3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144, 145, 146, 147, 148 Cevapları” içeriklerinde, Türkçe dersine dair önemli ipuçları ve soruların yanıtları sunulmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında, dinleme etkinliğinden sonra yapılması gereken soruların çözüm yolları yer almaktadır. Bu bölüm, öğrencilerin dinlediklerini analiz etmelerine ve yorumlama becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Türkçe kitabındaki tüm etkinliklere dair doğru ve açıklamalı çözümler sunmaktadır. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayıncılık”, bu sayfalardaki etkinliklerin tamamını ayrıntılı bir şekilde ele alarak öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


1) Öfkelendiğinizde öfkenizi kontrol etmek için neler yaparsınız? Arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Öfkelendiğimde kendimi sakinleştirmek için derin nefes alıp veririm. Beni öfkelendiren durumu sakin bir şekilde düşünmeye çalışırım. Eğer o an konuşmak beni daha çok sinirlendirecekse bir süre sessiz kalmayı tercih ederim. Sevdiğim bir müzik dinlemek, kısa bir yürüyüş yapmak veya dikkatimi başka bir şeye yönlendirmek de bana iyi gelir. Ayrıca, hissettiklerimi güvendiğim birine anlatmak da öfkemi kontrol etmemi kolaylaştırır. Öfkeyi doğru şekilde ifade etmenin önemli olduğunu düşünüyorum.


2) Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız


Cevap : Görsele bakarak metnin, öfkeyi yönetme ve duyguları kontrol etme konularını işlediği söylenebilir. Aliş’in çevresindeki kuşlar, sanki duygularını sembolize ediyor gibi görünüyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını, metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin ediniz. Bu sözcüklerle ilgili birer cümle yazınız.


Cevap :

Üşüşmek Kelimesi

Sözcük Anlamı: Kalabalık bir şekilde bir yere toplanmak ya da bir şeyin çevresini sarmak.
Tahminim: İnsanların bir olay üzerine hızla toplanması.
Cümlem: Parkta ekmek atan amcanın etrafına güvercinler hemen üşüştü.

Orkestra Kelimesi

Sözcük Anlamı: Birden fazla çalgıcının bir araya gelerek belirli bir düzen içinde müzik yaptığı topluluk.
Tahminim: Bir çok çalgının bir araya gelerek müzik yaptığı topluluk
Cümlem: Konser sırasında orkestra, şarkıya mükemmel bir ahenkle eşlik etti.

Şef Kelimesi

Sözcük Anlamı: Bir topluluğu, grubu ya da iş yerini yöneten kişi; orkestra ya da koro yöneticisi.
Tahminim: Bir topluğu ne yapacağını söyleyen lider, yönetci
Cümlem: Orkestra şefi, müzisyenlere dönerek çalmaya başlamalarını işaret etti.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


1. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


a. Aliş’in başına kuşlar niçin üşüşmüştür?


Cevap : Aliş kızdığı ve sinirlendiği zaman duyguları öfke kuşları olarak ortaya çıkmıştır.


b. Aliş’in başına üşüşen kuşların özellikleri nelerdir?


Cevap : Kuşlar irili ufaklıdır ve gürültücü bir orkestra gibi davranırlar. Aliş öfkelendikçe daha da çoğalırlar ve rahatsız edici hale gelirler.


c. Aliş, kuşların varlığını kabul ettiğinde ne olmuştur?


Cevap : Aliş kuşların varlığını kabul edip onları kovmaya çalışmaktan vazgeçince kuşlar uzaklaşmaya başlamış ve öfkesi yatışmıştır.


ç. Öfke kuşları gittiğinde Aliş neler hissetmiştir?


Cevap : Aliş hafiflemiş ve sakinleşmiştir. Neşe ve mutluluk hissetmiştir.


d. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu : Aliş’in öfke duygusunu tanıması ve kontrol etmesi.

Metnin Ana Düşüncesi : Duygularımızı kabul etmek ve onlarla barışık olmak, sakinleşmemizi ve mutlu olmamızı sağlar.


2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.


Cevap :

Hayal Ürünü İfadeler:

  • Öfke kuşlarının Aliş’in başına üşüşmesi.
  • Kuşların bir orkestra gibi davranması ve çoğalması.

Gerçek İfadeler:

  • Öfke, üzüntü ve endişe gibi duyguların herkes tarafından yaşanabilmesi.
  • Duyguların kabul edilmesiyle sakinleşmenin mümkün olması.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Dinlediğiniz metne göre aşağıda verilen eksik ifadeleri kutu içindeki sözcüklerle tamamlayınız. Cümleleri oluş sırasına göre numaralandırıp paragraf oluşturunuz.


Cevap :

  1. Bir sihirli sözcük lazımdı ona, “Abra Kadabra…” deyip kuşları yok edecek.
  2. En iyisi bağırıp çağırarak onları kovmaya çalışmaktı.
  3. Çevresini irili ufaklı bir sürü kuş sarmıştı.
  4. Bu yüzden bağırdı, çağırdı, hopladı ve zıpladı.

Paragraf:
Bir sihirli sözcük lazımdı ona, “Abra Kadabra…” deyip kuşları yok edecek. En iyisi bağırıp çağırarak onları kovmaya çalışmaktı. Çevresini irili ufaklı bir sürü kuş sarmıştı. Bu yüzden bağırdı, çağırdı, hopladı ve zıpladı.


2. Aşağıdaki görsellerle varlıkların özelliklerini belirten veya niteleyen sözcükleri eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız. 


Cevap :

Acı ve Mutluluk

Bir zamanlar, mavi bir elbisesi olan kıvırcık saçlı küçük bir kız çocuğu vardı. Adı Elif’ti. Elif, büyükannesiyle yaşadığı küçük köyde her sabah erkenden kalkar, fırından taze ekmek alırdı.

Bir sabah, Elif ekmek almak için dışarı çıktığında yaşlı bir dede gördü. Dede, yol kenarında oturmuş bir şeyler arıyor gibiydi. Elif yanına yaklaştı ve sordu:
“Dede, bir şey mi kaybettiniz?”
Dede gülümseyerek, “Evet kızım, küpemi düşürdüm. Bana çok değerliydi, bulmama yardım eder misin?” dedi.

Elif hemen dedeye yardım etmeye karar verdi. Çimenlerin arasında ararken, cebinde sakladığı küçük acı biberlerden birini fark etti. Aklına bir fikir geldi. Küçük biberi yere koydu ve bir süre bekledi. Güneşin ışıkları biberin yanındaki taşlara yansıdı. O sırada yerde parlayan küçük bir şey gördü. İşte dedenin küpesi oradaydı!

Küpesi bulan Elif, dedeye uzattı. Dede o kadar mutlu oldu ki ona kocaman bir teşekkür etti ve “Bana yardım ettiğin için sana bir hediye vermek istiyorum” dedi. Cebinden bir çift minicik mavi küpe çıkardı.
“Bunlar artık senin,” dedi.

Elif, mavi elbisesine çok yakışacak olan küpeleri taktı ve dedeye teşekkür ederek fırına gitti. O gün sadece ekmek değil, yeni bir dostluk da kazanmıştı.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ


Soru : Dinlediğiniz metni olayların oluş sırasını dikkate alarak ana hatlarıyla anlatınız. Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Olayların Oluş Sırasına Göre Ana Hatlarıyla Metin:

  1. Aliş’in dondurması yere düşer ve çok sinirlenir. Dondurmacı ona yeni bir dondurma verir, fakat Aliş onu kabul etmez ve kendi dondurmasını istemektedir.
  2. Sinirlenen Aliş, etrafında kanat sesleri duymaya başlar ve başını çevirdiğinde, irili ufaklı bir sürü kuşun etrafını sardığını görür.
  3. Bu kuşlar, Aliş’in öfkelendiği zaman ortaya çıkıp bağıran bir orkestra gibi gürültü yaparlar. Aliş, kuşları kovmaya çalışmak için bağırır, zıplar ve hoplar, ancak kuşlar azalacağına daha da çoğalır.
  4. Aliş, başka çocukların da öfkelendiklerinde böyle kuşlar yaşayıp yaşamadığını düşünür ve yakından bakınca, bu kuşların aslında çok da rahatsız edici olmadığını fark eder. Bu kuşlar onun duygularının çağırdığı misafirlerdir.
  5. Aliş, kuşların varlığını kabul eder ve kovmaya çalışmaktan vazgeçer. Öfkesi yatışır ve gülümsemeye başlar. Bu sırada kuşlardan birkaçı uçar ve kaydıraktan kayarken diğer kuşlar da uçup gider.
  6. Sonunda sadece iki kuş kalır ve onlar da Aliş’i rahatsız etmez. Aliş sakinleşir ve annesi de onun bu davranışından mutlu olur. Aliş annesine, “Öfke kuşları bir daha gelirse ne yaparım?” diye sorar.
  7. Annesi ona, “Sen artık bir orkestra şefisin, kuşları kabul etmeyi öğrendin ve bu duygularla başa çıkabilirsin,” der. Aliş de kalbinin yumuşadığını ve hayatın ne kadar güzel olduğunu söyler. Son iki kuş da uçup gider.

Görüşlerim:

Bu hikaye, öfke gibi güçlü duygularla başa çıkmanın önemini vurguluyor. Aliş’in öfkesini simgeleyen kuşlar, aslında her birimizin yaşadığı duyguları temsil ediyor. Öfke geldiğinde, bu duygulara kapılmak yerine onları kabul etmek ve onlarla sakin bir şekilde başa çıkmak daha sağlıklıdır. Aliş’in, kuşlarla uğraşmak yerine onları kabul etmesi, öfkesinin geçmesine yardımcı oluyor. Bu durum, duygularımızla barış içinde yaşamanın ne kadar önemli olduğunu anlatıyor.

Hikayede yer alan anne figürü de çok güzel bir mesaj veriyor; çocuklara duygusal zekayı kazandırmak için onlara doğru yönlendirmeler yapmak, duygularını tanımalarına ve sağlıklı bir şekilde başa çıkmalarına yardımcı olmak çok önemlidir. Bu nedenle, bu tür hikayeler çocuklara duygusal farkındalık kazandırmak adına oldukça değerli.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Defterinize “çabuk öfkelenmek, başka özellikleri fark etmek, kendi özelliklerinin farkına varmamak, öz güven sahibi olmak, olumlu düşünmek” gibi davranış ve duyguları içeren bir öykü yazınız. Öykünüzü sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Öykü: “Öfke ve Farkındalık”

Melis, her şeyin hemen olmasını isteyen bir kızdı. Bir gün arkadaşlarıyla oyun oynarken, yanlış bir şey yaptığı için hemen öfkelenmeye başladı. “Hep ben mi yanlış yapıyorum?” diye bağırarak, topunu yere fırlattı. Diğer çocuklar şaşkın bir şekilde ona bakarken, öğretmeni Melis’i sakinleştirmeye çalıştı.

“Melis, öfkenin seni yönetmesine izin verme. Bir adım geri çekil ve biraz düşün,” dedi öğretmeni. Melis, öğretmeninin sözlerini düşündü. Belki de gerçekten çok çabuk öfkeleniyordu.

Bir süre sessiz kaldı, derin bir nefes aldı ve oyun arkadaşlarına bakarak, “Hatalarım var, ama bu da beni ben yapıyor,” dedi. Bu sözlerle kendi duygularının farkına varmaya başlamıştı.

Melis, o gün, ne kadar öfkelense de duygularını kontrol etmenin ve başkalarına saygı duymanın çok daha değerli olduğunu fark etti. Kendi özelliklerinin farkına varmıştı. Artık oyun oynamanın ve iyi bir arkadaş olmanın önemini biliyordu.

O günden sonra, ne olursa olsun olumlu düşünmeye çalıştı ve her durumda sakin kalmaya gayret etti.



 

Our Score