Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 Cevapları” öğrencilerin “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” ile bayramın toplumsal önemini öğrenmelerine yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” etkinliklere yönelik yanıtlarla öğrencilerin dikkatini çekerken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayıncılık” sayfalarında geçen çocuk bayramı ile ilgili konuları derinlemesine ele alır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Sınıfa getirdiğiniz 23 Nisan ile ilgili şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
1. Şiir: 23 Nisan
Göklerden bir ses geldi,
Türk milletine hitap etti,
Atatürk dedi ki:
“Millet egemen olacak,
Egemenlik kayıtsız, şartsız, milletin olacaktır!”
Bugün 23 Nisan,
Çocukların bayramı,
Cumhuriyetin temelleri,
Türk milletinin zaferi!
2. Şiir: Bayramın Neşesi
Bugün bayram, hep birlikte,
Çocuklar sevinç içinde,
Gülerek, oynayarak,
Kutlayalım bu günü!
23 Nisan, ne güzel gün,
Atatürk’ün hediyesi,
Çocuklara özgürlük,
Ve her türlü eşitlik!
Soru : Öğretmeninizin aralıklarla duraklatacağı metni dikkatle dinleyiniz. Öğretmeninizin duraklattığı yerlerden sonra metindeki olayların nasıl geliştiği veya sonuçlandığı hakkında tahminde bulununuz.
Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıf içerisinde yapmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a . Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap : Metnin konusu : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını konu almaktadır.
Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı başlıklar yazınız.
Cevap :
- 23 Nisan Çocuk Bayramı
- Ata’nın Bayram Hediyesi
2. ETKİNLİK
Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.
Cevap :
- (2) Bayram töreninde “Bayrak” şiirini okudum.
- (3) Törene katılanlar beni coşkuyla alkışladılar.
- (4) Törenden sonra belediye başkanını ziyaret ettik.
- (5) Belediye başkanı, görevini geçici olarak bana teslim etti.
- (1) Dün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutladık.
- (6) Ben de belediye başkanı gibi davranarak bir emir verdim.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
1. Bütün çocukların mutlu bir gün geçirmelerinin sebebi neymiş?
Cevap : TBMM’nin açılış yıldönümü
2. Gökçe’nin okuduğu şiirin baslığı neymiş?
Cevap : Bayrak
3. Gökçe’nin okulundaki törenden sonra sembolik olarak üstlendiği görev neymiş?
Cevap : belediye başkanlığı
4. Gökçe’nin sembolik olarak üstlendiği görevde verdiği emir hangisiyle ilgiliymiş?
Cevap : Şehrine bir çöp arıtma tesisi kurulması
5. Metnin türü nedir?
Cevap : Günlük
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap :
Ülkemize her milletten turist gelmesi çok güzel. = Ulus
Vatanım için çok çalışıyorum. = Yurt
Cumhuriyet yönetimiyle bazı özgürlüklere kavuştuk. = Hürriyet
Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır. = İş
Tüm sorulara doğru cevap verdim. = Yanıt
Yarın bize misafir geleceğini öğrendim. = Konuk
Dünya barışı için çok çalışmalıyız. = Sulh
Dünyada, çocuklara bayram armağan edilen tek ülkeyiz. = Hediye
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Konuşma ve dinleme kurallarının neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Konuşma ve dinleme kuralları, sağlıklı ve etkili iletişim için çok önemlidir. Konuşma kurallarından bazıları şunlardır:
- Kısa ve net konuşmak: Düşüncelerimizi açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etmek gerekir.
- Diksiyon: Sözlerimizi doğru bir şekilde söylemek ve düzgün bir şekilde telaffuz etmek önemlidir.
- Nazik olmak: Karşımızdaki kişiye saygı göstererek, kaba ve kırıcı sözlerden kaçınmalıyız.
- Göz teması kurmak: Konuşurken karşımızdaki kişiyle göz teması kurarak, ona saygı gösterdiğimizi ve söylediklerimize dikkat ettiğimizi hissettirmeliyiz.
Dinleme kuralları da önemlidir:
- Dikkatle dinlemek: Konuşanı dikkatle dinlemek, söylenenleri tam anlamak gerekir.
- Kesmeden dinlemek: Karşımızdaki kişi konuşurken sözünü kesmemek, onu bitirmesine izin vermek gerekir.
- Empati kurmak: Karşımızdaki kişinin duygularını anlamaya çalışmak ve ona saygı göstermek önemlidir.
- Geri bildirim yapmak: Dinlediklerimize uygun bir şekilde cevap vererek iletişimi güçlendirebiliriz.
Bu kurallara uymak, hem daha verimli bir iletişim sağlar hem de karşılıklı saygıyı artırır.
Soru : b. Aşağıdaki görseli inceleyip gördüklerinizi konuşma kurallarına uyarak anlatınız. bir dünya etrafında tüm milletten çocukların el ele tutuşarak çember oluşturması
Cevap : Görselde, bir dünya simgesi etrafında farklı milletlerden çocuklar el ele tutuşarak büyük bir çember oluşturmuş. Çocuklar, birbirlerine sımsıkı bağlanmış ve hep birlikte barış, dostluk ve birlik mesajı veriyorlar. Her bir çocuk farklı bir kültürü ve milleti temsil ediyor gibi görünüyor. Bu, tüm dünyadaki çocukların kardeşçe bir arada yaşamasının ve birbirlerine saygı duymasının simgesi olabilir. Çevrelerindeki dünya da, bu birliğin evrensel bir anlam taşıdığını gösteriyor. Bu görsel, çocukların dünya çapında barış içinde yaşamaları için umut veren güçlü bir mesaj veriyor.
Soru : c. Görseli, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’yla ilişkilendirip duygu ve düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız. Yazdıklarınızın içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız
Cevap :
Başlık: Dünyada Barış ve Kardeşlik İçin El Ele
Görseldeki çocuklar, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın ne kadar önemli bir mesaj verdiğini hatırlatıyor. Bu bayram, tüm çocukların eşit haklara sahip olduğu, barış içinde bir dünya kurma amacını taşır. Dünya etrafında el ele tutuşan çocuklar, farklı kültürlerden, farklı milletlerden olsalar da birbirlerine olan bağlılıklarıyla barışı simgeliyor. Bu görsel bana, Atatürk’ün “Yurdun gerçek efendisi çocuklardır” sözünü hatırlatıyor. 23 Nisan, yalnızca Türkiye’nin değil, tüm dünya çocuklarının bayramıdır ve hep birlikte daha güzel bir dünya için el birliğiyle çalışmanın önemini vurgular.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda yaşadıklarınızı aşağıya yazınız.
Cevap :
23 Nisan 2024, Salı
Bugün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutladık. Sabah okula gittiğimde her yer bayraklarla süslenmişti. Öğretmenimiz bayramın önemini anlatan bir konuşma yaptı. Atatürk’ün çocuklar için yaptığı bu özel günü kutlamak gerçekten çok anlamlı. Hep birlikte “Çocuk Bayramı” şarkısını söyledik. Çok keyifliydi! Ayrıca, okulda oyunlar oynadık ve arkadaşlarımızla eğlendik. Bu bayramın sadece Türkiye’de değil, tüm dünyadaki çocuklar için olduğunu düşündüm ve çok mutlu oldum. Bugün çok güzel bir gündü, bayramın tadını çıkardım!
Soru : b. Yazdıklarınıza göre tablodaki soruları uygun sütundaki kutucukları “✓” ile işaretleyerek cevaplayınız.
Cevap :
Sağ üst köseye tarih yazdınız mı? (Evet)
Günlüğe baslarken hitap ifadesi kullandınız mı? (Evet)
Gün içerisinde yasadığınız önemli olayları sırasıyla yazdınız mı? (Evet)
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Örneklerdeki gibi kelimelerin son hecesiyle başlayan birer kelime oluşturunuz. Her gruptaki son kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız birer cümle yazınız.
Cevap :
- ülke = kedi = dize
- kare = rende = dere
- masa = sandalye = yelkenli
- boya = yalan = ankara
- neşe = şeker = kereste
- sıra = ranza = zargana
- saat = atak = aktar
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.