Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları, “Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor” metni ile ilgili etkinliklerin çözümüne yardımcı olur. Bu sayfalardaki sorular, öğrencilerin metnin içeriğini daha iyi anlamalarını sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek ve öğrenim süreçlerini desteklemek için hazırlanmıştır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hayvanlarla olan ilişkilerini pekiştirirken, sağlık konularına da dikkat çekmektedir. Bu etkinlikler, öğrencilerin empati kurma yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları, dersin daha etkili bir şekilde öğrenilmesine katkıda bulunarak, keyifli bir öğrenme deneyimi sunar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Diş bakımı ve diş temizliğiyle ilgili öğrendiğiniz bilmeceleri arkadaşlarınıza sorunuz.
Cevap :
Bilmecesi: “Küçük küçük, bembeyaz, yerinde durmaz, yediğimiz her şeyle hep bir aradadır!”
Cevabı: Diş
Soru : Dişlerinizi ne sıklıkta ve nasıl fırçalıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap :
Dişlerimi günde en az iki kez, sabah kahvaltıdan sonra ve gece yatmadan önce fırçalıyorum. Diş fırçamı diş macunuyla birlikte kullanıyorum. Fırçayı dairesel hareketlerle ve diş etlerime zarar vermeden dikkatlice uyguluyorum. Ayrıca, dişlerimin her tarafını fırçalamaya özen gösteriyorum, böylece temiz ve sağlıklı kalıyorlar.
Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Sürekli şeker yiyen küçük bir tavşanın dişleri çürüyünce, diş doktoruna gitme zorunluluğu doğdu.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen ve numaralanmış görsellerle ifade edilen kelimeleri belirleyip yazınız.
Cevap :
Soru : b. Yazdığınız kelimelerin anlamlarını aşağıdan bulup görsel numarasını ilgili kutucuğa yazınız.
Cevap :
(2) Vücudun herhangi bir yerinde duyulan şiddetli acı.
Bir oyuğun, bir kovuğun içine doldurulan madde.
(4) Diş, ağız bakımıyla ve hastalıklarıyla uğrasan doktor.
(3) Dişlerin arasını temizlemek amacıyla kullanılan özel ip.
(5) İlaçların hazırlandığı veya hazır ilaçların satıldığı yer.
(1) Sağlamlığını, dayanıklılığını yitirmiş olan.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki görselleri numaralandırınız.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Tavşan Cino’nun görünüş özellikleri nelermiş?
Cevap : Tavşan Cino’nun pembe minik bir burnu, uzun sivri kulakları ve pofuduk yanakları varmış.
2. Tavşan Cino’nun dişleri niçin ağrımaya başlamış?
Cevap : Tavşan Cino’nun dişleri, çok şeker ve çikolata yediği için ağrımaya başlamış. Ayrıca dişlerini fırçalamayı ihmal etmesi de bu durumu etkilemiş.
3. Tavşan Cino, Dişlek Sincap’la nerede tanışmış?
Cevap : Tavşan Cino, diş doktoruna gitmek için bekleme salonunda Dişlek Sincap ile tanışmış.
4. Dişlek Sincap, dişlerine nasıl bakıyormuş?
Cevap : Dişlek Sincap, şeker ve çikolata çok yemiyor, meyvenin kendisini yiyor. Kahvaltısında süt, yumurta ve çökelek peyniri bulunduruyor. Ayrıca, her gün diş ipi kullanarak diş aralarını temizliyor.
5. Diş doktoru, Tavşan Cino’ya neler söylemiş?
Cevap : Diş doktoru, Tavşan Cino’nun dişinin iltihaplandığını ve bu nedenle ağrıdığını söylemiş. Ayrıca, ilaç yazacağını ve düzenli bir şekilde kullanması gerektiğini belirtmiş. İltihap geçtikten sonra dişine dolgu yapacaklarını da eklemiş.
4. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap : Metin, sürekli şeker yiyen Tavşan Cino’nun dişlerinin ağrıması sonucu diş doktoruna gitmesi ve diş sağlığının önemi hakkında bilgi vermektedir.
Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap : “Diş Sağlığının Önemi: Tavşan Cino’nun Hikayesi”
5. ETKİNLİK
Soru : Görsellerdeki dişlerin, sahiplerine neler söyleyebileceklerini belirleyip sınıfta canlandırınız.
Cevap :
1. Görsel:
“Bana her gün iki kez fırça ile baktığın, diş ipiyle aralarımı temizlediğin ve fazla çikolata yemediğin için çok teşekkür ederim. Bol vitaminli besinlerle beni güçlendirdiğin için de minnettarım!”
2. Görsel:
“Neden beni fırçalamıyorsun? Her gün temizlemeyi unuttun mu? Bak, yavaş yavaş sararıyorum. Eğer bu şekilde devam edersen yakında çürümeye başlayabilirim. Lütfen beni bu kadar ihmal etme!”
3. Görsel:
“Bak, ne hale getirdin beni! Eğer beni düzenli olarak fırçalasaydın ve o kadar şeker, çikolata yemeseydin, bu durumda olmazdık. Şimdi hem ben hem sen acı çekiyoruz. Belki de yakında beni çektireceksin ve dişsiz kalacaksın!”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Verilen kelimelerden uygun olanı yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
Diş sağlığımız için,
• Günde en az 2 defa, 2 dakikadan az olmamak üzere dişlerimizi fırçalamalıyız.
• Dişlerimizi fırçalarken nohut büyüklüğünde diş macunu kullanmalıyız.
• Şekerli besinleri olabildiğince az tüketmeliyiz.
• Dişlerimizi aşındırabileceğinden gazlı içecekler tüketmekten kaçınmalıyız.
• Fındık, fıstık gibi sert kuru yemişlerin kabuklarını asla dişlerimizle kırmamalıyız.
• Yararlı besinler tüketerek dişlerimizi güçlendirmeliyiz.
• 6 ayda bir diş hekimine muayene olmalıyız.
• Dişimizde çürük varsa tedavisini yaptırmalıyız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak dişlerinizi nasıl fırçalamanız gerektiğiyle ilgili yönergeler yazınız.
Cevap :
- Diş fırçasına nohut büyüklüğü kadar diş macunu sıkmalıyız.
- Alt kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
- Alt kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
- Üst kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
- Üst kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
- Azı dişlerimizin yanlarını fırçalamalıyız.
- Azı dişlerimizin üst tarafını fırçalamalıyız.
- Dilimizi fırçalamalıyız.
- Yanaklarımızın iç taraflarını fırçalamalıyız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki hikâyeyi okuyup istediğiniz gibi tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık yazınız.
Cevap :
Başlık: Dev ve Diş Arkadaşları
Bir zamanlar sevimli bir dev yaşarmış. Dişleri, dev fırça bulamadığı için fırçalamadığı için korkuyormuş. Bir gün dişlerden biri, “Eğer bizi fırçalamazsa hepimiz çürüyeceğiz!” demiş. Dişler, devin dikkatini çekmek için bir plan yapmış.
Her gece devin kulağına fısıldamışlar. Dev, “Fırçam yok!” diye gülmüş. Ama bir gece, bir diş cesaretle, “Bizi fırçalamazsan çürürüz!” demiş. Dev, dişlerini korumak için büyük bir fırça bulmak için yola çıkmış.
Sonunda dev, dev bir fırça bulmuş ve dişlerini fırçalamaya başlamış. Dişler mutlu olmuş, dev de gülümseyerek, sağlıklı dişleriyle mutlu günler geçirmiş.
Soru : b. Yazım ve noktalama kuralları yönünden yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Hatalarınız varsa düzeltip yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Verilen metni arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını listeleyiniz.
Cevap :
- Çorba (Mercimek, Tarator)
- Pilav (Basmati, Domatesli)
- Et yemeği (Köfte, Tavuk sote)
- Sebze yemeği (Zeytinyağlı enginar, Ispanak)
- Makarna (Spagetti, Penne)
- Salata (Çoban salata, Mevsim salatası)
- Tatlı (Sütlaç, Baklava)
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.