4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 Cevapları, öğrencilerin derslerinde karşılaştıkları etkinliklerin çözümlerini sunarak öğrenmelerini desteklemektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları, bu metni anlamalarına ve metin üzerinde düşünmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ders materyalleriyle uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlar. Ayrıca, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık gibi kaynaklar, öğretmenler ve öğrenciler için önemli bir başvuru noktası oluşturarak eğitim sürecini daha verimli hale getirir. Bu kaynaklar, Türkçe dersinde başarının artırılmasına önemli katkılar sağlamaktadır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22


Hazırlanalım


Soru : Yaşlılara nasıl yardım edebiliriz?


Cevap : Yaşlılara yardım etmek için onların günlük işlerine yardımcı olabilir, alışverişlerinde destek olabilir ve onlarla vakit geçirerek yalnız hissetmelerini önleyebiliriz. Ayrıca sağlık kontrollerine gitmelerine yardım edebiliriz.


Soru : Ailenizle en son ne zaman geziye gittiniz? Bu gezide neler yaptığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ailemle en son yaz tatilinde bir doğa gezisine gittik. Ormanda yürüyüş yaptık, piknik yaptık ve gölde balık tuttuk. Hep birlikte keyifli bir gün geçirdik.


Soru : “Yılın babası” ya da “yılın annesi” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Yılın babası” ya da “yılın annesi” sözünden, ailesine en iyi şekilde bakan, fedakârlık yapan ve çocuklarına karşı sorumluluklarını en iyi şekilde yerine getiren anne ya da baba anlıyorum.


1. ETKİNLİK


Soru : Genel ağdan alınan aşağıdaki metni önce noktalama işaretlerine dikkat ederek sonra metinde noktalama işaretleri yokmuş gibi okuyunuz. Bu iki okuma arasındaki farkı söyleyiniz.


Cevap : Noktalama işaretleri olmadan metin okunduğunda anlam bütünlüğü bozulmaktadır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : a. Kelimeler, farklı anlamlara gelecek şekilde kullanılabilir. Aşağıdaki cümlelerde “göz” kelimesi farklı anlamlarda kullanılmıştır. Cümleleri inceleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümlede kullanıldığı anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Bir ara, annemin kulağına doğru eğilip “Babam sahiden zengin mi oldu dersin?” diye fısıldadım.

Tahminim: Alçak bir sesle konuşmak.
Sözlük anlamı: Duyulmayacak kadar hafif ve alçak bir sesle konuşmak.

Bütün bunları, sırrını hâlâ öğrenemediğimiz mektuba borçluyduk.

Tahminim: Gizli kalmış, bilinmeyen bilgi.
Sözlük anlamı: Başkalarından gizlenen, bilinmeyen şey.

Kendisini koltuğun üzerine bırakırken bitkin bir hâli vardı.

Tahminim: Yorgun, çok halsiz.
Sözlük anlamı: Aşırı derecede yorgun, takatsiz.

Meğer onları sevindirmek ne kadar kolaymış.

Tahminim: Gerçekte, anlaşılan o ki.
Sözlük anlamı: Gerçekte öyle olmadığı halde, sonradan anlaşıldığına göre, meğerse.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen kelime ve kelime gruplarını anlamlarından yola çıkarak bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

Soldan Sağa

  1. Muhteşem – Büyüklüğü, görünüşü ve güzelliğiyle görenleri etkileyen, gösterişli, görkemli.
  2. Akraba – Kan bağıyla birbirine bağlı olan kimseler.
  3. Yelek – Ceket altına giyilen kolsuz ve kısa giysi.
  4. Mektup – Bir şey haber vermek, sormak, istemek veya duyguları bildirmek için birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen, zarfa konulmuş yazılı kâğıt.

Yukarıdan Aşağı

  1. Miras – Birine, ölen bir yakınından kalan mal mülk, para veya servet, kalıt, bırakıt.
  2. Cömertlik – Cömert olma durumu, eli açıklık.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Çocuğun babası niçin çok seviniyor?


Cevap : Çünkü yaşlı bir adam, çocuğunun otobüste ona yer vermesi üzerine babasını “yılın babası” olarak seçip mektup yazmıştır. Bu mektup babayı çok duygulandırmıştır.


2. Çocuğun hangi davranışı yaşlı adamın hoşuna gidiyor?


Cevap : Çocuğun, otobüste yaşlı adama yer vermesi ve paketlerini taşımaya yardım etmesi yaşlı adamın çok hoşuna gitmiştir.


3. Yaşlı adam, çocuğun babasını neden “yılın babası” olarak seçiyor?


Cevap : Çünkü yaşlı adam, babanın oğluna büyüklere saygıyı öğrettiğini ve bu devirde böyle çocuk yetiştirmenin zor olduğunu düşünmektedir.


4. Anne ne zaman çok sabırsızlandığını söylüyor?


Cevap : Lunaparktan eve döndüklerinde, mektubun içeriğini merak ettiği için sabırsızlandığını söylüyor.


5. Ailecek nereye gidiyorlar?


Cevap : Hayvanat bahçesine ve ardından lunaparka gidiyorlar.


6. Çocuk ile annesi taksiyle gideceklerini öğrenince neden şaşırıyor?


Cevap : Çünkü daha önce hep dolmuşla gittikleri için, taksiye binmek onlar için alışılmadık bir durumdur.


7. Yaşlı adam mektupta nelere dikkat çekiyor?


Cevap : Çocuğun büyüklere saygı gösteren bir evlat olmasına, babanın da böyle bir çocuk yetiştirmedeki başarısına dikkat çekiyor.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki açıklamayı okuyunuz.


Cevap : Bir paragrafta üzerinde durulan duygu, düşünce, olay veya duruma konu denir. Paragrafın konusunu bulabilmek için “Bu paragrafta üzerinde durulan şey nedir?” sorusuna cevap aranır. Bu soruya alınan cevap, paragrafın konusudur.


Soru : b. Gökçe, aşağıdaki paragrafı okumuş ve paragrafın konusunu belirlemiştir.


Ailelerin kendi aralarında tutarlı olmaları ve çocuklarıyla iyi bir iletişim sürdürmeleri gerekiyor. Çocuk ruh sağlığı açısından en önemli şey anne, baba ve aileyle iyi iletişimdir. Ne olursa olsun çocuk yanlış da düşünse, yanlış bir şey de yapıyor olsa çocuğun bunu anne ve babasına anlatabilecek rahatlığı hissedebilmesi çok önemli. Anne ve babaların da çocuğa bu rahatlığı verecek bir ortam sağlamaları, ilişkilerini ona göre kurmaları, çocuklara karşı hoşgörülü ve anlayışlı davranabilmeleri, yol gösterecek güce sahip olmaları gerekiyor. Basından alınmıştır.

Soru: Bu paragrafta üzerinde durulan şey nedir?

Cevap: Çocuklarla iletişim kurarken dikkat edilmesi gerekenler üzerinde durulmuştur.


Soru : c. “Yılın Babası” metninin konusunu belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :  Çocuk yetiştirmenin önemi


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Üzeyir Gündüz’ün “Bayram Şenliği” kitabının içindekiler sayfası aşağıda verilmiştir. Bu sayfayı inceleyerek yanda verilen soruları cevaplayınız.


Soru: Bu kitaptaki hangi hikâye sizin ders kitabınıza alınmıştır?

Cevap : Yılın Babası adlı hikâye ders kitabımızda yer almıştır.


Soru: Yılın Babası” adlı hikâye, kitabın kaçıncı sayfasındadır?

Cevap : Yılın Babası adlı hikâye, kitabın 67’nci sayfasındadır.


Soru: 47. sayfadaki hikâyenin adı nedir?

Cevap : 47. sayfadaki hikâyenin adı Bayram Şenliği’dir.


Soru: Kitabın son hikâyesi hangisidir?

Cevap : Kitabın son hikâyesi Yeni Çantalar da Eskir’dir.


Soru: Aşağıda bir “e-dergi”nin içindekiler sayfası verilmiştir. Bu dergiyi,…genel ağ adresinden inceleyerek derginin 20. sayfasındaki metni okuyunuz.

Cevap : Derginin 20.sayfasındaki 15 Temmuz Şehitler Ortaokulu öğrencilerinin 23 Nisan coşkusunu anlatan metni okudum.


Soru: Türk Dil Kurumu tarafından hazırlanan Türkçe Sözlük, kelimelerin anlamın; bulmada en güvenilir kaynaktır,…genel ağ adresinden anlamını bilmediğiniz kelimeleri araştırınız.

Cevap :

Eyer: Binek hayvanlarının sırtına konulan, oturmaya yarayan nesne

Posa: Suyu alınmış her tür yiyecek maddesinin artığı

Basiret: Gerçekleri yanılmadan görebilme yeteneği, uzağı görüş


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıdaki şemayı tamamlayınız.


Cevap :

Mekân ve Zaman: Mekân, ev, otobüs, hayvanat bahçesi ve lunapark olarak belirlenmiştir. Zaman ise bir tatil günü olarak düşünülebilir.


Konu: Bir çocuğun otobüste yaşlı bir adama yer vermesi ve bu davranışının, babasının “yılın babası” seçilmesine neden olması.


Olay Örgüsü:

  1. Çocuk otobüste yaşlı adama yer verir ve yardım eder.
  2. Yaşlı adam, bu davranıştan çok etkilenerek babasına mektup yazar.
  3. Babası, mektubu alınca çok sevinir ve ailesini gezmeye götürür.
  4. Aile, hayvanat bahçesi ve lunaparka gider.
  5. Eve döndüklerinde, babası mektubu açıklar ve kendisinin “yılın babası” seçildiğini söyler.

Şahıs ve Varlık Kadrosu: Çocuk, babası, annesi, yaşlı adam, Hira (kız kardeşi).


8. ETKİNLİK


Soru : a. Serdar ile Selin arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Saçlarım çok büyümüş, berbere gitsem iyi olacak.

Serdar, sanki kelimenin birini yanlış anlamda kullandın.


Soru : b. Serdar’ın hangi kelimeyi yanlış anlamda kullandığını söyleyiniz.


Cevap : Serdar “büyümüş” kelimesini yanlış kullanmıştır. Çünkü saç büyümez, uzar.


Soru : c. Aşağıdaki sorulardan yola çıkarak “aile” kavramıyla ilgili bir konuşma yapınız. Konuşmanızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya dikkat ediniz.

● Pikniğe giderken evinizde ne gibi hazırlıklar yapılıyor?
● Siz ailenize piknik hazırlıklarında nasıl yardımcı oluyorsunuz?


Cevap :

Aile, hepimizin yanında olduğu, sevgi ve dayanışma içinde yaşadığımız en önemli yapıdır. Birlikte vakit geçirmek, anılar biriktirmek de aile bağlarını güçlendirir. Örneğin, ailemle pikniğe giderken evde çeşitli hazırlıklar yaparız. Annem, yiyecekleri hazırlar, sandviçler ve atıştırmalıklar yapar. Babam mangal malzemelerini ve piknik örtüsünü hazırlar. Ben ise genellikle sofrayı kurmada, tabakları ve içecekleri düzenlemede yardımcı olurum. Piknik için gerekli malzemelerin taşınmasında da aileme destek olurum.

Aile bireylerinin her birinin katkıda bulunduğu bu tür etkinlikler, sorumluluk bilincimizi artırır ve yardımlaşma duygusunu pekiştirir. Birlikte geçirdiğimiz bu anlar, aynı zamanda eğlenceli ve değerli zamanlar olarak hafızamızda yer eder.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin son bölümü aşağıda verilmiştir. Olayların bitmediğini düşünerek aşağıya mutlu sonla biten bir bölüm yazınız.

İşte, babamı sevinçten göklere uçuran mektubun aslı buydu. Yaşlı adam beni öve öve bitiremiyordu. Mektubun sonunu şöyle bağlamıştı. “Başkaları kimi seçerse seçsin, benim gözümde yılın babası sizsiniz. Çünkü bu devirde, büyüklere saygı gösteren insan mumla aranır oldu ama sizin elinizde bir tane var. Onunla övünebilirsiniz.” Sınıfımı doğrudan geçip, taktirname getirdiğim günlerde bile babam bu kadar sevinmemişti. Meğer onları sevindirmek ne kadar kolaymış.


Cevap :

Babamın yüzündeki mutluluğu gördükçe, içimi büyük bir sevinç kapladı. O günden sonra ailece daha çok vakit geçirmeye başladık. Babam, mektubun getirdiği sevinçle, bize her fırsatta geziler düzenledi. Bir hafta sonu babamın sürpriziyle Anıtkabir’e gitmeye karar verdik. Hira, Atatürk’ün huzuruna çıkmanın heyecanını yaşıyordu. Orada geçirdiğimiz zaman hepimiz için unutulmaz oldu. Eve döndüğümüzde annem ve babam birbirlerine gülümseyerek baktılar.

Babam bana dönüp, “Senin gibi bir evladım olduğu için çok şanslıyım,” dedi. O anda ailemizin birbirine olan sevgisinin ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha anladım. Her şeyin bir aileyle birlikteyken daha güzel olduğunu hissederek, mutlu ve huzurlu bir şekilde günü sonlandırdık.


10. ETKİNLİK


Soru : Çocuğun yerinde siz olsaydınız lunaparktaki mutluluğunuzu anlatmak için nasıl bir resim çizerdiniz? Hayalinizdeki resmi aşağıya çiziniz.


Cevap : İşte lunaparktaki mutluluğunuzu anlatan bir resim! Eğlence dolu bir ortamda çocuk, elinde balon ve dondurma ile neşeyle dolu bir gün geçiriyor. Renkli oyuncaklar, dönme dolap, lunapark ışıkları ve diğer mutlu ailelerin de bulunduğu bu sahne, tam bir mutluluk resmi.


“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : a. Hacivat ile Karagöz arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap :

Hayrola, Karagöz’üm kitap mı okuyorsun?
Evet, kitap okuyorum ama kafam biraz karıştı.
Kafanı karıştıran durumu bana anlatırsan sana yardımcı olabilirim.
Okuduğum kitaptaki bazı kelimelerin yazımı kafamı karıştırdı. Bu kelimeler cümlenin birinde büyük, diğerinde ise küçük harfle başlamış.
İlahi Karagöz’üm, bundan kolay ne var?
Madem o kadar kolay, anlat da öğrenelim.


Soru : b. Karagöz’ün kafasını karıştıran cümleler aşağıda verilmiştir. Bu cümlelerde Karagöz’ün sözünü ettiği kelimeler hangileridir? Bu kelimelerin neden cümlenin birinde büyük, diğerinde ise küçük harfle başladığını aşağıya yazınız.


Cevap : İkinci cümlede ‘Gezerek Gördüklerim’ ifadesi bir eser adı olduğu için, özel isim niteliğinde bulunmasından dolayı büyük harfle yazılmıştır. Diğer cümlede ise ‘gezerek gördüğü’ ifadesi özel isim olmadığı için küçük harfle başlamıştır.


Soru : Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini araştırınız (“Olamam” metninin 10. etkinliğine yöneliktir.). 


Cevap :

Türk bayrağındaki ay ve yıldızın anlamı, Türk kültüründe ve tarihindeki derin köklere dayanmaktadır.

  1. Ay: Ay, genellikle aydınlık ve barışı simgeler. Türk mitolojisinde ve tarihindeki birçok ulusun bayrağında yer almıştır. Ayın hilal şeklinde tasvir edilmesi, Türklerin İslam öncesi dönemlerinde de bir sembol olarak kullanılmıştır.
  2. Yıldız: Yıldız ise, umut ve rehberliği temsil eder. Aynı zamanda, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük arzusunu simgeler.

Birlikte, ay ve yıldız, Türk milletinin tarihi, kültürü ve değerleriyle özdeşleşen önemli sembollerdir. Türk bayrağı, bu semboller aracılığıyla ulusun bağımsızlık ve varoluş mücadelesini ifade eder.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score