4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-59-60-61 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61
4. Sınıf Türkçe Kitabı Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61 Cevapları ile ilgili etkinliklerde, öğrencilere metin çözümleme ve okuduğunu anlama becerileri kazandırılmaktadır. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Etkinlik Cevapları bölümünde, öğrenciler macera dolu bir keşif hikayesiyle karakter analizi ve olay örgüsü üzerine çalışırlar.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 56-59-60-61 Tuna Yayıncılık etkinlikleri de öğrencilerin metni analiz etmelerine ve düşüncelerini ifade etmelerine olanak tanır.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60-61
Hazırlanalım
Soru : Hiç deniz yolculuğu yaptınız mı? Yaptıysanız bu yolculukla ilgili duygularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Evet, deniz yolculuğu yaptım. Deniz üzerinde ilerlerken dalgaların sesi, rüzgârın yüzüme vurması ve denizin uçsuz bucaksız maviliği bana huzur verdi. Bu yolculuk sırasında kendimi hem heyecanlı hem de özgür hissettim.
Soru : Aşağıdaki kelimelerin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz.
Cevap :
- Yakamoz: Gece denizin yüzeyinde ay ışığının parlaması, huzur ve romantizm duygusu.
- Canavar: Karanlık, korku ve bilinmeyen bir gücün denizin derinliklerinde saklanması.
- Tayfa: Gemide çalışanlar, dostluk ve dayanışma içinde bir ekip ruhu.
- Yosun: Denizin kendine özgü kokusu, doğallık ve ferahlık.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayarak metinle ilgili görüşlerinizi belirtiniz.
1. Bu metinde nelerden söz ediliyor?
Cevap : Metinde, denizde bir canavarı bulmak üzere yola çıkan bir grup bilim insanının ve mürettebatın başından geçen maceralardan söz ediliyor. Bu kişiler, su altındaki olağanüstü manzaraları keşfederken çeşitli tehlikelerle karşılaşıyor. Denizaltındaki keşif gezileri sırasında karşılaştıkları dev bitkiler, deniz canlıları ve korkutucu köpek balıkları gibi unsurlar anlatılıyor. Ayrıca, Kaptan Nemo ve Nautilus adlı denizaltıyla yapılan ilginç keşifler de yer alıyor.
2. Metinde ilginizi çeken noktalar nelerdir?
Cevap : Metindeki en ilginç nokta, denizaltındaki keşif gezisinin detaylı ve hayal gücünü harekete geçiren tasviri oldu. Özellikle denizaltında karşılaşılan dev bitkiler, dev örümcek, deniz samuru ve köpek balıkları gibi canlılar ilgi çekiciydi. Ayrıca, Kaptan Nemo’nun bilgeliği ve cesareti ile başkahramanları tehlikelerden koruması oldukça dikkat çekiciydi.
3. Bu metni okuması için başkalarına tavsiye eder misiniz? Niçin?
Cevap : Evet, tavsiye ederim. Çünkü metin, sürükleyici bir dille yazılmış ve okurun hayal gücünü harekete geçiren olağanüstü bir macera sunuyor. Aynı zamanda, deniz altındaki yaşamla ilgili ilginç detaylar ve keşifler içeriyor, böylece okurlar hem heyecanlı bir hikâye okuyup hem de denizaltının gizemli dünyası hakkında bilgi edinebilir.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin kullanıldığı anlamı belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
3. ETKİNLİK
Soru : a. Buna göre okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki altı çizili deyimlerin anlamlarını bulunuz.
Cevap :
- Korku ile titremekten kendimi alamadım.
Tahminim: Çok korktuğum için istemsizce titredim, korkudan kendimi kontrol edemedim. - Kendi kendime daha dikkatli olmak için söz verdim.
Tahminim: Kendime daha temkinli davranacağıma dair bir karar aldım, kendi kendime dikkatli olmaya karar verdim.
Soru : b. Deyimlerin metne nasıl bir katkı sağladığını defterinize yazınız.
Cevap : Deyimler, metne daha canlı ve akıcı bir anlatım kazandırarak okurun karakterlerin hissettiklerini daha iyi anlamasına yardımcı olur. “Korku ile titremekten kendimi alamadım” deyimi, kahramanın yaşadığı korkuyu vurgularken, “kendi kendime daha dikkatli olmak için söz verdim” deyimi ise kahramanın kendi iç hesaplaşmasını ve aldığı kararı anlatır. Bu deyimler, okura karakterin duygusal durumunu daha güçlü bir şekilde hissettirir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Ava kaç kişi çıkmıştır?
Cevap : Ava dört kişi çıkmıştır: Kaptan Nemo, bir gemici, Aronnax ve Conseil.
2. Ava çıkmak için nasıl bir hazırlık yapılmıştır?
Cevap : Dalgıç elbiseleri giymişlerdir. Giysiler lastikten yapılmış ve basınca dayanıklıdır. Ayrıca sırtlarına hava aygıtları takılarak solunum sağlanmıştır. Başlarına metal başlık takılmıştır.
3. Ava çıkanlar denizin dibinde nasıl ilerlemiştir? Buranın yeryüzünden farkı var mıdır?
Cevap : Suyun içinde oldukları için ağırlıklarından kaybetmişler ve daha rahat hareket etmişlerdir. Denizin dibindeki ortam, güneşin ışığını yansıtan kumlar ve parlak bir görüntü ile yeryüzü gibi rahat bir şekilde görünmektedir.
4. Denizin altındaki orman hangi özellikleriyle anlatılmıştır?
Cevap : Ağaçlar kalın gövdelidir ve çok uzundur. Denizaltı bitkileri olarak büyümüşlerdir. Kökleri olmadan yere yapışmış gibidirler. Ayrıca kahverengi, yeşil yosunlardan oluşmuştur ve balık sürüleri bu ormanda dolaşmaktadır.
5. Dev örümcekten nasıl kurtulmuşlardır?
Cevap : Dev tayfa, Aronnax’tan önce davranarak örümceğe bir dipçik darbesi vurup onu öldürmüştür.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi okuduğunuz metni en iyi yansıtmaktadır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
6. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz bilim kurgu türündeki eseri nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap : “Denizler Altında Yirmi Bin Fersah” adlı eserde, Aronnax, Conseil ve Ned Land, bir deniz canavarı sandıkları metalden yapılmış gizemli bir denizaltıyla karşılaşırlar. Kaptan Nemo’nun yönetimindeki Nautilus adlı bu denizaltıya alınan kahramanlarımız, Nemo ile birlikte denizlerin derinliklerinde, bilinmeyen dünyaları keşfe çıkarlar. Su altında yürürlerken dev bir örümcek, köpek balıkları ve çeşitli deniz canlılarıyla karşılaşırlar. Kaptan Nemo’nun bilgisi ve cesaretiyle farklı maceralara atılır, okyanusun büyüleyici ve tehlikeli dünyasında unutulmaz bir yolculuk yaparlar.
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda iki noktanın kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap :
(a) Sıfatlar ikiye ayrılır: niteleme sıfatları ve belirtme sıfatları.
(b) Neden üzüldüğümü şimdi söylüyorum: Doğum gününe beni çağırmadı.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları
Soru : b. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonunda iki nokta (:) kullanılmalıdır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : En yakın arkadaşımı size tanıtayım
8. ETKİNLİK
Soru : Sınıf arkadaşlarınızla bir gezi planı yaptınız. Geziye çıkacağınız gün, gezilecek yerin değiştirildiğini öğrendiniz. Bu durumda tepkiniz ne olurdu? Duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız. Metninize uygun bir başlık belirleyiniz. Yazdıklarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Geziye çıkacağımız gün planların değiştiğini öğrenmek beni ilk başta biraz şaşırtır ve hatta hayal kırıklığına uğratabilir. Çünkü önceden hazırlık yapmış ve gezilecek yeri hayal ederek heyecanlanmıştım. Ancak, değişikliklerin de yeni fırsatlar getirebileceğini düşünmeye çalışırım. Yeni bir yeri keşfetme fikri beni heyecanlandırır; belki de hiç bilmediğim ilginç bir deneyim yaşayacağım. Arkadaşlarımla birlikte olmanın eğlenceli yanı sayesinde gezinin yine güzel geçeceğine inanırım. Bu durum bana esnek olmanın ve değişikliklere açık olmanın önemini hatırlatır.
Soru : Dünya’nın uydusu Ay hakkında araştırma yapınız (“Ay’ın Acayiplikleri” metninin 9. etkinliğine yöneliktir.).
Cevap :
Maddeler Halinde Dünya’nın Uydusu Ay Hakkında Bilgiler Şunlardır :
- Ay, Dünya’nın tek doğal uydusudur ve bize en yakın gök cismidir.
- Çapı yaklaşık 3.474 km’dir; bu, Dünya’nın çapının yaklaşık dörtte biri kadardır.
- Yüzeyi kraterler, dağlar ve volkanik düzlüklerle kaplıdır.
- İnce bir atmosfere sahiptir, bu yüzden:
- Yüzeyinde ses iletimi olmaz.
- Büyük sıcaklık farkları oluşur; gündüz 100°C’ye çıkabilirken, gece -173°C’ye düşer.
- Ay’ın Dünya’ya ortalama uzaklığı yaklaşık 384.400 km’dir.
- Kütle çekimi, Dünya üzerindeki gelgitlerin oluşmasına neden olur.
- Hem kendi ekseni etrafında döner hem de Dünya çevresinde döner:
- Bu iki hareketi eş zamanlı yaptığı için Dünya’dan hep aynı yüzü görünür.
- Ay’ın oluşumu hakkındaki en yaygın teoriye göre:
- Büyük bir gök cisminin Dünya’ya çarpması sonucu uzaya savrulan parçalar birleşerek Ay’ı oluşturmuştur.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-59-60-61 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.