3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180-182-183-184-185-186-187 MEB Yayınları
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 Cevapları” başlığı, 5. üniteyi kapsayan “Yüzmeyi Öğrenen Perdeli” metniyle ilgili etkinliklerin çözümlerini içermektedir. Öğrenciler bu metin aracılığıyla, yüzmeyi öğrenen bir karakterin yaşadığı deneyimlerden ilham alarak, azim ve çaba konularını keşfederler. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları” öğrencilerin metnin ana fikrini anlamalarına yardımcı olur ve onların metne dair düşüncelerini geliştirir.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığı, etkinliklerde yer alan sorulara verilen doğru cevapları ve çözüm yollarını içerir. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 MEB Yayıncılık” başlığı altında yer alan çözüm önerileri, öğrencilerin metinle ilgili daha derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187
HAYDİ, BAŞLIYORUZ!
Soru : Bilmediğiniz bir konuda arkadaşlarınızdan yardım istemek niçin önemlidir? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap : Bilmediğimiz bir konuda arkadaşlarımızdan yardım istemek önemlidir çünkü bu, hem bilgi paylaşımını sağlar hem de konuyu daha hızlı öğrenmemize yardımcı olur. Ayrıca, arkadaşlarımızla iş birliği yaparak daha iyi sonuçlar elde edebiliriz. Yardım istemek, karşılıklı güveni ve dostluğu da güçlendirir. Böylece hem öğrenir hem de birlikte çalışmanın faydalarını görürüz.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları
SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ
1. Aşağıda “irkilmek, iskele, çırpmak” sözcüklerinin anlamları verilmiştir. Sözcüklerin metinde geçtiği anlamı bularak “X” ile işaretleyiniz.
Cevap :
2. Aşağıdaki sözcükleri metinde kullanılan anlamlarının dışında cümle içinde kullanınız.
Cevap :
İrkilmek:
- Soğuk su yüzüne çarpınca birden irkildi.
- Kapı aniden açılınca irkilerek geriye çekildi.
- Rüzgârın sert esintisiyle ürkütücü bir ses duyan çocuk irkildi.
Çırpmak:
- Yumurta akını kek için iyice çırptım.
- Ellerini hızlıca çırparak tozdan arındırmaya çalıştı.
- Kuş kanatlarını çırparak gökyüzüne yükseldi.
İskele:
- Balıkçılar teknelerini iskeleye bağladı.
- İnşaatta çalışan işçiler yüksek iskelede çalışıyorlardı.
- Tatilde, iskeleden denize atlamayı çok sevdim.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları
3. Aşağıdaki sözcüğün çağrıştırdığı sözcükleri noktalı yerlere yazınız. Bulduğunuz sözcüklerin alfabetik sıraya göre numaralarını kutulara yazınız.
Cevap :
Dayanışma sözcüğün çağrıştırdığı sözcükleri şunlardır ;
- Birlik
- Destek
- Dostluk
- Ekip
- Güçbirliği
- İş birliği
- Paylaşım
- Sevgi
- Yardım
- Yardımlaşma
OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Her sabah iskeleye giden Perdeli niçin kendini üzgün hissediyor?
Cevap : Perdeli, yüzmeyi öğrenemediği ve cesaret edemediği için kendini üzgün hissediyor.
2. Keskin Diş, Perdeli’ye yardım edebilmek için ne yapıyor?
Cevap : Keskin Diş, Perdeli’yi yüzme konusunda deneyimli olan Mavili isimli balıkla tanıştırıyor ve onun yardımını alıyor.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları
3. Mavili, Perdeli’nin sorununu nasıl çözüyor?
Cevap : Mavili, Perdeli’ye önce suda yavaşça yürümeyi, ardından el ve ayaklarını çırparak yüzmeyi öğretir. Onu cesaretlendirerek sorunun üstesinden gelmesine yardımcı olur.
4. Siz olsaydınız Perdeli’nin sorununu çözmek için nasıl davranırdınız? Neden?
Cevap : Perdeli’yi cesaretlendirmek için onun yanında olur, ona güven verirdim. Belki yüzme hareketlerini birlikte yaparak pratik yaptırırdım çünkü destek ve rehberlik, özgüven kazanmasına yardımcı olur.
5. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız?
Cevap :
Metnin Konusu : Perdeli’nin yüzmeyi öğrenme sürecinde yaşadığı cesaret ve özgüven kazanma deneyimi.
Metnin Ana düşüncesi : Bir sorunun üstesinden gelmek için cesaret etmek ve arkadaşların desteğinden yararlanmak çok önemlidir.
DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ
1. Aşağıdaki sözcüklerden eş anlamı olanları maviye, olmayanları kırmızıya boyayınız.
Cevap :
Mavi : çalışkan, güçlü, yavaş ve başarı
Kırmızı : karşı ve gün
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları
2. Bilge ve Ozan noktalama işaretleriyle ilgili oyun oynamaya devam ediyorlar. Oyunlarını inceleyiniz.
Cevap :
Noktalama işaretleri oyunumuza konuşma çizgisi ile devam edelim mi Ozan?
Konuşma çizgisi (-) karşılıklı konuşma cümlelerinin başına konur.
Tamam. Haydi, başlayalım!
Hoş geldin Karagöz’üm.
Hiç de hoş gelemedim, iki gözüm.
3. Siz de metnin içinden konuşma çizgisinin kullanıldığı cümleleri bularak yazınız.
Cevap :
İşte metnin içinden konuşma çizgisinin kullanıldığı cümleler:
- Aaa sen miydin Keskin Diş, beni korkuttun!
- İyi misin Perdeli?
- Yüzememek dışında gayet iyiyim, dedi derin bir iç çekerek.
- Her sabah iskeleye gittiğini görüyorum. Yüzmeye başladığını düşünmüştüm.
- İskelenin en ucuna kadar gidiyorum, deniyorum ama yapamıyorum. Kendimi bir türlü suya bırakamıyorum, dedi üzgün üzgün.
- Üzülme. Hadi gel, seni biriyle tanıştıracağım, dedi Keskin Diş.
- Seni tanıştırmak istediğim arkadaşım burada yaşıyor, dedi.
- Merhaba Mavili. Sana, yüzmek isteyen bir arkadaşımı getirdim. Ona yardım etmeliyiz, dedi.
- Her sabah seni iskelede görüyorum. Gözlerini kapayıp öylece bekliyorsun…
- Şimdi sakince, suda biraz yürümekle başlayalım mı, dedi Mavili.
- Yavaş yavaş kendini suya bırak. El ve ayaklarını çırpmaya başla. Yanındayız, hadi, dedi Mavili heyecanla.
- Yapabilirim, dedi.
- Gördün mü bak? Başardın, dedi Mavili.
- Artık her sabah güneşi birlikte selamlayacağız, dedi Keskin Diş.
- Perdeli, arkadaşlarına teşekkür etti. Ertesi sabah buluşmak için birbirlerine söz verdiler.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları
SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ
Soru : Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Sizce, Ozan konuşurken nelere dikkat ediyordur? “X” ile işaretleyiniz.
Cevap :
Konu dışına çıkarak konuşur.
(X) Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçelerini kullanır.
Arkadaşları daha iyi duysun diye bağırarak konuşur.
(X) Konuşurken sözcükleri doğru telaffuz eder.
(X) Beden dilini etkili bir şekilde kullanır.
Soru : Desteklenerek başardığınız bir olayı arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşurken yukarıdaki konuşma kurallarına dikkat etmeye özen gösteriniz.
Cevap : Geçen yıl, matematik sınavımda çok zorlanıyordum. Ama arkadaşlarım bana hep yardımcı oldular, birlikte çalışarak konuları pekiştirdik. Onların desteğiyle sınavdan çok iyi bir not aldım. Başarıya ulaşmak için doğru sözcükleri kullanarak çalışmak, birbirimize destek olmak gerçekten çok önemli. Bu süreçte beden dilimizi de doğru kullanarak birbirimizi motive ettik. Hem dilimize yerleşmiş kelimelerle, hem de doğru telaffuzla konuşarak birbirimizi daha iyi anladık ve başarılı olduk.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları
DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ
Soru : Perdeli, Mavili’ye teşekkür etmek için bir kartpostal göndermek istiyor. Perdeli’nin Mavili’ye göndereceği kartpostalın ön yüzüne bir resim çiziniz. Arka yüzüne ise iletinizi yazınız.
Cevap :
Kartpostalın Ön Yüzü: Kartpostalın ön yüzüne, masmavi denizde yüzmekte olan bir balık ve çevresinde suyun dalgalarıyla birlikte bir grup arkadaşın eğlenceli bir şekilde yüzdüğünü çizebilirsiniz. Perdeli’nin cesaretini topladığı o anı anlatan bir çizim olabilir.
Kartpostalın Arka Yüzü:
Sevgili Mavili,
Bana yüzmeyi öğretecek kadar sabırlı ve yardımsever olduğun için çok teşekkür ederim. Senin sayende suya olan korkumu yendim ve artık her sabah denizde özgürce yüzebiliyorum. Gerçekten çok mutluyum ve sana minnettarım. Hem senin, hem Keskin Diş’in desteğiyle hayatımda yeni bir sayfa açtım. Hep yanımda olduğunuz için çok şanslıyım.
Sevgiler, Perdeli