4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklerle zenginleştirilmiştir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları, bu masalsı hikaye aracılığıyla dostluk ve yardımlaşma temalarını işlerken, öğrencilerin metin içindeki anlamı kavramalarını kolaylaştırır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları, metnin ana fikrini ve karakterler arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık sayfaları, öğrencilere metin üzerinde düşünme ve eleştirel bakış açısı geliştirme fırsatı sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91


Hazırlanalım


Soru : Aşağıdaki kelimelerin size çağrıştırdıklarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yardımlaşma = İnsanların zor zamanlarında birbirlerine destek olmaları, dayanışma içinde hareket etmeleri.

İyilik = Başkalarının hayatını güzelleştirmek, onları mutlu etmek için yapılan güzel davranışlar.

Merhamet = Başkalarının acısını hissedebilmek ve onlara yardım etmek için içten bir istek duymak.


1. ETKİNLİK


Soru : Sizce Büşra Öğretmen’in ifadesi aşağıdakilerin hangileriyle tamamlanabilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

duygu ve düşünceleri daha açık ifade etmemizi sağlar,
(✓) okumayı ve anlamayı kolaylaştırır,
yavaş okumamızı sağlar,
(✓) durak ve vurgu yerlerini belirler.
(✓) konuşurken yaptığımız vurgu ve tonlamaların yazıdaki karşılığıdır,
(✓)  metinlerde oluşabilecek herhangi bir karışıklığı önler.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki ifadelerde geçen altı çizili deyimlerin anlamlarını belirleyerek noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Büyüklük göstermek: Kendine yapılan bir hata veya haksızlığa karşı hoşgörülü davranmak, olgunluk sergilemek.

Aklına gelmek: Bir şeyi aniden hatırlamak ya da düşünmek.

İşi düşmek: Birisinden bir konuda yardım ya da destek almak zorunda kalmak.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi “Aslanla Fare” metnini anlatmak için kullanılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. “Umulmadık kimselerden fayda görür insan” dizesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Umulmadık kimselerden fayda görür insan” dizesinden, bazen hiç beklemediğimiz kişilerden yardım alabileceğimizi, başkalarını küçümsememek gerektiğini anlıyorum. Herkesin farklı bir yeteneği ve yardımı dokunabilir.


2. Aslan, fareyi görünce ne yapıyor? Bu davranışını nasıl değerlendiriyorsunuz?


Cevap : Aslan, fareyi görünce ona zarar vermiyor, bir büyüklük gösteriyor. Bu davranış, aslanın merhametli ve anlayışlı bir karaktere sahip olduğunu gösteriyor.


3. Aslanın fareye ne zaman işi düşüyor?


Cevap : Aslanın fareye işi, avcıların kurduğu tuzağa düştüğünde düşüyor. O zaman, kendisinden çok daha küçük olan farenin yardımı ona gereklilik haline geliyor.


4. Aslan, tuzaktan kurtulmak için neler yapıyor? Neden başarılı olamıyor?


Cevap : Aslan, tuzaktan kurtulmak için çırpınıyor ve kükreyerek kendini kurtarmaya çalışıyor; ancak gücü, tuzaktan kurtulmasına yetmiyor. Bu yüzden başarılı olamıyor.


5. Fare, aslanı tuzaktan nasıl kurtarıyor?


Cevap : Fare, aslanın ağını dişleriyle kemirerek onu tuzaktan kurtarıyor.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz.


Cevap :

● Güneş, kara bulutların arkasında kayboldu.
● Güneş, sabah olduğunu dört bir yana müjdeliyordu.

Birinci cümlede gerçek bir olay söz konusudur. Güneşin önüne kara bulutlar gelince güneş görünmez olur. Bu olay gerçek hayatta olabilecek bir durumdur. İkinci cümlede hayalî bir durum söz konusudur. Güneşin sabah olduğunu dört bir yana müjdelemesi, gerçek hayatta karşılaşılması mümkün olmayan bir durumdur.


Soru : b. Bu açıklamaya göre okuduğunuz metindeki gerçek ögeler ile hayalî ögeleri belirleyerek defterinize yazınız.


Cevap :

Gerçek Öğeler:

  • Aslan ve fare gibi hayvanların ormanda yaşamaları.
  • Aslanın güçlü bir hayvan olması.
  • Hayvanların avcılar tarafından tuzağa düşürülebileceği.

Hayalî Öğeler:

  • Fare ve aslanın birbirleriyle konuşması ve anlaşması.
  • Fare gibi küçük bir hayvanın, aslan gibi güçlü bir hayvana yardım edebilmesi.
  • Hayvanların insanlara özgü davranışlar sergileyerek karşılıklı iyilik yapması ve birbirlerine saygı göstermeleri.

6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metindeki kahramanların özelliklerini aşağıdaki tabloya yazarak karşılaştırınız.


Cevap :

Aslan

Fiziksel Özellikleri : Güçlü, büyük, ormanın sultanı

Kişilik Özellikleri : Merhametli, büyüklük gösteren, yardımsever

Fare

Fiziksel Özellikleri : Küçük, zayıf

Kişilik Özellikleri : Sadık, vefalı, cesur, dostlarına yardım eden


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde aslan, fareye niçin dokunmamıştır? Bu iyiliğin karşılığını nasıl almıştır?


Cevap : Aslan, fareyi görünce onu küçük bir canlı olarak görüp zarar vermemiş, ona merhamet göstermiştir. Bu iyiliğinin karşılığını ise, tuzağa düştüğünde fare tarafından kurtarılarak almıştır.


8. ETKİNLİK


Soru : “İyilik eden iyilik bulur.” atasözünden hareketle yardımseverlik ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkin kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap : “İyilik eden iyilik bulur” atasözü, başkalarına yardım eden kişilerin zamanla kendilerinin de yardım göreceğini anlatır. Yardımsever olmak, insanları bir araya getiren, güven ve sevgi oluşturan bir özelliktir. Biz birine destek olduğumuzda, yalnızca o kişiyi değil, toplumun bütününü güçlendirmiş oluruz. Yardımlaşmanın gücüne inanmalı ve bunu hayatımızın bir parçası yapmalıyız.


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda “Karga ile Tilki” metnini anlatan görseller verilmiştir. “Karga ile
Tilki” metnini araştırınız. Yaptığınız araştırmadan hareketle görselleri olayların oluşuna göre numaralandırınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Soru : b. “Karga ile Tilki” metninde geçen olayları oluş sırasına dikkat ederek aşağıya yazınız.


Cevap :

  1. Karga bir parça peynir bulur ve ağzına alarak bir dala konar.
  2. Tilki, kargayı görür ve peyniri almak için bir plan yapar.
  3. Tilki, kargaya güzel sözler söyleyerek onun sesini duymak istediğini belirtir.
  4. Karga, tilkinin iltifatlarına kanar ve ötmeye başlar.
  5. Karga öterken ağzındaki peynir yere düşer.
  6. Tilki, yere düşen peyniri alır ve amacına ulaşmış olur.

10. ETKİNLİK


Soru : a. Karagöz ile Hacivat arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları”

Soru : b. Hacivat’ın “Dâhiliye doktorumuzda bulunur.” cümlesinde gördüğü yazım
yanlışı nedir? Yazım yanlışını düzelterek cümlenin doğru hâlini aşağıya yazınız.


Cevap : Hacivat’ın “Dâhiliye doktorumuzda bulunur.” cümlesindeki yazım yanlışı, “doktorumuzda” kelimesinde bulunur. Doğru hali, “Dâhiliye doktorumuz da bulunur.” şeklinde olmalıdır.


Soru : c. Defterinize içinde hayalî ögeler olan bir metin yazınız.


Cevap :

Bir zamanlar, gökyüzünde yalnızca bir güneş değil, parıldayan iki güneş vardı. Bu güneşlerden biri gündüz doğar, diğeri geceyi aydınlatırdı. İnsanlar geceleri de gün gibi parlak bir dünyada yaşar, tarlalarında çalışır, gecenin serinliğinde daha rahat nefes alırlardı.

Bir gün, iki güneş arasında bir anlaşmazlık çıkınca gökyüzü bir yıldırım gibi çatırdadı ve iki güneş bir araya gelemez oldu.

O günden sonra insanlar geceleri yıldızların solgun ışığında, gündüzleri ise tek güneşin altında yaşamaya başladılar. Ama gökyüzüne bakıldığında, iki güneşin birbirine ulaşmak için uzanan ışık izleri hâlâ seçilebiliyor…


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score