4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138, 139, 140, 141, 142 Cevapları, öğrencilerin 4. üniteyi ve 4. temayı genel olarak değerlendirmelerini sağlayan etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite 4. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları, öğrencilere öğrendikleri bilgileri gözden geçirme ve öğrenme süreçlerini pekiştirme fırsatı sunar.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, çocukların tüm üniteyi kapsayan soruları doğru bir şekilde cevaplamalarını sağlayarak, anlamadıkları konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin derste öğrendiklerini pekiştirmelerini ve anlatılan konuları daha iyi anlamalarını sağlar.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142
4. TEMA DEĞERLENDİRME SORULARI
A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.
ATATÜRK İÇİN DİYORLAR Kİ!
“Tunus milleti bugün, yüzyıllık bağlarla bağlı bulunduğu kardeş ve soylu Türk milleti ile Mustafa Kemal’in unutulmaz anısını canlandırmak ve saygıyla anmak üzere hürmetkâr bir düşünce içinde birleşmektedir.
Millet olarak Gazi’nin (…) savaş meydanlarında büyük asker olduğunu tespit ettikten sonra, her şeyin tamamen kaybolduğu zannedildiği bir anda, milletinden ümidini kesmeyi ve yenilgiyi kabul etmeyi şiddetle reddeden, (…) büyük insanı anıyoruz. O, güçleri birleştirmeyi, kırılmış cesaretleri yükseltmeyi bilmiş ve talihi zorlayarak millî ülkenin bütünlüğünü tekrar kurmuş ve memleketinin bağımsızlık ve egemenliğini kazanmasını başarmıştır. Atatürk böylece, ölümü esirliğe tercih eden bir milletin neler yapabileceğini hayretler içinde bulunan dünyaya göstermiştir. Bu örnek unutulmayacaktır. (…)
Onun ölmez eseri, egemenliklerini elde etmiş milletlerin kaderlerine hükmedenler için ışıklı bir örnek ve bir ilham kaynağı olarak kalacaktır.
Habib Burgiba, Tunus Cumhurbaşkanı (Kısaltılmıştır.)
1. Bu metinde geçen ve harfleri karışık olarak verilen kelimeleri anlamlarından yararlanarak bulunuz. Kelimeyi boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap :
- Soylu: Saygı uyandıran, yücelik taşıyan.
- Ulus: Çoğunlukla aynı topraklar üzerinde yaşayan, aralarında dil, tarih, duygu, ülke, gelenek ve görenek birliği olan insan topluluğu.
- Savaş: Devletlerin diplomatik ilişkilerini keserek giriştikleri silahlı mücadele.
- Bağımsızlık: Bağımsız olma durumu, istiklâl.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları
2. Bu metnin konusunu yazınız.
Cevap : Bu metin, Mustafa Kemal Atatürk’ün bağımsızlık mücadelesi ve onun dünya milletlerine örnek olacak liderlik özelliklerini anlatmaktadır.
3. Parçada Türk milletinin hangi özelliği vurgulanmıştır? Belirtiniz.
Cevap : Parçada, Türk milletinin bağımsızlık uğruna cesurca mücadele etmesi, özgürlüğü için yılmadan savaşması ve esareti kabul etmeyen bir karaktere sahip olması vurgulanmıştır.
4. Atatürk’ün hangi mücadelesi diğer milletlere örnek olmuştur? Yazınız.
Cevap : Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı’nda gösterdiği bağımsızlık mücadelesi, özellikle emperyalizme karşı direnişi ve milletinin özgürlük ve egemenlik kazanması diğer milletlere örnek olmuştur.
B. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin zıt (karşıt) anlamlılarını bulunuz. Bulduğunuz
kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Ağır – Hafif: Cümle: Bu çanta o kadar hafif ki, taşıması çok kolay.
Üstünde – Altında: Cümle: Kitaplar masanın altında duruyor.
Doluydu – Boştu: Cümle: Odaya girdiğimizde odada kimse yoktu, her şey boştu.
Acı – Tatlı: Cümle: Bu yemek çok tatlı, hiç acı değil.
Kötü – İyi: Cümle: Bugün hava çok iyi, dün ise çok kötüydü.
Geç – Erken: Cümle: Toplantıya erken gelmeyi tercih ederim.
Zor – Kolay: Cümle: Bu test gerçekten çok kolay, hiç zor değildi.
C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.
1. “Azalmak” kelimesinin “etkisini yitirmek, hafiflemek” anlamıyla kullanıldığı cümlenin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
Bardaktaki portakal suyu biraz azalmıştı.
(✓) Hastanın baş ağrısı iki gün sonra azalmıştı.
Barajın suyu son zamanlarda bir hayli azalmıştı.
Kasadaki elmalar bugün daha da azalmıştı.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları
2. a) Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere gelmesi gereken en uygun kelimeleri yazınız
Cevap :
- Annem bir tava baklava yapmış.
- Komşular bir saat sonra geldiler.
- Kahvaltıda ben yumurta yiyebildi.
- Bir gün tepsi de anlarım seni, dedi.
b) Verilen cümlelerde eş sesli olan kelimeyi bulup yazınız. Bu kelimeyi bir
cümlede kullanınız.
Cevap :
Tepsi ve tepsi (Farklı anlamlar taşıyan kelimeler: Biri baklava pişirilen kap, diğeri ise eski Türkçe’de “tehdit etmek” anlamında kullanılır.)
Cümle: Öğretmen, tepsi yerine tehlikeli kelimeleri kullanmamamızı önerdi.
3. Aşağıda verilen karşıt anlamlı kelimeleri bir cümlede bir arada kullanınız.
Cevap :
İyi – Kötü: Bugün hava iyi, ama kötü bir hava durumuna dönüşeceği söyleniyor.
Sıcak – Soğuk: Yaz aylarında sıcak günler severim, ama soğuk kış akşamları da çok keyiflidir.
Al – Ver: Pazarda al ve ver işlemleri oldukça hızlıydı.
4. Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
Anadolu’ya gelip burada yaşamaya başlayan Türkler, yeni bir uygarlığı da birlikte getirmişlerdir. Bu, göçebe uygarlığıdır. Dilleri de göçebe kültürün dilidir. Hayvanlarla ilgili sözcükler bakımından alabildiğine zengin olan bu dilde, kaplanın sesi “heykirme”, sığırın sesi “böğürme”, çakalınki “pavkırma”, köpeğinki de “ürüme”dir.
Yaşar Kemal
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları
5. a) Bu metne en uygun başlık hangisi olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Bu metne en uygun başlık: Türkiye Cumhuriyeti
b) Bu metne bir başlık da siz belirleyiniz.
Cevap : Bu metne önerilen başlık: Türk Milletinin Büyük Başarısı
6. Aşağıda bilgilendirici metne örnek verilmiştir. Siz de konusu “Millî Mücadele” olan bilgilendirici bir metin yazınız.
Cevap :
Millî Mücadele
Millî Mücadele, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesidir. I. Dünya Savaşı’nın sonunda Osmanlı İmparatorluğu’nun çökmesiyle vatan toprakları işgal edilmiştir. 1919’da Mustafa Kemal Atatürk, Samsun’a çıkarak Kurtuluş Savaşı’nı başlatmış, Amasya Genelgesi, Erzurum ve Sivas kongreleriyle halkı birleştirip Millî Mücadele’yi organize etmiştir. 23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) açılmış ve halkın egemenliği ilan edilmiştir.
Türk halkı, kadın-erkek, genç-ihtiyar demeden büyük bir direniş göstermiş, zaferle sonuçlanan mücadele, 9 Eylül 1922’de İzmir’in kurtuluşu ile tamamlanmıştır. 29 Ekim 1923’te ise Türkiye Cumhuriyeti ilan edilmiştir. Millî Mücadele, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük yolundaki zaferinin simgesi olarak tarihe geçmiştir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları
7. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde kısaltmalara getirilen ekin yazımında yanlışlık yapılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
TBMM’ye bir gezi düzenlemeyi planlıyoruz. ()
Çelik yelekteki delik 1 mm’den daha küçükmüş. ()
Bu ürün asla 75 kr. un üzerinde olamaz, dedi ()
THY’na yeni uçaklar alınacakmış. (✓)
8. Aşağıdaki cümleler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yolu takip edilecektir. Buna göre kaç numaralı çıkışa ulaşılır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
Bu memlekete en çok hizmet eden
Bu aşk ile dağlara gücü yeten
On sekiz milyonun omzunda giden
Atam Ankara sırtlarında yaşar.
Cahit Sıtkı Tarancı, Otuz Beş Yaş
9. Bu şiirin ana duygusunu belirleyip aşağıya yazınız
Cevap : Bu şiirin ana duygusu, Atatürk’e olan sevgi, saygı ve minnettarlık ile millî bağımsızlık mücadelesinin gücü ve Atatürk’ün mirasının sürekliliği üzerinedir. Şair, Atatürk’ün halkına hizmet etme çabasını ve onun gücünü, halkın desteğiyle ulaşan başarıları anlatırken, Atatürk’ün ruhunun ve izlerinin her zaman yaşatılacağına vurgu yapmaktadır.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.