4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75, 76, 77, 78 Cevapları, öğrencilere dinleme ve anlama becerilerini geliştirme imkanı sunar. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrenciler, merak duygularını besleyerek öğrenme isteklerini artırırlar.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları, dinleme etkinlikleri sayesinde metin içindeki önemli bilgileri anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin düşüncelerini ifade etme ve analitik düşünme yeteneklerini pekiştirir.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78
Hazırlanalım
Soru : Unutamadığınız bir anınız var mı? Varsa arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Evet, unutamadığım bir anım var. Bir yaz tatilinde ailemle ilk defa deniz kenarına gitmiştik. O gün yüzme bilmediğim için biraz tedirgindim. Ancak babamın yardımıyla yüzmeyi öğrendim ve ilk kez suyun üstünde kalabilmenin heyecanını yaşadım. Bu anı benim için çok özel çünkü korkularımı yenip yeni bir şey başarmanın mutluluğunu hissettim.
1. ETKİNLİK
Soru : “Merak Virüsü” metniyle ilgili aşağıda bazı görseller verilmiştir. Bu görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin ederek ilgili yere yazınız.
Cevap : “Merak Virüsü” metniyle ilgili olarak Deniz kaplumbağalarını merak ederek araştıran çocuklar olabilir.
2. ETKİNLİK
Soru :“Merak Virüsü” metnini dinlerken metinde geçen ve anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamını tahmin ederek tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap :
Belgesel kelimesi
- Tahminim: Gerçek olayları veya doğayı anlatan film ya da program
- Sözlük anlamı: Belge niteliğinde, bilgi verici film veya program
Soy kelimesi
- Tahminim: Aile kökeni veya atalar
- Sözlük anlamı: Bir aile ya da ulus içinde aynı kökenden gelen kimselerin tümü
Kulaç kelimesi
- Tahminim: Yüzerken ellerin ve kolların suya uzanarak yapılması gereken hareket
- Sözlük anlamı: Yüzerken iki kolun suya uzanıp çekilmesi hareketi
Popüler kelimesi
- Tahminim: Herkes tarafından bilinen, tanınan veya sevilen
- Sözlük anlamı: Halk arasında yaygın, çok tanınmış
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Yazarla ilgili aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Yaz tatilinde nereye gitmiştir?
Cevap : Yazar, yaz tatilini Muğla’nın Dalyan bölgesinde geçirmiştir.
2. Caretta carettayı (karetta karetta) görünce ne yapmıştır?
Cevap : Yazar, caretta carettayı görünce yüzme hızını artırarak onu takip etmeye başlamıştır.
3. Neyi merak etmiştir?
Cevap : : Yazar, caretta carettanın yumurtalarını nereye bırakacağını ve diğer kaplumbağalarla karşılaşıp karşılaşmayacağını merak etmiştir.
4. Caretta carettalarla ilgili araştırmalara ne zaman başlamıştır?
Cevap : Yazar, ailesinin yanına döndükten sonra caretta carettalar hakkında araştırmalar yapmaya başlamıştır.
4. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi aşağıdaki boşlukları doldurarak belirtiniz.
Cevap : Dinlediğimiz metin bilgilendirici bir nitelik taşımaktadır. Yazar, hem kendi anısını paylaşmış hem de caretta carettalar hakkında bilgi sunmuştur. Dinleyicileri okumaya ve araştırmaya teşvik etmiş, ayrıca bir kitabı tanıtarak merak uyandırmıştır.
5. ETKİNLİK
Soru : İzlediğiniz kamu spotunun içeriğini değerlendirmek için aşağıdaki ilgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap :
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Erkan Öğretmen ile Hakan arasında geçen konuşmayı okuyarak soruları cevaplayınız.
a. Siz konuşmalarınızda nelere dikkat ediyorsunuz?
Cevap : Konuşmalarımda net ve anlaşılır olmaya dikkat ediyorum. Duygularımı ve düşüncelerimi açıkça ifade etmeye çalışıyorum. Ayrıca, dinleyicilerimin dikkatini çekmek için göz teması kurmaya özen gösteriyorum. Kullandığım dilin uygun ve saygılı olmasına, ses tonumun da konuştuğum konuya uygun olmasına özen gösteriyorum.
b. Bilim insanlarının insanlığa katkılarını sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. Tartışırken kendi düşüncelerinizi uygun şekilde ifade ediniz. Sizden farklı düşünen arkadaşlarınıza anlayışla yaklaşınız.
Cevap :Bilim insanları, insanlığın gelişiminde çok önemli bir rol oynamaktadır. Örneğin, sağlık alanında yapılan araştırmalar sayesinde birçok hastalığın tedavisi mümkün hale gelmiştir. Ayrıca, teknolojik yenilikler sayesinde günlük yaşamımızda büyük kolaylıklar sağlanmaktadır. Örneğin, iletişim alanındaki gelişmeler insanların birbirleriyle daha kolay bağlantı kurmasına yardımcı olmuştur.
Fakat, bazı arkadaşlarım bilim insanlarının yaptığı çalışmaların her zaman olumlu sonuçlar doğurmadığını savunuyor. Bu noktada haklılar; bazı bilimsel gelişmeler etik sorunlara neden olabilir. Ancak, bilim insanlarının yaptığı çalışmaların genel olarak insanlığın ilerlemesi için önemli olduğunu düşünüyorum. Farklı görüşlere saygı duyarak bu konuyu tartışmak, farklı bakış açılarını anlamak açısından faydalı olabilir.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
Fatma Öğretmen, öğrencilerinden “Kitap ve dergi adlarının her kelimesi büyük harfle başlar.” kuralını örnekleyen cümleler yazmalarını istemiştir.
Öğrencilerin cümleleri şöyledir:
Ayşen: Son olarak “Uçtu Uçtu Şiir Uçtu” adlı şiir kitabını okudum.
Ekrem: Arkadaşımın mektubunu “bilim çocuk” dergisinde okumuştum.
Cevdet: Yazar, “Sakız Kızın Günleri” öyküsünde Sakız’ın hayatına değinmiştir.
Yeliz: Rıfat Ilgaz, “Halime Kaptan” adlı eserinde Kurtuluş Savaşı yıllarını anlatır.
Soru : Buna göre öğrencilerden hangisinin verdiği örnek yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Ekrem
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Verilen metni aşağıdaki görselden hareketle tamamlayınız.
Cevap :
Uras öğretmen, deney öncesinde dikkatli olunması gerektiğini vurguladı. Bunun için koruyucu gözlük ve eldiven gibi ekipmanları kullandı. Deneyin amacı, yaprakların farklı sıcaklıklardaki ortamlara nasıl tepki verdiğini gözlemlemek ve maddelerin ısıtıldığında ya da soğutulduğunda gösterdikleri özellikleri anlamaktı.
Deneyde ağaç yaprakları, cam şişeler, sıcak su ve buzlu su kullanıldı. Yaprakların bir kısmı sıcak su dolu şişeye, diğer kısmı ise buzlu su dolu şişeye yerleştirildi. Bir süre bekledikten sonra, sıcak suya konulan yaprakların yumuşadığı ve renklerinin solduğu gözlemlendi. Uras öğretmen, bunun nedeninin hücrelerin ısındıkça su kaybetmesi ve dokuların zarar görmesi olduğunu açıkladı.
Buzlu sudaki yaprakların ise daha sert hale geldiği ve büzüldüğü görüldü; bu durum düşük sıcaklıkta hücrelerin su alımının azalmasından kaynaklanıyordu. Bu deney sonucunda, maddelerin ısıtıldığında veya soğutulduğunda fiziksel değişiklikler yaşadığı sonucu elde edildi.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.