7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96-97 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Allah’ın (cc) Kulu Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Allah’ın (cc) Kulu Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96, 97 Cevapları, Hz. Muhammed’in (sav) kulluk görevleri ve örnek hayatı üzerine yoğunlaşarak öğrencilerin İslam’a dair bilgilerini güçlendirir. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Allah’ın (cc) Kulu Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları, peygamberimizin yaşamından örnekler vererek İslam’ın temel ilkelerinin anlaşılmasını hedefler.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97 Erkad Yayıncılık”

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu etkinliklerde verilen sorulara yönelik açıklamalarla öğrencilerin öğrenim sürecini destekler. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97 Erkad Yayıncılık, Hz. Muhammed’in (sav) örnek yaşamının ahlaki derslerini öğrencilere etkili bir şekilde aktarır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97


“De ki: Ben de ancak sizin gibi bir insanım…” (Fussilet suresi, 6. ayet)

Soru : Bu ayette Hz. Muhammed’in (sav) hangi yönü vurgulanmaktadır?


Cevap : Bu ayette Hz. Muhammed’in (sav) insani yönü vurgulanmaktadır. O’nun da diğer insanlar gibi bir insan olduğu, ancak Allah’tan (cc) vahiy aldığı belirtilmiştir. Bu ifade, Hz. Muhammed’in (sav) olağanüstü bir varlık değil, bir kul ve peygamber olduğunu vurgular. Bu yönüyle insanlar için bir örnek ve rehberdir.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Okunuşu: “Eşhedü ellâ ilâhe illallah / Ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve rasûlüh”

Anlamı: “Ben tanıklık ederim ki Allah’tan (cc) başka hiçbir ilah yoktur ve yine tanıklık ederim ki Hz. Muhammed (sav) onun kulu ve elçisidir.”

Soru : Kelimeişehadette Hz. Muhammed’in (sav) önce Allah’ın (cc) kulu, sonra resulu olduğunun belirtilmesini yorumlayınız.


Cevap : Kelime-i Şehadette Hz. Muhammed’in (sav) önce Allah’ın (cc) kulu olarak anılması, onun Allah’a bağlı bir insan olduğunu vurgular. Bu sıralama, O’nun da ibadet eden bir kul olduğunu, ancak Allah’ın (cc) vahyini insanlara iletmekle görevlendirilmiş bir resul olarak yüceltildiğini gösterir. Bu, tevhit inancını güçlendirir ve insanların O’nu bir ilah gibi görmesini engeller.


Soru : Aşağıdaki durumları Hz. Peygamber’in taşıdığı insani özellikler açısından düşününüz.

Hz. Muhammed (sav) Hicret’ten sonra Medine’de Mescid-i Nebevi’yi inşa etti. Mescidin arsasını, Mâlik bin Neccâr oğullarından Sehl ve Süheyl adlı iki yetim kardeşten 10 dinar karşılığında satın aldı. Mescid-i Nebevi’nin temeline ilk taşı bizzat Hz. Peygamber kendi elleriyle koydu. Kendisi ashabıyla beraber çalışarak mescidin duvarlarını yükseltti. Mescid-i Nebevi’nin yapımı sırasında Hz. Peygamber sırtında taş ve kerpiç taşıyarak çalıştı. Bu mescit o gün için üstü açık olarak inşa edilmiş, daha sonraları hurma dalı ve yapraklarıyla üstü örtülmüştü. Hz. Peygamber, hutbelerini burada bir hurma kütüğüne yaslanarak okurdu.

(Mustafa Sabri Küçükçarşı, Mescid-i Nebevi, TDV İslam Ansiklopedisi, C 29, s. 281.)


Cevap :

Paylaşımcılığı: Hz. Peygamber, mescidin arsasını yetimlerden satın alarak onların hakkını gözetmiştir.

Çalışkanlığı: Ashabıyla birlikte çalışmış, temel atıp sırtında taş ve kerpiç taşıyarak fiziksel emeğiyle katkıda bulunmuştur.

Mütevazılığı: Lider olduğu hâlde işlere bizzat katılması, O’nun mütevazı bir insan olduğunu gösterir.

İnsanlara örnek oluşu: O, davranışlarıyla insanlara rehberlik etmiş, çalışkanlık ve paylaşımcılığın önemini göstermiştir.

Doğallığı: Hutbelerini basit bir hurma kütüğüne yaslanarak okumak, gösterişten uzak, sade bir hayat sürdüğünü ifade eder.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96-97 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score