6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık
Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları” bölümü, öğrencilerin namazın kılınışına dair bilgilerini pekiştirmeyi hedefler. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları”, namazın adım adım nasıl kılındığını açıklayan etkinliklerle öğrenmeyi destekler.
“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin uygulamalı olarak namazın kılınışını öğrenmelerine yardımcı olur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık”, detaylı ve açıklayıcı içerikleriyle bu süreci kolaylaştırır.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65
“De ki: (Rabbinizi) ister Allah diye çağırın, ister Rahman diye çağırın. Hangisiyle çağırırsanız çağırın, nihayet en güzel isimler O’nundur. Namazında sesini pek yükseltme, çok da kısma. İkisi arasında bir yol tut.” İsra suresi, 110. ayet.
Soru : Yukarıdaki ayetten namazın kılınışı konusunda nasıl bir sonuç çıkarabiliriz?
Cevap :
Bu ayetten, namazın kılınışı sırasında dengeyi gözetmemiz gerektiği sonucunu çıkarabiliriz. Namaz sırasında:
- Sesin çok yüksek olmaması, aşırılıktan kaçınılması gerektiği,
- Aynı zamanda sesin çok kısık olmaması, Allah’a içten ve samimi bir şekilde yönelinmesi gerektiği,
- Namazın huşu içinde ve dengeli bir şekilde eda edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
1. Öğle namazının dört rekâtlık ilk sünneti ile ikindi namazının sünnetinin kılınışı arasındaki farklılıklar nelerdir?
Cevap :
- Öğle namazının ilk sünneti dört rekâtlık sünnet-i müekked iken, ikindi namazının sünneti dört rekâtlık sünnet-i gayr-i müekkedtir.
- Öğle namazının ilk sünnetinde her iki selamdan önce “Salli ve Barik” duaları okunur, ancak ikindi namazının sünnetinde bunların okunması sünnet değildir.
- Öğle namazının ilk sünneti daha fazla dikkat ve özenle kılınır çünkü müekked sünnettir.
2. Akşam namazının üç rekâtlık farzının kılınışıyla vitir namazının kılınışı arasındaki benzerlik ve farklılıklar nelerdir?
Cevap :
Benzerlikler:
- Her ikisi de üç rekâttır.
- Her iki namazda da son oturuşta tahiyyat, Salli-Barik ve Rabbena duaları okunur.
Farklılıklar:
- Akşam namazının farzında bir selam ile namaz tamamlanır; vitir namazında ise üçüncü rekâtta kunut duaları okunur ve ardından selam verilir.
- Vitir namazı sünnettir (Hanefî mezhebine göre vacip), akşam namazı farzdır.
- Vitir namazı yatsıdan sonra kılınır, akşam namazı vaktinde kılınır.
3. Vakit namazlarında kılınışı birbirinin aynı olan farz ve sünnetler hangileridir? Örnekler veriniz.
Cevap :
- Sabah namazının iki rekâtlık farzı ile iki rekâtlık sünneti birbirine benzer şekilde kılınır.
- Öğle namazının dört rekâtlık farzı ile ikindi namazının dört rekâtlık farzı aynı şekilde kılınır.
- Akşam namazının iki rekâtlık sünneti ile sabah namazının sünneti birbirine benzer şekilde kılınır.
Soru : Yukarıda verilenler dışında namazların kılınışındaki benzerlik ve farklılıklar konusunda sizler de çeşitli sorular belirleyip arkadaşlarınıza yöneltiniz. Böylece namazın kılınışıyla ilgili bilgilerinizi pekiştiriniz.
Cevap :
- Sabah namazının sünneti ile yatsı namazının son sünneti arasındaki farklılıklar nelerdir?
- Bayram namazı ile Cuma namazının kılınışı arasındaki benzerlikler nelerdir?
- Beş vakit namazın son oturuşundaki dualar aynı mıdır, farklılık var mıdır?
6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları
Cemaatle namaz ve camiler
- İnsanların tanışmasına katkıda bulunur.
- İnsanların birbiriyle kaynaşmasını sağlar.
- Sevgi ve saygı duygularını güçlendirir.
Soru : Yukarıdaki şemaya başka neler eklenebilir? Verilen örnekleri de dikkate alarak şemada boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Cevap :
- İnsanlar arasındaki kardeşlik ve dayanışmayı artırır.
- Toplumsal birlik ve beraberliği güçlendirir.
- Manevi huzur ve güven ortamı sağlar.
- İnsanlara sabır, hoşgörü ve paylaşma gibi değerleri öğretir.
- Ortak bir ibadet bilinci oluşturarak sorumluluk duygusunu artırır.
- Toplumun ahlaki gelişimine katkı sağlar.
- İnsanların ortak hedeflerde bir araya gelmesini teşvik eder.
- Bilgi paylaşımı ve manevi eğitim fırsatı sunar.
6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları
Soru : Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı çevrenizde nasıl kutlanmaktadır? Bu bayramlarda toplumda ne gibi etkinlikler yapılmaktadır? Gözlem ve düşüncelerinizi yazınız.
Cevap :
- Ramazan Bayramı’nda sabah bayram namazı kılınır, ardından aile büyükleri ziyaret edilir.
- Küçükler, bayramlık kıyafetlerini giyerek büyüklerin ellerini öper, harçlıklar alır.
- Komşular birbirine bayram ziyaretinde bulunur ve tatlılar ikram edilir.
- Kurban Bayramı’nda sabah bayram namazı kılındıktan sonra kurban kesilir.
- Kurban eti ihtiyaç sahipleriyle paylaşılır.
- Bayramlar, toplumsal dayanışma ve yardımlaşmanın en yoğun yaşandığı günlerdir.
6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları
Soru : Akrostiş tekniğini kullanarak aşağıya bayram konulu bir şiir yazınız. (BAYRAM)
Cevap :
Birlik dolu günler ne güzel gelir,
Aileyle birlikte sevgiyle derilir.
Yürekler coşar, umutlar yeşerir,
Ruhlar arınır, kalpler birleşir.
Ardımızda mutluluk dolu anılar,
Manevi değerlerle hep aydınlanır.
6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları
Soru : Cenaze namazı kılındıktan sonra imam, cemaate katılan kişilere “Ölen Müslüman’a haklarınızı helal ediyor musunuz?” diye sorar. Sizce imam bunu niçin yapar? Cemaatten niçin böyle bir istekte bulunur? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.
Cevap :
- İmam, ölen kişinin kul hakkından arınarak ahirete gitmesini sağlamak için bu soruyu sorar.
- Helallik almak, hem ölen kişinin ruhunu hem de geride kalanların vicdanını rahatlatır.
- Bu, toplum içinde barış ve kardeşlik duygularını pekiştirir.
6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları
“Bir kimse evinde güzelce temizlenir de sonra Allah’ın farzlarından birini yerine getirmek için (O’nun) mescitlerinden birine giderse attığı adımlardan biri günahlarını silip yok eder, diğer adımı da onu bir derece yükseltir.” Müslim, Mesacid, 51.
“Kim sabah akşam camiye gidip gelirse Allah Teala, o kimseye cennetteki ikramını hazırlar.” Buhari, Ezan, 37.
Soru : Yukarıdaki hadislerde verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.
Cevap :
- Allah yolunda ibadet için çaba gösterenlerin büyük bir mükâfat alacağı mesajı verilmiştir.
- Camilerin, manevi huzur ve sevap kazanma mekânları olduğu vurgulanmıştır.
- Namaz için yapılan küçük çabaların bile günahlardan arınma ve derecenin yükselmesine vesile olacağı öğütlenmiştir.
- Camiler, sadece ibadet değil, aynı zamanda manevi eğitim ve toplumsal birlik yeridir.
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.