3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 İlke Yayıncılık
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları, öğrencilerin dinleme ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli etkinlikler sunmaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, teknolojinin etkileri hakkında farkındalık kazandırmayı amaçlayarak, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini pekiştirir. Bu metin, çocukların okuma alışkanlıklarını güçlendirirken, dinleme becerilerini de geliştirmeye yardımcı olur.
Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin ders planlarını zenginleştirerek, daha etkili bir öğrenme ortamı oluşturmalarına katkı sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 İlke Yayıncılık ile öğrenciler, metinleri analiz etme, anlama ve ifade etme becerilerini geliştirirken, eğlenceli bir öğrenim deneyimi yaşayacaklardır. Bu sayfalar, çocukların dil gelişiminde önemli bir rol oynamaktadır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Teknolojik aletleri kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Teknolojik aletleri kullanırken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar şunlardır:
- Göz Sağlığı: Uzun süre ekran karşısında kalmamak, belirli aralıklarla gözleri dinlendirmek önemlidir. Ekran parlaklığını uygun seviyede tutmak ve mavi ışık filtreleri kullanmak da göz sağlığına yardımcı olabilir.
- Duruş ve Oturuş: Doğru oturuş pozisyonuna dikkat etmek, bel ve boyun ağrılarını önlemek için gereklidir. Ergonomik bir sandalye kullanmak ve bilgisayar ekranını göz hizasında tutmak faydalıdır.
- Zaman Yönetimi: Teknolojik aletlerle geçirilen zamanı sınırlamak, hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı korumak için önemlidir. Belirli aralıklarla mola vermek ve başka aktivitelerle denge sağlamak gerekir.
- İçerik Seçimi: İnternette gezinirken veya video izlerken, güvenilir ve eğitici içeriklere yönelmek, bilgi kirliliğinden kaçınmak açısından önemlidir.
- Cihazın Kullanım Kılavuzu: Teknolojik aletlerin kullanım kılavuzlarını okumak ve önerilen talimatlara uymak, cihazın verimli kullanılmasını sağlar ve olası kazaların önüne geçer.
2. Televizyon, bilgisayar gibi aletler karşısında bir gün içerisinde ne kadar zaman geçiriyorsunuz? Sizce bu süre uygun mudur? Nedenini belirterek açıklayınız.
Cevap :
Televizyon, bilgisayar gibi aletler karşısında bir gün içerisinde genellikle x saat kadar zaman geçiriyorum. Bu süre bana göre uygun değil çünkü:
- Sağlık Üzerindeki Etkileri: Uzun süre ekran karşısında kalmak, göz yorgunluğu, baş ağrısı ve sırt-boyun ağrılarına neden olabilir. Bu da günlük yaşam kalitemi düşürebilir.
- Fiziksel Aktivite Eksikliği: Ekran başında fazla zaman geçirmek, hareketsiz bir yaşam tarzına yol açabilir. Bu da obezite ve diğer sağlık sorunlarına yol açabilir.
- Sosyal İlişkiler: Aileyle veya arkadaşlarla geçirilen zaman azalıyor. Teknolojik aletler yerine daha fazla sosyal etkileşimde bulunmak gerektiğini düşünüyorum.
Bu nedenle, ekran süremi kısaltmak ve daha fazla fiziksel aktivite yapmak için çaba göstermeyi planlıyorum.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını önce
tahmin ediniz. Sonra bunların anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterine yazınız.
Cevap :
1. Kelime: Rapor
- Tahmin: Bir konu hakkında bilgi veren yazılı belge.
- Sözlük Anlamı: Genellikle belirli bir olay, durum veya araştırma hakkında bilgi veren, düzenli bir biçimde sunulan yazılı belgedir.
2. Kelime: Vitamin
- Tahmin: Vücudun sağlıklı çalışması için gerekli olan besin maddeleri.
- Sözlük Anlamı: Vücudun normal büyüme ve sağlıklı işleyişi için gerekli olan, genellikle gıdalardan alınan organik bileşiklerdir.
3. Kelime: Aklına gelmek
- Tahmin: Bir düşüncenin veya fikrin bir anda zihinle ortaya çıkması.
- Sözlük Anlamı: Bir düşünce veya fikir bir anda zihinde oluşması, hatırlanması.
4. Kelime: Yaratik
- Tahmin: Canlı bir varlık, özellikle de hayvan veya fantastik bir varlık.
- Sözlük Anlamı: Doğada var olan veya hayal gücüyle oluşturulan, genellikle belirli bir form veya özelliğe sahip olan canlı ya da cansız varlık.
5. Kelime: Kendini kaptırmak
- Tahmin: Bir şeye yoğun bir şekilde dalmak, tamamen o konuya yoğunlaşmak.
- Sözlük Anlamı: Bir şeyle o kadar meşgul olmak veya etkilenmek ki, diğer her şeyi unutarak o duruma dalmak.
2. ETKİNLİK
a. Dinlediğiniz metni ana hatlarıyla anlatıp sınıfta canlandırınız.
Cevap : Metinde, teknolojik aletlerle aşırı zaman geçiren bir çocuğun doktora gitmesi ve bu durumun ardından yaşadığı olumsuz etkiler ele alınıyor. Çocuk, doktordan sonra teknolojiyi daha dikkatli kullanmaya karar veriyor ve ailesiyle daha fazla vakit geçirmeye başlıyor. Canlandırmada ben Arda rolünde olacağım, Berke baba, İlayda anne ve Mahmut doktor karakterlerini canlandıracaklar.
b. Metinle ilgili görüşlerinizi ifade ediniz.
Cevap : Metin, çocuklara teknolojik cihazların aşırı kullanımının olumsuz etkilerini vurguladığı için oldukça faydalı. Çocukların teknolojiyle sağlıklı bir denge kurmaları gerektiğini gösteriyor. Bu tür mesajlar vermek, onların daha bilinçli olmalarına katkıda bulunabilir.
c. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap :
- Metnin Konusu: Teknolojik aletlerin aşırı kullanımının olumsuz sonuçları.
- Metnin Ana Fikri: Teknolojik aletleri aşırı derecede kullanmaktan kaçınmalı, ailemiz ve arkadaşlarımızla kaliteli zaman geçirmeliyiz.
ç. Metnin başlığını beğendiniz mi? Bu başlığın, metnin içeriğine uygun olduğunu düşünüyor musunuz? Nedenlerini de belirterek açıklayınız.
Cevap : Evet, metnin başlığını ilgi çekici buldum. Başlık, metindeki çocuğun durumunu hem eğlenceli bir dille ifade ediyor hem de içeriğe oldukça uygun. Başlık, okuyucunun dikkatini çekiyor ve konuyu anlamalarına yardımcı oluyor.
d. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap : Arda’nın Dönüşümü, Teknolojiyle Sınav
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metindeki çocuk, ekran karşısında geçirdiği zamanı azaltınca ailesiyle kaliteli zaman geçirmeye başlamış. Çocuk ve ailesinin birlikte yaptıkları etkinlikler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Bu etkinlikler, aslında basit ama sıkça göz ardı edilen faaliyetlerdir. Aile üyelerinin birlikte zaman geçirmesi, sağlıklı ilişkilerin kurulması için kritik. Örneğin, bir baba çocuğuyla oyun oynayabilir veya bir anne çocuklarıyla sohbet ederek günlük hayatı paylaşabilir. Bu tür etkinlikler, hem aile bağlarını güçlendirir hem de çocukları teknolojiden uzak tutar.
Soru : b. Siz, ailenizle kaliteli zaman geçiriyor musunuz? Birlikte hangi etkinlikleri yapıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap : Evet, ailemle kaliteli zaman geçirmeye özen gösteriyorum. Birlikte sıkça piknik yapmayı, doğa yürüyüşleri düzenlemeyi ve oyun oynamayı seviyoruz. Hafta sonları parka gidip futbol oynuyor veya bisiklet sürüyoruz. Ayrıca akşamları yemek masasında bir araya gelerek günümüzü paylaşıyoruz. Bazen sinemaya gitmek ya da evde film izlemek gibi etkinlikler de yapıyoruz. Bu aktiviteler, aile bağlarımızı güçlendiriyor ve birlikte geçirdiğimiz zamanın değerini artırıyor.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelime oyununu inceleyip oyunun nasıl oynandığını tahmin ediniz. Ardından oyunun kurallarını açıklayan yönergeyi yazınız.
Cevap :
K Harfi:
- Şehir Adı: Kayseri
- Bitki Adı: Kereviz
- Hayvan Adı: Kaplumbağa
- Eşya Adı: Keser
M Harfi:
- Şehir Adı: Muş
- Bitki Adı: Muz
- Hayvan Adı: Maymun
- Eşya Adı: Makas
T Harfi:
- Şehir Adı: Tokat
- Bitki Adı: Tütün
- Hayvan Adı: Tavuk
- Eşya Adı: Tas
Soru : b. Tabloya “k”, “m” ve “t” harfleri için uygun adlar yazarak oyunu tamamlayınız. Yazdığınız adları arkadaşlarınızın yazdıklarıyla karşılaştırarak toplam puanlarınızı hesaplayınız.
Cevap :
Oyun Kurallar:
- Oyuncu Sayısı: 2 ve daha fazla.
- Malzemeler: Defter, kalem, kronometre.
- Hazırlık: Her oyuncu bir tablo çizer (Şehir, Bitki, Hayvan, Eşya).
- Başlama: Bir harf seçilir (K, M, T vb.).
- Süre: Seçilen harfle başlayan kelimeler yazmak için 2 dakika süre verilir.
- Puanlama: Benzersiz kelimeler 10 puan; yanlış yazım ve benzer kelimeler puan kazandırmaz.
- Devam: Yeni bir harf ile oyuna devam edilir.
- Son: Belirlenen tur sonunda en yüksek puanı alan kazanır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki işaretlerin nerede kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Bu işaretlerin anlamlarını karşılarına yazınız.
Cevap :
6. ETKİNLİK
Soru : Bir sınıftaki öğrencilere “Televizyonda en çok hangi program türünü izlemeyi
seviyorsunuz?” sorusu sorularak yandaki tablo oluşturulmuştur. Tabloyu inceleyip aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en çok sevdikleri program türü hangisidir?
Cevap : Çizgi film.
2. Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en az sevdikleri program türü hangisidir?
Cevap : Spor.
3. Belgesel izlemeyi seven öğrencilerin sayısı, hangi programları izlemeyi seven öğrencilerin sayısından fazladır?
Cevap : Gezi, spor, film.
4. Bu sınıfta kaç öğrenci vardır?
Cevap : 32 öğrenci vardır.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki günlük sayfasını, konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazarak tamamlayınız.
Cevap :
Cevap: Sevgili Günlük,
Bugün televizyon, bilgisayar ve cep telefonu karşısında uzun zaman geçirmememiz gerektiğini öğrendim. Bu konuda edindiğim bilgileri seninle paylaşmak istiyorum. Aşırı teknoloji kullanımı, hem fiziksel hem de zihinsel sağlığımızı olumsuz etkileyebiliyor. Uzun süre ekran karşısında kalmak gözlerimizi yorar, dikkatimizi dağıtır ve sosyal hayatımızdan uzaklaşmamıza sebep olabilir.
Artık daha dikkatli olmaya karar verdim. Gün içinde ekran başında geçirdiğim süreyi azaltmak ve bunun yerine ailemle, arkadaşlarımla daha fazla vakit geçirmek istiyorum. Belki birlikte oyun oynarız ya da doğa yürüyüşleri yaparız. Böylece hem eğleniriz hem de sağlıklı bir yaşam tarzı benimsemiş oluruz.
Sonuç olarak, teknoloji harika bir şey ama dengeyi sağlamak çok önemli. Bugünden itibaren, teknolojiye olan bağımlılığımı azaltmayı hedefleyeceğim. Umarım bu kararım, hem benim hem de sevdiklerim için faydalı olur.
Görüşürüz, Günlük!
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.