6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 Cevapları”, Hz. Muhammed’in (sav) Medine’ye hicreti sonrasında yürüttüğü davet çalışmalarını, sosyal düzenlemeleri ve toplumsal barışı sağlama çabalarını ele alan etkinliklerle doludur. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları”, Medine dönemiyle ilgili olarak Ensar ve Muhacir arasındaki kardeşlik bağlarının nasıl kurulduğunu ve Medine Vesikası’nın önemini vurgular.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Medine dönemindeki barış ve adalet anlayışını açıklayan bilgiler sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin Hz. Muhammed’in liderliğini ve Medine toplumundaki düzeni anlamalarını sağlayan sorular ve etkinlikler içerir.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121


Soru : Sizce Hz. Muhammed’in (sav) Mescid-i Nebi’de suffe bölümünü oluşturması ne anlama gelmektedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Suffe, ilim öğrenmek isteyen sahabeler için ayrılmış bir yerdi. Hz. Muhammed’in suffeyi oluşturması, İslam toplumunda eğitime ve bilgiye verilen önemin bir göstergesidir. Ayrıca bu uygulama, sosyal dayanışmayı ve bireylerin İslam’ı daha iyi anlamalarını sağlamıştır.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Ensardan Sad bin Rebi (ra) kendisiyle kardeş ilan edilen Abdurrahman bin Avf’a şöyle demişti: “İşte mallarımın yarısını sana veriyorum.” Abdurrahman bin Avf ise teşekkür ederek şöyle karşılık vermişti: “Allah malını sana bereketli kılsın, ailene de afiyet versin. Sen bana Medine çarşısının yolunu göster, yeter.” (Buhari, Menâkıbü’l-Ensâr, 3.)

Soru : Verilen bilgilere göre ensar ve muhacirlerin birbirlerine karşı tutumlarını
yorumlayınız.


Cevap : Ensar ve muhacirler arasında güçlü bir kardeşlik ve dayanışma bağı vardı. Ensar, muhacirlerin ihtiyaçlarını karşılamak için ellerindeki imkanları paylaşırken, muhacirler de şükran duyuyor ve kendi emekleriyle geçimlerini sağlamaya çalışıyordu. Bu tutum, İslam toplumunda yardımlaşma ve fedakarlığın önemini göstermektedir.


Soru : Birlik ve beraberliğin önemi ile ilgili kompozisyon yazınız. Yazdığınız kompozisyonu okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Birlik ve Beraberlik

Giriş: Birlik ve beraberlik, bir toplumun güçlü ve huzurlu olmasının temelidir. İnsanlar arasındaki dayanışma ve yardımlaşma, her türlü zorluğun üstesinden gelinmesini sağlar.

Gelişme: Tarih boyunca birlik olan milletler, her zaman başarıya ulaşmıştır. Sevgi, saygı ve hoşgörü ile hareket eden bireyler, toplumu daha da güçlendirir. Birlik bozulduğunda ise kaos ve huzursuzluk ortaya çıkar.

Sonuç: Birlikte hareket etmek, bir zincirin halkaları gibi güçlü bir bağ oluşturur. Birlik içinde yaşayan bir toplum, barış ve mutluluk içinde varlığını sürdürebilir.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’in Yahudilerle imzaladığı Medine Sözleşmesi’nin toplumsal
barışla olan ilişkisini yorumlayınız.


Cevap : Medine Sözleşmesi, farklı din ve inançlara sahip insanların bir arada barış içinde yaşamasını sağlamayı amaçlamıştır. Hz. Peygamber, bu anlaşma ile herkesin haklarını korumuş ve toplumsal barışı tesis etmiştir. Bu, birlikte yaşama kültürünün önemli bir örneğidir.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’e duyduğunuz sevgiyi anlatan bir şiir veya kompozisyon yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


 Cevap :

Sevgili Peygamberim

Giriş: Hz. Muhammed (sav), insanlık için gönderilmiş en güzel örnektir. Onun sevgisi, her Müslüman’ın kalbinde yer alır.

Gelişme: Onun ahlakı, merhameti ve adaleti insanlığa rehberlik etmiştir. Onu seven, onun izinden gider ve hayatına güzellik katar. O, insanları sevgi ve hoşgörüyle birleştirmiştir.

Sonuç: Hz. Muhammed (sav), bizlere barış ve kardeşlik içinde yaşamayı öğretti. Onun sevgisi, dünyamızı aydınlatan bir nur gibidir.


Sevgili Peygamberim

Sen ki alemlere rahmet oldun,
Karanlık dünyaya nurla doldun.
Her sözü hikmet, her hali sevgi,
Yolunda yürümek en büyük hediye.

Adaletin rehber, ahlakın örnek,
Senin izinden gitmek bize gerek.
Merhametin sarmış tüm insanlığı,
Sen öğrettin bize kardeş olmayı.

Ey güzel Peygamber, sevgili Nebi,
Kalbimizde daima yüce yerin gibi.
Sana salat, sana selam olsun,
Adınla huzur dolsun her son.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) Medine’ye hicretinden hemen sonra Mescid-i Nebi’nin
inşasına başlamasının nedenleri nelerdir?


Cevap : Mescid-i Nebi, ibadet yeri olmasının yanı sıra, eğitim, danışma ve sosyal faaliyetlerin yürütüldüğü bir merkezdi. Hz. Muhammed, bu mescidi inşa ederek Müslümanların topluca bir araya gelebileceği bir alan oluşturmuş ve İslam toplumunun temellerini güçlendirmiştir.


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) Medine’deki Yahudilerle anlaşma yapmasının sonuçları neler olmuştur?


Cevap : Yapılan anlaşma ile Yahudilerle Müslümanlar arasında barış sağlanmış ve Medine’de bir arada yaşama kültürü oluşmuştur. Bu, İslam devletinin gelişmesi ve toplumda düzenin sağlanması için önemli bir adım olmuştur.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score