Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 Cevapları”, öğrencilerin “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili sorulara yanıt bulmalarını kolaylaştırır. Bu sayfalar, metinle ilgili okuma-anlama, analiz ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli etkinlikler içerir.
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerde doğru yanıtlara ulaşmada öğrencilere rehberlik eder. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayıncılık” içerikleriyle, öğrencilerin metni kavramaları ve farklı açılardan değerlendirme yapmaları sağlanır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Sınıfa getirdiğiniz Nasreddin Hoca fıkralarından en beğendiğinizi arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
“Parayı Veren Düdüğü Çalar”
Nasreddin Hoca, bir gün pazara gider ve düdük almak isteyen çocuklarla karşılaşır. Çocuklar Hoca’ya düdük alması için para verirler. Ancak içlerinden bir çocuk para vermez. Hoca pazardan dönerken çocuklara düdükleri dağıtır. Para vermeyen çocuk düdük almadığını görünce ağlamaya başlar. Bunun üzerine Hoca, “Parayı veren düdüğü çalar!” der.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri metinden bulup anlamını işaretleyiniz.
Cevap :
Girmek
Bir yerden ayrılmak.
(✓) Dışarıdan içeriye geçmek.
Bir olaya tanık olmak.
Çalmak
Bir yere ulaşmak, varmak.
Üzerinde bulunduğu yere yıkılmak.
(✓) Başkasının malını gizlice almak.
Baca
(✓) Dumanı ocaktan çekip havaya vermeye yarayan yol.
Bir yapının, bir evin damını kuran parçaların bütünü.
Çatıları örtmekte kullanılan, suyu asagıya geçirmeden dısarı akıtacak biçimde yapılmıs levha.
Soru : b. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap :
- Girmek: Akşam eve girmek için anahtarıma ihtiyaç duydum.
- Çalmak: Komşunun bahçesinden meyve çalmak çok yanlış bir davranış.
- Baca: Bacadan çıkan yoğun duman tüm mahalleyi sardı.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları
Soru : c. Aşağıdaki kelime gruplarının metindeki anlamlarını işaretleyiniz.
Cevap :
Silip süpürmek
( ) Evi, ortalığı temizlemek.
(✓) Ne var ne yoksa hepsini yemek.
( ) Ne var ne yoksa hepsini alıp götürmek.
Kol gezmek
( ) Güvenlik amacıyla dolaşmak.
( ) Dolaşmak, gezmek, gezinmek.
(✓) Kötü durum ve davranışlar çokça olmak.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hırsız kimin evine girmiş?
Cevap : Nasreddin Hoca’nın evine girmiş.
2. Hırsız, eve ne zaman girmiş?
Cevap : Bir gece girmiş.
3. Hırsız, evden neler almış?
Cevap : Hoca’nın nesi var nesi yoksa hepsini almış.
4. Komşuları, Nasreddin Hoca’yı niçin eleştirmişler?
Cevap : Kapıyı ve bacayı açık bıraktığı için eleştirmişler.
5. Nasreddin Hoca söylenenleri nasıl dinlemiş?
Cevap : Ah çekerek dinlemiş.
6. Nasreddin Hoca, komşularına ne cevap vermiş?
Cevap : “Evimde rahat rahat uyumuşum, bu çok mu? Allah için söyleyin, hırsızın suçu yok mu?” demiş.
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap : Metnin konusunu : Hırsızlık olayı sonrası, insanların suçu başkalarında araması ve Nasreddin Hoca’nın bu duruma verdiği tepki.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap :
Soru : b. Yaptığınız numaralandırmaya göre görsellerle ilgili birer cümle yazınız.
Cevap :
- Pencereyi açık bırakan Nasrettin Hoca’nın evine hırsız girmiş.
- Nasrettin Hoca’nın evinde ne varsa çalmış.
- Komşuları, pencereyi açık bıraktığı için Nasrettin Hoca’ya kızmış.
- Nasrettin Hoca’da evinde rahat rahat uyumak suç mu? diyerek cevap vermiş.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görseli boyayınız.
Cevap : Boyayı dilediğiniz gibi güzelce yapınız. Boyamada ailenizden yardım alabilirsiniz.
Soru : b. Görsele göre Nasreddin Hoca’nın konuşma balonunda aşağıdakilerden hangisinin yazılması uygun olur? Başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap :
İnsan oturduğu dalı keser mi hiç?
Düşmesem de inecektim zaten.
(✓) Ben saygısızlığı sevmem, size sırtımı dönmek istemem.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Nasreddin Hoca fıkrasını yansıtan aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Verilen cümlelerin numaralarını ilgili konuşma balonlarına yazınız.
Cevap :
- Hayrola komşu, bir şey mi kaybettin?
- Mührümü düşürdüm de onu arıyorum.
- Nerede düşürdün?
- Evin içinde düşürdüm!
- Evin içinde düşürdüğün mührü neden dışarıda arıyorsun komşu?
- Çünkü dışarısı daha aydınlık.
- Afiyet olsun komşu.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki Nasreddin Hoca fıkrasını okuyunuz. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
BEN YAPACAĞIMI BİLİRİM
Bir gün Hoca, bir köye konuk olur (.) Birkaç gün sonra heybesi kaybolur (.) Köy ağalarına:
— Bana bakın (,) heybemi bulursanız bulun (,) yoksa ben yapacağımı bilirim (,) der (.)
Ağaları bir telaştır almış (.) Köylüleri arayıp taramışlar (.) Sonunda Hoca’nın heybesini bulmuşlar (.) Ağalardan biri merak edip:
— Hocam! Eğer heybeni bulmasaydık bize ne yapacaktın (,) diye sorar (.)
Hoca gülerek cevap verir (:)
— Size yapacağım bir şey yoktu (.) Evdeki eski kilimi bozup heybe yapacaktım (.)
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Genel ağdan Karagöz ve Hacivat ile ilgili araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri kısaca defterinize yazınız.
Cevap : Karagöz ve Hacivat, Türk tiyatrosunun geleneksel gölge oyunu kahramanlarıdır. Karagöz, halkı temsil eden kaba ve hazırcevap bir karakterken; Hacivat, eğitimli ve nazik bir kişiliği yansıtır. Oyunda Karagöz ile Hacivat arasında geçen komik ve öğretici diyaloglar yer alır. Bu oyun, Osmanlı döneminden günümüze kadar gelen önemli bir kültürel mirastır. Genellikle Ramazan aylarında sergilenir. Karagöz ve Hacivat’ın tarihî kökeni tam olarak bilinmese de rivayetlere göre, Orhan Gazi döneminde yaşamış oldukları söylenir.
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.