2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197, 198
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194, 195, 196, 197, 198 Cevapları, öğrencilerin 5. tema sonunda öğrendiklerini pekiştirmek amacıyla hazırlanmış sorular ve etkinliklerden oluşur. Bu sayfalarda, öğrencilere dil bilgisi, okuma-anlama ve yazma becerilerini geliştiren çalışmalar sunulmuştur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu etkinlikleri doğru bir şekilde yapmalarına yardımcı olurken, konuları pekiştirmelerini sağlar.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, tema boyunca işlenen konuları gözden geçirmek ve tekrar etmek için oldukça önemlidir. Bu etkinlikler, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirirken, dikkatlerini toplama ve anlama yeteneklerini geliştirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları‘nda yer alan bu çalışmalara verilen cevaplar, öğrencilere başarıya giden yolda önemli bir rehberdir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198
5. TEMA SONU ÇALIŞMALARI
A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
ÇEŞİT ÇEŞİT VAGON VAR
Tren; lokomotif ve vagonlardan oluşur. Lokomotif, trenin en önünde yer alır. Arkasındaki vagonları çeker. Vagonların bazıları yolcu, bazıları da yük taşımaya yarar. (…)
Bazı yolcu vagonları çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmıştır. Bunlara pulman vagon denir. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlar da vardır. Yolcular, bu vagonlara yemek yemeye gidebilir. Bunlara yemekli vagon denir. İçinde kompartıman adı verilen küçük odalar olan yolcu vagonları da vardır. (…)
Yük taşıyan trenlerde de çeşit çeşit vagon bulunur. Bu vagonlarla otomobil, kömür, sıvı yükler taşınır. (…)
Seçil GÜVENÇ HEPER
Meraklı Minik dergisi
(Kısaltılmıştır.)
B. Metnin görseline göre noktalı yerlere uygun sayıları yazarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.
Cevap : Görselde, 1 tane lokomotif, 3 tane yolcu vagonu, 2 tane yük vagonu vardır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?
Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.
2. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?
Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.
3. Pulman vagon neye denirmiş?
Cevap : Çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmış vagonlara pulman vagon denirmiş.
4. Kompartıman ne demekmiş?
Cevap : Yolcu vagonlarının içinde bulunan küçük odalara kompartıman denirmiş.
5. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara ne ad verilirmiş?
Cevap : İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara yemekli vagon denirmiş.
Ç. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Cümleleri yazım yanlışlarını, noktalama eksikliklerini düzelterek yeniden yazınız.
Cevap :
- Okulumuza İngiliz, İtalyan ve Rus öğrenciler geldi.
- Evimiz Çamlık Mahallesindedir.
- Haftada iki kez Almanca kursuna gidiyorum.
- Bu yıl Karadeniz gezisine katılacağız.
- Kardeşim Peyami Safa İlkokuluna gidiyor.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları
D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Aşağıdaki etkinlikte, noktalama işaretlerinin doğru mu, yanlış mı olduğu belirlenecektir. Doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edilerek çıkışa ulaşılacaktır.
Cevap :
2. Yukarıdaki numaralanmış cümleleri olayların oluş sırasına göre sıralayıp doğru işaretlemeyi yapınız.
Cevap :
Olayların oluş sırasına göre cümlelerin doğru sıralaması şu şekilde olmalıdır:
- İnsanlar, çok eski zamanlardan beri uçmaya merak duymuşlar.
- Hezarfen Ahmet Çelebi de bu insanlardan biriymiş.
- Hezarfen ilk uçan insan olmuş ama bu oldukça tehlikeli bir uçuşmuş.
- Günümüzde ise uçaklar sayesinde güvenle uçabiliyoruz.
Sıralama: 4 – 1 – 3 – 2
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları
3. Aşağıdaki balonlardan, üzerinde özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayanları işaretleyiniz.
Cevap :
Özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayan balonlar şunlardır:
- ahmet
- çelebi
- masal
- galata
• Dizeler hâlinde yazılmıştır, yazan kişiye “şair” denir.
• Varlık kadrosu uzaylı canlılardan oluşmaktadır.
• Olağan dışı olayları konu etmektedir.
4. Buna göre Doruk’un arkadaşlarından yanlış cevap vereni işaretleyiniz.
Cevap : Hikâyedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları
E. Arda, 1 numaralı noktadan başlayarak aşağıdaki kutucuklarda sayı ve yönleri belirtilen oklara göre sırasıyla ilerlemiştir. Bu örneğe göre Mine ve Sarp’ın ilerlemesi
gereken yolları çiziniz. Çizdiğiniz yollar üzerinde bulunan çilek sayılarını yazarak cümleleri tamamlayınız..
Cevap :
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa Nasreddin Hoca fıkraları getiriniz.
Cevap :
1. Akıl Pazarı
Bir gün Nasreddin Hoca, köyde bir pazara gitmiş. Pazarda insanlar, herkesin aklını satıp değiştirmeye çalışıyormuş. Herkesin aklı bir başkasına daha iyi görünüyormuş. Hoca da pazar yerinde dolaşıp insanların akıllarına bakmış. Sonunda kendi aklını alıp cebine koymuş. “Benim aklım yine en iyisi,” demiş.
2. Parayı Veren Düdüğü Çalar
Nasreddin Hoca, bir gün pazarda dolaşırken bir düdük görmüş. Düdüğü çok beğenmiş ve hemen almak istemiş. Satıcı düdüğün fiyatını söyleyince Hoca biraz pahalı bulmuş. Yine de parayı verip düdüğü almış. Eve gidip üfleyince düdük ses çıkarmamış. Geri dönüp satıcıya sormuş: “Bu düdük neden ses çıkarmıyor?” Satıcı gülerek cevap vermiş: “Parayı veren düdüğü çalar, ama üflemesini bilmeyen ses çıkaramaz.”
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.