2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları” için doğru ve açıklayıcı yanıtlar sunar.
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru şekilde yapabilmesi için ipuçları ve örnekler sağlar. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayıncılık” sayfaları, metnin anlaşılmasına yönelik detaylı açıklamalarla tamamlanmıştır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-208-209-210-211-212-213-214
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Karagöz ve Hacivat ile ilgili defterinize yazdığınız bilgileri arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
Karagöz ve Hacivat ile İlgili Bilgiler:
- Türk Gölge Oyunu: Karagöz ve Hacivat, geleneksel Türk gölge oyununun baş kahramanlarıdır. Bu oyun, eğlenceli diyaloglarla toplumu eğitirken güldüren bir sanat formudur.
- Kökeni: Osmanlı döneminde ortaya çıktığı düşünülen bu oyun, özellikle Ramazan aylarında halkın eğlencesi olmuştur. Rivayete göre Karagöz ve Hacivat, Orhan Gazi döneminde yaşamış gerçek kişiler olabilir.
- Karakterler:
- Karagöz: Halkın temsilcisidir. Samimi, hazırcevap ve biraz kaba bir kişiliğe sahiptir.
- Hacivat: Eğitimli, nazik ve ince konuşan bir karakterdir. Çoğu zaman Karagöz’e laf anlatmaya çalışır.
- Özellikler: Karagöz ve Hacivat oyunları, genellikle günlük yaşam sorunlarını, toplumsal olayları ve insan ilişkilerini mizahi bir dille işler.
- Kültürel Miras: UNESCO tarafından “Somut Olmayan Kültürel Miras” olarak kabul edilen Karagöz ve Hacivat, Türk kültürünün önemli bir parçasıdır ve hala pek çok yerde sahnelenmektedir.
Soru : Karagöz ve Hacivat gösterisi izlediniz mi? İzlediyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap : Karagöz ve Hacivat gösterisi izledim. Gösteride Hacivat’ın bilgiç konuşmaları ile Karagöz’ün komik yanlış anlamaları çok eğlendiriciydi. Diyaloglar hem güldürüyor hem de düşündürüyordu. Geleneksel Türk sanatının ne kadar etkileyici olduğunu bir kez daha fark ettim.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Anlamlarından hareketle bu kelimeleri belirleyip noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
1. Kömür: Siyah renkli katı yakıt.
2. Karga: Tüyleri kara renkte, tarla ve bahçelere çok zarar veren kuş.
3. Arsa: Üzerine yapı yapılmak için ayrılmış yer.
4. Dal: Ağacın gövdesinden ayrılan kollardan her biri.
5. Odun: Yakılmak için kesilmiş, parçalanmış ağaç.
6. Sığır: Eti, sütü, derisi ve kılı için yetiştirilen hayvan.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hacivat ne istemek için Karagöz’e gitmiş?
Cevap : Hacivat, kış mevsiminde odun ve kömür bulamadığı için yakacak istemeye gitmiş.
2. Hacivat yaz mevsimini nasıl geçirmiş?
Cevap : Hacivat yazın arkadaşlarıyla gezip eğlenmiş, denize gitmiş, yeme içme ve eğlenceye para harcamış.
3. . Karagöz, “Kaderim bu!” diyen Hacivat’a ne demiş?
Cevap : Karagöz, “Canım sen yaz günü gez oyna. Kış olunca kaderim bu de. Olur mu öyle?” diyerek Hacivat’ı eleştirmiş.
4. Karagöz kime acıdığı için Hacivat’a yardım etmiş?
Cevap : Karagöz, Hacivat’ın küçük çocuklarına acıdığı için yardım etmiş.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Verilen ipuçlarına göre metnin varlık kadrosunu oluşturan görsellerdeki kişilerin adlarını yazınız.
Cevap :
Soru : b .Bu görsellere ve metne göre aşağıdaki özelliklerin kime ait olduğunu belirleyip adını noktalı yere yazınız.
Cevap :
1. Karagöz: Uzun ve sivri sakala sahiptir.
2. Karagöz: Düşünmeden, kaba ifadelerle konuşur.
3. Hacivat: Nazik, açık ve anlaşılır konuşur.
4. Hacivat: Kulakları iyi duymadığından söylenenleri yanlış anlar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metinde anlatılanları kendi cümlelerinizle kısaca aşağıya yazınız.
Cevap : Hacivat, kışın odun ve kömür bulamadığı için Karagöz’den yardım istemeye gelir. Ancak Karagöz, Hacivat’ı yazın sorumsuzca harcama yaptığı için eleştirir. Hacivat pişman olduğunu söyleyince Karagöz, çocuklarına acıyarak elindekilerin yarısını paylaşır. Karagöz, Hacivat’a her yazın bir kışı olduğunu ve önceden tedbirli olması gerektiğini öğütler.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını metinden bulup yazınız.
Cevap :
1. Kötü – İyi
2. Az – Çok
3. Zengin – Fakir
4. Büyük – Küçük
5. Ak – Kara
6. ETKİNLİK
Soru : Noktalı yerlere verilen kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki özlü sözleri tamamlayınız.
Cevap :
Sakla ….samanı…….. gelir zamanı.
Her yazın bir …..kışı………….. vardır.
Güvenme …….varlığa…………., düsersin ………..darlığa……. .
Ayağını …………yorğanına…………….. göre uzat.
Damlaya damlaya ……..göl…… olur.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
Cevap :
Selin:
— Yemeğimi yedikten sonra parka gidebilir miyim anneciğim?
Annesi:
— Elbette kızım. Dikkatli ol ama.
Soru : b. Aşağıdaki oyun metninin kutucuklarına uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, sınıfta canlandırınız.
Cevap :
Hacivat: Hoş geldin sevgili Karagöz’üm (.)
Karagöz: Hoş bulduk, kel kafalı kara üzüm (.)
Hacivat: Nereden geliyor, nereye gidiyorsun bakalım (? )
Karagöz: Bir yere gittiğim yok, oğlumla okuma yazma çalıştık (.) Biraz gezeyim, dedim (.)
Hacivat: Aferin sana (.) Peki, öğrendin mi okuma yazmayı (? )
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Hacivat’ın cümlelerindeki kutucuklara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
Dedim ki, Karagözüme gideyim, onunla sohbet edeyim (.)
Evde misin, Karagöz’üm (?)
Sana bir mâniyle sesleneyim (:)
Çayıra saldın mı koyunu (?)
Bolca içirdin mi suyunu (?)
Ah, Karagöz’üm, gel artık!
Birlikte başlatalım şu oyunu (.)
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda adları verilen noktalama işaretlerini kullanabileceğiniz cümleler yazınız. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
- Nokta (.): Bugün hava çok güzel.
- Ünlem (!): Ne kadar güzel bir manzara bu!
- Virgül (,): Elma, armut, muz ve portakal aldım.
- Kesme İşareti (’): Atatürk’ün sözlerini çok severim.
- Soru İşareti (?): Bu kitabı kim yazdı?
- Kısa Çizgi (-): Türkçe-İngilizce sözlük aldım.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Farklı ülkelere ait bayrak görsellerini inceleyiniz.
Cevap : Merak ettiğiniz ülkelerin bayraklarınız incelemenizi tavsiye ederiz.
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.