Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 Cevapları, “Kış Mevsiminin Renkli Dostları” metni ile ilgili etkinlikleri içermektedir. Bu sayfalar, öğrencilerin kış mevsimi hakkında bilgi edinmelerine ve metindeki bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmelerine destek sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları, çocukların mevsimlerin değişikliği hakkında düşünmelerini teşvik eder. Etkinlikler, öğrencilere kışın getirdiği güzellikleri keşfetme fırsatı sunar. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları, derslerin zenginleştirilmesine katkıda bulunarak, öğrenme deneyimini daha eğlenceli hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103-104-105-106-107


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Meyve salatanızı hangi meyvelerle hazırladığınızı ve nasıl süslediğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Meyve salatamı elma, muz, portakal, kivi ve üzüm kullanarak hazırladım. Meyveleri küçük parçalara ayırdıktan sonra bir kaseye koydum. Üzerine biraz limon suyu sıkarak tazeliğini korumasını sağladım. Son olarak, salatanın üzerine birkaç nane yaprağı ve biraz ceviz ekleyerek süsledim. Hem lezzetli hem de renkli bir sunum oldu.


Soru : Sınıfa getirdiğiniz görsellerdeki meyveleri; adlarını söylemeden, renk, tat, şekil gibi özelliklerini belirterek arkadaşlarınıza tanıtınız. Arkadaşlarınızdan, tanıttığınız
meyvelerin adlarını tahmin etmelerini isteyiniz. Doğru tahmin edilince ilgili görseli arkadaşlarınıza gösteriniz.


Cevap :

İlk meyvem yuvarlak ve parlak turuncu renkte. Genellikle sulu ve tatlı bir tada sahip, kabuğu kolayca soyulabiliyor. (Portakal)

İkinci meyvem sarı renkte, oval bir şekli var ve içi yumuşak. Hem tatlı hem ekşi bir tada sahip. (Ayva)

Üçüncü meyvem yuvarlak ve koyu kırmızı renkte, sert kabuğu var ama içi sulu ve biraz ekşi. (Nar)

Son meyvem ise küçük, yeşil renkte ve ekşi bir tada sahip, genellikle taze olarak tüketilir. (Mandalina)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Görsellerdeki meyveleri tanıdınız mı? Metinde sözü edilenlerin adlarını 1, diğerlerini 2 numaralı listeye yazınız.


Cevap :

1. Liste : Kivi, Armut, Nar, Portakal ve Elma

2. Liste : Şeftali, Çilek, İncir, Kiraz


Soru : b. Metinde adı geçen diğer meyvelerin adlarını da ilgili listeye ekleyiniz.


Cevap :

  • Portakal
  • Mandalina
  • Greyfurt
  • Ayva
  • Elma
  • Nar
  • Armut
  • Kivi

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Hangisi grip olmamızı engelleyen meyvelerdenmiş? Cevap : Mandalina


2. Tadı biraz acı olan meyve hangisiymiş? Cevap : Greyfurt


3. Hangi meyve yorgunluğu giderirmiş? Cevap : Ayva


4. Bol vitaminli taneli meyve hangisiymiş? Cevap : Nar


5. Hangi meyve bağırsakların çalışmasını sağlarmış? Cevap : Armut


6. Hangi meyveye alerjimiz olabilirmiş? Cevap : Kivi


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu, kış meyvelerinin özellikleri ve bu meyvelerin vücuda sağladığı faydalardır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki her kutucuğa sınıfa getirdiğiniz meyve görsellerinden birini yapıştırınız. Görsellerdeki meyvelerin konuşma balonlarına kendilerini tanıtacakları cümleler yazınız.


Cevap :

Portakal: “Ben portakal! Turuncu rengim ve harika kokumla C vitamini deposuyum. Hastalıklara karşı koruyucu etkim var!”

Nar: “Ben nar! Kırmızı tanelerimle hem görsel hem de tat olarak eşsizim. Bol vitaminim sayesinde hastalıkları yenmeye yardımcı olurum!”

Kivi: “Ben kivi! Yeşil, tatlı ve ekşi bir tadım var. Bağışıklığını güçlendirmeye yardımcı olurum, ama kivi alerjin olup olmadığını kontrol etmeyi unutma!”

Ayva: “Ben ayva! Sarı ve sulu bir meyve olarak, kokumla ve tadımla seni cezbederim. Yorgun hissettiğinde 1-2 dilim tüketmeyi unutma!”


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki şiirleri okuyunuz. Siz de portakal ve mandalina ile ilgili birer şiir yazınız.


Cevap :

Portakal Şiiri

Turuncu, parlak, güzel portakal,
Kış mevsiminde canımın parçası,
C vitamini dolu, hastalıktan korur,
Kokunla ferahlatır, gönlümde yer alır.

Mandalina Şiiri

Küçük, sevimli mandalina,
Portakalın kardeşi, tatlı bir armağan,
Yumuşak kabuğun altında,
Taze ve sulu, sağlık dolu bir bahar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamalara uygun noktalama işaretlerinin adlarını beyaz kutulara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  • Soru İşareti (?) : 1. Soru bildiren cümlelerin ya da sözlerin sonuna konur.
  • Ünlem İşareti (!) 2. Sevinç, acı, korku, şaşma anlamı taşıyan cümlelerin sonuna konur.
  • Kısmı Nokta (.) 3. Satır sonuna sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
  • Virgül (,) 4. Sıralanmış kelimelerin arasına konur.
  • Ayrıç (‘) 5. Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılır.
  • Nokta (.) 6. Tamamlanan cümlelerin sonuna konur.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelime çiftlerinden yazımı doğru olanı örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere göre portakal suyu hazırlamaya yönelik yönergeler yazınız.


Cevap :

Portakal Suyu Hazırlama Yönergeleri:

  1. Öncelikle portakallar iyice yıkanır.
  2. Ardından yıkanan portakallar bıçakla dikkatlice ortadan ikiye bölünür.
  3. Kesilen portakallar, sıkacakta sıkılarak suyu çıkarılır.
  4. Elde edilen portakal suyu bardaklara dökülür ve servis edilir.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Diş bakımı ve diş temizliği ile ilgili bilmeceler öğreniniz.


Cevap :

  1. Bilmecenin Cevabı: Diş fırçası
    Bilmecesi: “Sarı, mavi, yeşil, beyaz; herkes onu kullanır, temizler dişleri, ne güzel bir arkadaş!”
  2. Bilmecenin Cevabı: Diş
    Bilmecesi: “Küçük küçük, bembeyaz, yerinde durmaz, yediğimiz her şeyle hep bir aradadır!”
  3. Bilmecenin Cevabı: Diş ipi
    Bilmecesi: “Dar bir yolda gider, dişlerimin arasında kayar, kalıntıları temizler, sağlıklı bir gülüş sağlar!”
  4. Bilmecenin Cevabı: Ağız gargara suyu
    Bilmecesi: “Mavi ya da yeşil, ferahlatır ağzımı, gargara yaparım, bakteri kaçırmam!”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score