Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 Cevapları” içerisinde yer alan “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin metni anlamalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır. Bu metinde, pulculukla ilgili bilgiler ve etkinlikler, öğrencilere bu konu hakkında bilgi edinmeleri için fırsat sunar.
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kitabı, bu etkinliklerin doğru şekilde tamamlanmasını sağlar. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-249-250-251-252-253 İlke Yayıncılık” bölümleri de öğrencilere rehberlik eder ve etkinlikleri uygulamaları için örnekler sunar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-248-249-250-251-252-253
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Biriktirdiğiniz herhangi bir eşya (pul, magnet, kalem, eski para gibi) var mı? Bu eşyaları nasıl biriktirmeye başladığınız, neden biriktirdiğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Evet, magnet biriktiriyorum. Ailemle gittiğimiz şehirlerden ve ülkelerden hatıra olarak magnet alıyoruz. İlk magnetimi annem hediye etmişti, bu beni çok mutlu etti. Zamanla her seyahatte yeni bir magnet alarak koleksiyon yapmaya başladım. Bu, hem anılarımı saklamama hem de gittiğim yerleri hatırlamama yardımcı oluyor.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : “Koleksiyon” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.
Cevap : Farklı objeler, seyahat, pul, hatıra, hobi, anı, eski eşyalar, özel albüm.
2. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz.
Cevap :
- Pul: Posta göndermek için zarf üzerine yapıştırılan küçük kağıt ya da koleksiyon yapılan küçük objeler.
- Merak: Bir şey hakkında bilgi edinme isteği, ilgi.
- Dikkat: Bir şeye odaklanma ve özen gösterme durumu.
- Çaba: Bir işi başarmak için harcanan emek ve gayret.
- Meslek: Belli bir eğitim veya yetenek gerektiren, gelir sağlamaya yönelik sürekli iş.
- Hobi: Boş zamanları değerlendirmek için yapılan keyifli uğraş.
- Dürtü: Bir davranışı gerçekleştirme isteği ya da içgüdüsel tepki.
- Bütçe: Belirli bir süre için gelir ve giderlerin planlanması.
Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.
Cevap :
- Posta kutusuna baktığımda üzerinde nadir bir pul bulunan mektubu gördüm.
- Kitap okumaya karşı olan merakım beni kütüphaneye götürdü.
- Trafikte araç kullanırken dikkat etmek hayati önem taşır.
- Sınavdan başarılı olmak için çok fazla çaba gösterdim.
- Doktor olmak küçüklüğümden beri hayalini kurduğum bir meslek.
- Resim yapmak benim için en sevdiğim hobilerden biridir.
- Canım tatlı yemek istediğinde bu dürtüyü bastırmak zor oluyor.
- Tatil için ayrılan bütçeyi dikkatli kullanmamız gerekiyor.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Çocuklar nelerin koleksiyonunu yapıyorlarmış?
Cevap : Rozet, kitap ayracı, kurutulmuş yaprak, oyuncak araba, bebek.
2. Koleksiyonculuk nasıl başlarmış?
Cevap : Bir şeye ilgi ve merak duymakla başlar, daha sonra o şeyleri biriktirmeye başlanır.
3. Koleksiyon yaparak nasıl biri olunurmuş?
Cevap : Koleksiyon yaparak daha dikkatli, meraklı, araştıran ve biriktirdiklerine özen gösteren biri olunur.
4. Pul koleksiyonu yapmak bize neler kazandırırmış?
Cevap :
- İlgi ve merak duyma dürtüsü canlı kalır.
- Dikkatli ve sabırlı olmayı öğretir.
- Kendi oluşturduğumuz bir şeyi saklama ve koruma bilinci kazandırır.
- Bütçeyi planlama alışkanlığı sağlar.
- Mutlu ve huzurlu hissettirir.
- Ülkeler ve kültürler hakkında bilgi edinmeyi sağlar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap : Metnin konusu: Pul koleksiyonu ve koleksiyonculuğun kazandırdıkları.
Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap :
- Pul Koleksiyonu Yapmanın Faydaları
- Koleksiyonculuk Nasıl Başlar?
- Hobilerin Gücü
- Koleksiyoncuların Dünyası
5. ETKİNLİK
Soru : Metne göre doğru olan açıklamaların başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap :
- ✓ Koleksiyonculuk bir şeye ilgi duymakla başlar.
- ✓ Koleksiyonculuk, kişinin bütçesini planlamasını sağlar.
- ✓ Koleksiyon yapan kişi, biriktirdiklerine özen gösterir.
- ✓ Koleksiyon yapmak bir hobidir.
- ✗ Pul ve benzeri nesneler biriktirmek geçici bir meraktır.
- ✗ Pul koleksiyonu yaparak sakinleşen kişiler dikkatsizleşirler.
- ✗ Özellikle pul biriktirmek pahalı bir hobidir.
- ✗ Pul koleksiyonculuğu, çocukken yapılır.
- ✗ Pul koleksiyonu yapmak isteyen çocuklar, bu konuda eğitim almalılar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Bir pul koleksiyoncusu, koleksiyonundaki bazı pulları ait olduğu ülkelere göre aşağıdaki gibi tanıtmıştır.
Cevap : Saray Hindistan
Soru : b. Bu pullarda, ülkeyi tanıtan görsellere yer verildiğini fark etmiş olmalısınız. Buna göre ülkemize ait pullarda hangi görsellere yer verilebileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Ülkemize ait pullarda, Türkiye’nin kültürel ve doğal zenginliklerini tanıtan görseller kullanılabilir. Örneğin:
- Tarihi Yapılar: Ayasofya, Topkapı Sarayı, Efes Antik Kenti gibi Türkiye’nin tarihi mirasını temsil eden yapılar.
- Doğal Güzellikler: Kapadokya’nın peri bacaları, Pamukkale travertenleri, Karadeniz’in yeşil ormanları gibi doğal zenginlikler.
- Türk Mutfağı: Kebap, baklava, simit gibi ünlü Türk yemekleri ve tatlıları.
- Türk Sanatı ve El Sanatları: Halı, kilim, çini, minyatür gibi geleneksel Türk el sanatları.
- Türk Folkloru ve Halk Dansları: Zeybek, halay gibi halk oyunları ve geleneksel kıyafetler.
- Ünlü Türk Kişilikleri: Mustafa Kemal Atatürk, Mevlana, Hacı Bektaş Veli gibi tarihi şahsiyetlerin resimleri.
Bu görseller, Türkiye’nin kültürel çeşitliliğini, tarihi derinliğini ve doğal güzelliklerini tanıtarak, dünyaya Türkiye hakkında bilgi vermeyi sağlar.
Soru : c. Ülkemize ait bulduğunuz pulları sınıf panosuna asınız.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Görsellerdeki nesnelerden koleksiyonunu yapmak istediklerinizi işaretleyiniz. Neden koleksiyonunu yapmak için bu nesneleri tercih ettiğinizi arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği kendi zevkinize ve ilgi alanınıza göre yapmanız gerekmektedir.
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.
Cevap :
• Meraklı bizi o konuda bilgi toplamaya iter.
• Koleksiyon yaparak daha sabırlı, araştıran biri oluruz.
• Pul koleksiyonu yapmak bizi dikkatli ve meraklı olmaya yöneltir.
• Pul koleksiyonu yapmak pahalı bir hobi değildir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
• Koleksiyon yapıyor musun?
• Benim düğme, eski para, kalem, pul ve peçete koleksiyonum var.
• Ayy, peçete koleksiyonumun üzerine süt döküldü!
• Babam tespih, annem magnet, ablam deniz kabuğu biriktiriyor.
10. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin eş anlamlılarını örnekteki gibi ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap :
Güz geldi, havalar soğumaya başladı. = Sonbahar
Dün rüyamda seni gördüm. = Hayal
Tahtaya birkaç sözcük yazdı. = Kelime
Öğrenciler sırayla adlarını söylediler. = İsim
Kar yağınca teneffüsü derslikte geçirdik. = Sınıf
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Evde ailenizle birlikte oynadığınız bir oyunun kurallarını öğreniniz.
Cevap :
1. Yüzük Oyunu:
- Amaç: Yüzüğü kimseye göstermeden, sırayla yapılan hareketler arasında saklayarak, yüzüğü kimin elinde olduğunu bulmak.
- Kurallar:
- Bir kişi yüzüğü alır ve herkesin göremeyeceği şekilde avucunda saklar.
- Diğer oyuncular sırayla tahmin yapar, “Yüzük bende mi?” diye sorar.
- Eğer doğru tahmin yapılırsa, yüzüğü saklayan kişi bir tur kaybeder.
- Yüzük saklayan kişi her tahminde biraz hareket eder, böylece tahmin zorlaşır.
- Oyunda amaç, yüzüğü en uzun süre saklayabilmektir.
2. Seksek Oyunu:
- Amaç: Tahtada numaralar arasında zıplayarak, en kısa sürede bitiş noktasına ulaşmak.
- Kurallar:
- Yere seksek tahtası çizilir (ya da karton üzerinde numaralar yazılır).
- Oyuncular sırayla 1’den 10’a kadar numaralarla sırasıyla zıplar.
- İlk oyuncu, taşı küçük bir taş ya da belirli bir obje ile hedef numaraya atar ve tek ayağında ilerler.
- Taşı atma sırasıyla oyuncu zıplar ve taşın olduğu numara dışında diğer numaraları atlamadan geçmeye çalışır.
- Hedef numaraya ulaşan kişi en hızlı şekilde taşı almak için geri döner.
- Taşı yerleştirirken yanlışlık yapmadan oyunu bitiren ilk kişi kazanır.
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 247-249-250-251-252-253 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.