3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kozalak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kozalak Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 Cevapları”, öğrencilerin “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kozalak Metni Etkinlik Cevapları” aracılığıyla metinle ilgili becerilerini geliştirmelerine destek olmaktadır. Bu etkinlikler, çocukların anlama ve yorumlama yeteneklerini güçlendirecek şekilde hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin kendi cevaplarını kontrol etmelerine yardımcı olacak detaylı çözümler ve açıklamalar sunar. Aynı zamanda “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayıncılık” başlığı altında, soruların çözümleri adım adım açıklanarak, konunun daha iyi anlaşılması sağlanmıştır. Bu içerik, hem derslerde başarıyı artırmak hem de öğrencilerin özgüvenlerini geliştirmek için ideal bir kaynaktır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125


TEMADA NELER ÖĞRENECEĞİZ?


1) “Duygular” dendiğinde aklınıza neler geliyor?


Cevap : Duygular dendiğinde aklıma sevgi, mutluluk, üzüntü, korku, heyecan, şaşkınlık ve öfke gibi insanın iç dünyasını yansıtan hisler geliyor.


2) 4. temanın ünite kapağını inceleyiniz. Görsellerden hareketle bu temada sizler için seçilen metinlerde hangi konulara değinileceği ile ilgili tahminlerinizi yazınız.


Cevap : Bu temanın, insanların duygularını ifade etme biçimlerine ve hangi olaylarda farklı duygular yaşadıklarına odaklanacağı anlaşılıyor. Bunun yanı sıra, metinlerde aile ilişkileri, mutluluk, dostluk ve empati gibi konuların ele alınması bekleniyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru :  Sabah kalkıp akşam yatıncaya kadar olan sürede birçok olay ve durumla karşılaşırız. Bir gün içerisinde birbirinden farklı duygular yaşarız. Siz de okulda bulunduğunuz sürede ne tür duygularla karşılaştığınızı, neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Okulda bulunduğum sürede genellikle heyecan, mutluluk ve bazen de stres gibi duygular yaşıyorum. Yeni şeyler öğrenirken merak duyuyorum, arkadaşlarımla vakit geçirirken mutluluk hissediyorum. Ancak, sınavlar veya önemli bir sunum olduğunda biraz endişe ve heyecan da yaşayabiliyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : Şiirin görselini inceleyiniz. Görsel, şiirin anlaşılmasını kolaylaştırıyor mu? Düşüncelerinizi kısaca yazınız.


Cevap : Evet, görsel şiirin anlamını destekliyor. Görseldeki çocuk, bir kozalak boyayarak keyifli vakit geçiriyor; bu da şiirin neşeli ve yaratıcı bir atmosferi yansıttığını ortaya koyuyor.


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Sözcüklerin başına anlamlarının numaralarını yazarak eşleştiriniz.


Cevap :

  • Kozalak: Kozalaklıların, genellikle dibi yuvarlak, tepesi koni biçiminde ve odunsu dokulu meyvesi, kozak.
  • Eklemek: Bir şeyi ekle tamamlamak, ulamak, ilave etmek.
  • Tıkanmak: Tıkama işine konu olmak.
  • Ağlamak: Üzüntü veya başka bir duygu nedeniyle gözyaşı dökmek.

2. Anlamlarıyla eşleştirdiğiniz sözcükleri cümlede kullanınız.


Cevap :

Sözcüklerin cümlede kullanımı:

  • Bahçeden topladığımız kozalaklarla güzel bir süs yaptık.
  • Proje çalışmasına birkaç yeni fikir daha eklemek istedim.
  • Lavabonun tıkanması evde küçük bir sorun çıkardı.
  • Çocuk, kaybolan oyuncağını bulamayınca ağlamak başladı.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirde hangi duygularla karşılaştığınızı yazınız.


Cevap : Şiirde neşe, huzur ve yaratıcı bir heyecan gibi duygularla karşılaşıyorum. Çocukların eğlenceli bir şekilde vakit geçirmesi ve dünyalarını keşfetmeleri, bu duyguları pekiştiriyor.


2. Şair, bu duygularla baş edebilmek için bizlere ne öneriyor?


Cevap : Şair, çocukların hayal güçlerini kullanarak eğlenceli aktiviteler yapmalarını öneriyor. Bu, hem duygusal rahatlama sağlıyor hem de yaratıcılığı artırıyor.


3. Şiirin konusu ve ana duygusunu belirtiniz


Cevap : Şiirin konusu, bir çocuğun kozalak boyayarak eğlenmesi ve bunun üzerinden hayal gücünün önemini vurgulayan bir temaya dayanıyor. Ana duygu ise neşe ve yaratıcılıkla ilgilidir.


4. Şaire şiiri için farklı bir başlık öneriniz.


Cevap : “Koza Boyama”


5. Okuduğunuz şiirle ilgili soru oluşturup cevabını yazınız.


Cevap : Şair, çocuğun kozalak boyayarak keyifli bir şekilde vakit geçirmesine odaklanıyor.


6. Şiirin devamına şiire uygun bir dörtlük ekleyiniz.


Cevap :

Kozalaklar renklenirken,
Çocuk gülümseyerek bakarken,
Hayal dünyası büyür, genişler,
Eğlenceli bir dünya başlar her yerde.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Siz de örneklerde verildiği gibi iki noktanın ( : ) kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.


Cevap :

  • Alışveriş listemde şu malzemeler var: un, şeker, süt ve yumurta.
  • Bugün derste üç konuyu işledik: fiil çekimleri, cümle türleri ve noktalama işaretleri.
  • En sevdiğim meyveler: elma, muz ve çilek.
  • Kitapta geçen önemli bir cümle şuydu: “Başarı, azimle elde edilir.”
  • Öğretmen şunu söyledi: “Yarın ödevlerinizi mutlaka getirin.”
  • Tatilde şunları yapmak istiyorum: denize girmek, kitap okumak ve bisiklete binmek.
  • Çantasından üç şey çıkardı: bir defter, bir kalem ve bir silgi.
  • Konuşmasına şu şekilde başladı: “Sevgili arkadaşlar, bugün sizlerle önemli bir konu paylaşacağım.”
  • Doğanın bize sunduğu güzellikler şunlardır: ormanlar, dağlar, denizler ve göller.
  • İki tür mevsim vardır: sıcak mevsimler ve soğuk mevsimler.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


2. Aşağıda verilen bilgileri okuyunuz. Hangi noktalama işareti ile ilgili olduklarını bularak eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 Cevapları”

3. Aşağıda “Kozalak” şiirinden alınan dizeler verilmiştir. Dizelerde altı çizili sözcüklerin yerine aynı anlama gelen sözcükleri yazınız.


Cevap :

Rüzgârın sesiyle = Yel sesiyle

Boya onu maviye, kırmızıya. = Boya onu maviye, alıyla


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ


Soru : Canımız sıkıldığında sıkıntımızı gidermek için neler yapabiliriz? Arkadaşlarınızla düşüncelerinizi paylaşınız.


Cevap : Canımız sıkıldığında kitap okuyabilir, yürüyüş yapabilir, sevdiğimiz bir müziği dinleyebilir veya bir hobiyle ilgilenebiliriz. Ayrıca arkadaşlarımızla sohbet etmek, film izlemek ya da oyun oynamak da sıkıntımızı gidermeye yardımcı olabilir. Bu aktiviteler hem ruhumuzu rahatlatır hem de keyifli vakit geçirmemizi sağlar.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Aşağıdaki yönergeleri dikkatlice okuyunuz. Yönergelerde istenenleri yaparak bir şiir yazınız.


“Sevinç” sözcüğünün çağrıştırdıklarını boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  • Mutluluk
  • Kahkaha
  • Gülümseme
  • Umut
  • Coşku
  • Başarı
  • Dostluk
  • Aile
  • Eğlence
  • Huzur

Yazdıklarınızdan hangisi sizde en güçlü duyguyu uyandırıyor ya da gözünüzde hangi durumla ilgili bir resim, bir olay canlanıyor?
Bu duygu ya da durumla ilgili aklınıza gelen sözcükleri, sözcük gruplarını bir kâğıda not ediniz.
O duygu ya da durumla ilgili neler hissedebileceğinizi aklınızdan geçiriniz.
Hissettiklerinizi, aklınızdan geçenleri başka nesnelerle ya da durumlarla
karşılaştırınız, benzetmeler yapınız.
Şimdi de duygularınızı, tasarladıklarınızı şiir olarak temiz bir kâğıda özgürce yazınız.
Şiirinizde büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanınız.
Şiirinize bir başlık yazmayı da unutmayınız.
Şiirinizi uygun görsellerle süsleyerek sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

Sevinç

Gökyüzü masmavi, güneş parlak,
Çiçekler dans eder rüzgârla yavaş yavaş.
Bir kuşun kanadında uçan hayaller,
Sevinç dolar kalbime, umutla her sabah.

Yüzümde bir tebessüm, içimde bir coşku,
Dostlarla paylaşılan her güzel duygu.
Bir çocuğun kahkahası, saf ve gerçek,
Hayatın en güzel notası sevinç demek.

Yağmur sonrası çıkan bir gökkuşağı,
Bir annenin evladına sımsıcak sarılışı.
Hayat küçük anlarda saklıdır, bil,
Sevinç, bir umuttur, yaşamda gizlidir.

Başlık: Sevinç Dolu Anlar


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score