazınız.
Cevap :
(?) Soru İşareti: Bugün sinemaya gitmek ister misin?
(,) Virgül: Kitap, defter, kalem ve silgi çantamda.
(!) Ünlem İşareti: Ne kadar güzel bir gün!
(.) Nokta: Okuldan eve döndüm.
(‘) Kesme İşareti: Türkiye’nin başkenti Ankara’dır.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları
3. Aşağıdaki cümlelerde bir arada kullanılan zıt (karşıt) anlamlı sözcüklerin altlarını çiziniz.
Cevap :
- Üst katımızda oturan arkadaşım alt mahalleye taşındı.
- Bir geri bir ileri adım atarak gideceğin yere ulaşamazsın.
- Ön kapıdan değil arka kapıdan çıkmamız gerekiyormuş.
- Çok sıcak ve çok soğuk içecekler dişlerimize zarar verir.
- Bazen mutlu bazen üzgün olurum.
4. Yukarıda Ozan’ın verdiği bilgiyi dikkate alarak okuduğunuz metnin ilk ve son paragrafını yazınız.
Cevap :
İlk Paragraf: Neee, 36 gün mü? diyerek mutsuz bir suratla oturdu Tuna. Ama ben dedemi çok özledim. Dayanamam ki o kadar gün!” diye söylendi. Neredeydi Tuna’nın dedesi? Çoook uzak bir köydeydi. Ona kavuşması için de gelmesi gereken bir yaz mevsimi, tatil olması gereken bir okul vardı ve tam 35 kere doğup batması gereken bir güneş.
Son Paragraf: Ertesi gün yola çıktılar. Yol daha çabuk biter belki, diyerek arabaları saydı bu kez de. Veee sonunda köye gelmişlerdi işte. Dedesini görür görmez atladı kucağına, sıkı sıkı sarıldı ona. Heyecanla kutusunu getirdi sonra. “Bak dede, senin için bu kadar gün, güneşin doğup batmasını bekledim.” dedi taşları göstererek. Işıl ışıl parladı dedesinin gözleri. Sıcacıktı gülümsemesi. “Zamanın yavaş geçmesine yarayan bir icat var mı acaba?” diye düşündü Tuna. “Yoksa da ben icat etmeliyim hemen.” derken dutları yemeye başlamıştı bile.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları
SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ
Soru : Tuna’nın yerinde siz olsaydınız çok özlediğiniz birini beklerken zamanın hızlı geçmesi için ne yapardınız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Tuna’nın yerinde olsaydım, özlediğim kişiyi beklerken zamanın hızlı geçmesi için sevdiğim şeylerle meşgul olmaya çalışırdım. Örneğin, kitap okur, resim yapar ya da bir hikâye yazardım. Ayrıca spor yaparak ya da arkadaşlarımla vakit geçirerek enerjimi atardım. Yeni şeyler öğrenmeye çalışmak da zamanın daha hızlı geçtiğini hissettirebilirdi. Bir takvim hazırlayıp her gün için küçük hedefler belirleyerek geri sayım yapardım. Böylece beklemek daha eğlenceli hale gelirdi.
DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ
Soru : Günlük tutmak, yaşamımızda olup bitenleri kayıt altına almaktır. Günlüğe (günceye) tüm gün boyunca yaşadıklarımızı yazabiliriz.
Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sizin günlüğünüze yapmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları
Soru : Aşağıda, Ozan’ın tuttuğu günlük verilmiştir. Ozan’ın günlüğüne yazdığı yazıyı okuyunuz. Siz de sizi etkileyen bir olayı, tarihini de belirterek günlüğünüze yazınız.
Cevap :7 Aralık 2024
Bugün hayatımda unutamayacağım bir olay yaşadım. Okulda düzenlenen resim yarışmasında birinci oldum. Bu benim için çok özel bir an çünkü uzun zamandır resim yapmaya büyük bir hevesle devam ediyordum. Jüri üyelerinin ismimi anons ettiği an kalbim yerinden çıkacak gibi hissettim. Ödülümü alırken ailemin ve öğretmenimin gururla beni izlediğini görmek beni daha da mutlu etti. Bu anı asla unutmayacağım.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları
Soru : Mutluluk sizce nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Mutluluk, insanın içini ısıtan, yüzüne bir gülümseme konduran ve hayata daha pozitif bakmasını sağlayan bir duygudur. Sevdiklerimizle vakit geçirmek, hedeflerimize ulaşmak ya da sevdiğimiz bir işi yapmak mutluluğu artırır.
Soru : “Gülümsemek” ile “mutluluk” arasındaki ilişkiyi açıklayınız. Mutluluk konusunda bildiklerinizi ve öğrenmek istediklerinizi yazınız.
Cevap :
“Gülümsemek” ile “mutluluk” arasındaki ilişki: Gülümsemek, mutluluğun en doğal ve güzel ifadesidir. Mutlu olduğumuzda genellikle gülümseriz ve bu, etrafımızdaki insanlara da olumlu bir enerji yayar. Gülümsemek, bazen mutluluğun bir sonucu, bazen de başlangıcı olabilir. İnsan gülümsediğinde, kendini daha iyi hissetmeye başlar.
Mutluluk konusunda öğrenmek istediklerim: Mutluluğu sürekli kılmak için neler yapmamız gerektiğini, farklı kültürlerde mutluluğun nasıl tanımlandığını ve mutluluğun insan sağlığı üzerindeki etkilerini öğrenmek istiyorum.