2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 İlke Yayınları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50
2. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için kapsamlı bir kaynak sunar. Kitap, 2. Sınıf Türkçe 1. Tema Sonu Çalışmaları ile öğrencilerin ilk tema boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerini sağlar. Bu çalışmalar, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Etkinlik Cevapları ile desteklenir ve öğrencilere doğru yanıtlar ile konuları daha iyi anlamaları için yardımcı olur.
2. Sınıf Türkçe Sayfa 46, 47, 48, 49, 50 gibi sayfalar, çeşitli metinler ve etkinlikler içerir. Bu sayfalar, 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı içinde yer alan önemli konuları kapsamlı bir şekilde ele alır. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 İlke Yayınları tarafından hazırlanan bu materyaller, çocukların okuma, yazma ve anlama becerilerini güçlendirmeye yönelik olarak tasarlanmıştır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı olarak bilinen bu kaynak, öğrencilerin Türkçe öğrenme süreçlerini desteklemek amacıyla özenle hazırlanmıştır. Kitap, öğrencilerin dil bilgisi ve okuma yetilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler ve pratik fırsatlar sunar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50
A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.
Cevap :
HEP GÜZEL SÖYLER DİLİM
Şakaları severim, Şakacıktan bile olsa
Neşeyle gülümserim. Asla yalan söylemem.
Ağzımdan çıkan sözün Doğruluktan ayrılmam,
Önemini bilirim. Yanlış yollara sapmam.
–
Şakacıktan bile olsa
Asla yalan söylemem.
Doğruluktan ayrılmam,
Yanlış yollara sapmam.
–
Söylediğim her söz
Elbet doğru olmalı.
Çevremdeki herkes
Bana güven duymalı.
(…)
Şerife Nihal ZEYBEK
Diyanet Çocuk dergisi
(Kısaltılmıştır.)
B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Şair neyi severmiş?
Cevap : Şair, şakaları severmiş.
2. Şair neyin önemini bilirmiş?
Cevap : Şair, ağzından çıkan sözün önemini bilirmiş.
3. Şairin asla yapmayacağı şey neymiş?
Cevap : Şair, asla yalan söylemezmiş.
4. Şaire göre söylediği sözler nasıl olmalıymış?
Cevap : Şaire göre, söylediği sözler doğru olmalıymış.
5. Şiirde kaç dize ve kaç dörtlük bulunmaktadır?
Cevap : Şiirde toplam 16 dize ve 4 dörtlük bulunmaktadır. (Şiirin tamamı dikkate alınırsa)
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
C. Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Kelimelerin uygun heceleriyle yeni kelimeler oluşturup yazınız.
Cevap :
- 2. Zeki
- 3. yemek
- 4. gece
- 5. ambar
- 6. baba
Ç. Listelerin başındaki kelimelerin zıt anlamlılarını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap :
- iyi : kötü
- aynı : farklı
- eski : yeni
D. Aşağıdaki metnin numaralanmış yerlerinde bulunması gereken noktalama işaretlerini belirleyiniz. Buna göre eşleştirmelerdeki boş kutucuklara uygun numaraları yazınız.
Cevap :
Benim adım Kübra 1 Beş kişilik bir ailenin bi 2(kısa çizgi)
reyiyim 3(nokta) Annem 4(virgül) ağabeyim 5(virgül) ablam ve an 6(kısa çizgi)
neannem aile bireylerimdir 7(nokta) Sizin aileniz kimler 8(kısa çizgi)
den oluşuyor 9(soru işareti)
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları
E. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Heceleri karışık olarak verilen kelimelerden hangisinin sözlükte diğerlerinden önce yer aldığını işaretleyiniz.
Cevap :
- Fasulye
- Zürafa
- Faydalı
2. Yazım yanlışı yapılan cümleleri işaretleyiniz.
Cevap :
Yazım yanlışı yapılan cümleler:
- Cumhuriyet 29 ekimde ilan edildi.
- Yanlış: “ekimde” → Doğru: “Ekim’de” (Tarih bildiren ay adları büyük harfle başlar.)
- Arkadaşım, köpeğim duman’ı sevmeye geldi.
- Yanlış: “duman’ı” → Doğru: “Duman’ı” (Hayvan isimleri büyük harfle başlar.)
Diğer cümle doğrudur:
- Kardeşim Duru ana sınıfına başladı.
3. Bir kitaptaki konu başlıklarını sayfa numaralarıyla gösteren listeyi işaretleyiniz.
Cevap : İçindekiler
4. Pembe kutucuklardaki kelimeler karşıt anlamlıları ile eşleştirildiğinde çıkan şekli işaretleyiniz.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları
5. Paragraftaki kelimeleri tek tek saydı. Bu cümledeki altı çizili kelimenin yerine yazılabilecek kelimeyi işaretleyiniz.
Cevap : sözcükleri
6. Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretlerinin yerine bazı semboller kullanılmıştır.
Antalyadan Ankaraya otobüsle geldik Yol kenarında domatesp salatalıkp biberp patlıcan tarlaları gördüm
Buna göre aşağıdaki eşleştirmelerden doğru olanları işaretleyiniz.
Cevap :
Kesme işareti ve virgül doğrudur.
7. Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanların bulundukları kutucuklar boyanacaktır. güz konuk ek yaz ilave misafir Çalışma doğru olarak tamamlandığında kutucukların nasıl görüneceğini işaretleyiniz.
Cevap : 3. kutucuğu işaretleyiniz.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
8. Dört dizeden oluşan şiir bölümlerini işaretleyiniz.
Cevap : Dörtlük
9. Sözlükte diğerlerinden önce yer alanı işaretleyiniz.
Cevap : Cetvel
10. Aşağıdaki cümlenin bazı kelimelerinde yazım yanlışı yapılmıştır. Cümlenin altındaki kutucuklar, sırasıyla bu cümledeki kelimeleri ifade etmektedir. Okuduğu fabıldaki olaylar çok eylenceliydi. Yazımı doğru olan kelimelerin kutucuğu yeşile, yanlış olan kelimelerin kutucuğu pembeye boyanacaktır.
Çalışma doğru olarak tamamlandığında kutucukların nasıl görüneceğini işaretleyiniz.
Cevap :
Cümlenizdeki yazım yanlışlarını düzeltecek olursak:
- “eylenceliydi” kelimesi yanlış yazılmış; doğru yazımı “eğlenceliydi” şeklindedir.
Dolayısıyla:
- “Okuduğu fabıldaki olaylar çok eğlenceliydi.”
- “fabıldaki” kelimesi doğru yazılmış.
- “eğlenceliydi” kelimesi doğru yazılmış.
Yazım yanlışı olan kelimeyi işaretlemek için:
- “eylenceliydi” kelimesinin kutucuğu pembeye,
- Diğer kelimelerin kutucukları yeşile boyanacaktır.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarıyla ilgili görseller ve küçük boy, yeni bir defter getiriniz.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Bu sayfalarda, 2. sınıf Türkçe ders kitabından alınan bir şiir ve buna bağlı sorular yer alıyor. Şiir, doğruluk ve dürüstlük teması etrafında şekilleniyor. Öğrencilerden şiiri doğru vurgu ve tonlamayla okumaları isteniyor, ardından şiire dair sorular cevaplanıyor. Ayrıca, dil bilgisi çalışmaları, yazım yanlışları, zıt ve eş anlamlı kelimeler gibi konular işleniyor. Bu alıştırmalar, çocukların Türkçe dil becerilerini geliştirmeye yönelik. Detaylı inceleme için buraya göz atabilirsiniz.