2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 Cevapları, öğrencilere metinleri anlamaları ve soruları doğru bir şekilde yanıtlamaları için rehberlik eder. Bu sayfalardaki etkinlikler, okuma ve anlama becerilerini güçlendirmeye yönelik hazırlanmıştır. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her sayfanın içeriğini net bir şekilde kavramalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları, Çanakkale Savaşı’nın tarihi önemini vurgulayan soruları içerir. Bu metinle yapılan etkinlikler, öğrencilerin milli bilincini geliştirmelerine katkıda bulunur. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları, çocukların ders konularını pekiştirirken öğrenme süreçlerini daha etkili hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-70-71-72-73-74-75


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : “Çanakkale Türküsü”nün öyküsü hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

“Çanakkale Türküsü,” 1915’teki Çanakkale Savaşı’nda yaşanan olayları ve Türk askerinin fedakarlıklarını anlatan bir türküdür. Bu türkü, savaş sırasında yaşanan acıları, kahramanlıkları ve vatan sevgisini dile getirir. Türkünün sözleri, askerlerin savaş alanındaki cesaretlerini ve mücadelelerini yüceltirken, aynı zamanda kaybettikleri arkadaşlarını anarak, vatan için verdikleri mücadeleyi simgeler.

“Çanakkale Türküsü,” Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin sembollerinden biri olarak, her yıl anma törenlerinde sıklıkla okunur ve dinlenir. Bu türkü, dinleyiciye duygusal bir bağ kurarak, savaşın önemini ve tarihini hatırlatır.


Soru : Çanakkale Şehitleri Anıtı’nı ve çevresini ziyaret ettiyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Çanakkale Şehitleri Anıtı’nı ziyaret ettiğimde, orada hissettiğim duygular gerçekten çok yoğun ve anlamlıydı. Anıt, büyük bir gurur ve saygı ile inşa edilmiş. Yüksekliği ve mimarisi, savaşta can veren askerlerin kahramanlıklarını simgeliyor. Anıtın etrafında gezdiğimde, birçok ziyaretçinin de aynı duygularla orada bulunduğunu görmek çok etkileyiciydi.

Anıtın önünde şehitlerimizi anmak için yapılan törenler ve etkinlikler, Çanakkale Zaferi’nin önemini bir kez daha hatırlatıyor. Çevredeki tabiat manzarası ise oldukça güzel. Bu huzur veren ortam, oradaki duygusal atmosferle birleşince, geçmişe olan bağımı daha da güçlendirdi. Ziyaretim sırasında şehitlerin anısına dua ettim ve onların fedakarlıklarını asla unutmamak gerektiğini düşündüm.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Gruplardaki harflerin oluşturduğu kelimeleri, aynı numaralı görsel ve tanımından hareketle belirleyip yazınız.


Cevap :

  1. Savaş: Devletlerin orduları aracılığıyla giriştikleri silahlı mücadele.
  2. Komutan: Bir asker topluluğunun başı.
  3. Asker: Orduda görev yapan erden generale kadar herkes.
  4. Mermi: Ateşli silahlarla atılan patlayıcı ve delici madde, kurşun.
  5. Siper: Askerlerin savaşta vurulmamaları ve rahat ateş edebilmeleri için kazılmış, üstü açık ve derin çukur.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı yazarak tamamlayınız.


Cevap :

• Düşmanı gören askerler cephe aldı.
• Bazı askerler siper gerisinde görev yaptı.
• Savaşta, şarapnel parçalarıyla yaralananlar oldu.
Asker, komutanını görünce selam duruşuna geçti.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerin, metnin hangi bölümleriyle ilgili olduklarını yanlarına yazınız.


Cevap :

1. Görsel :  Kızın Mehmet Çavuş’tan savaş anılarından birini anlatmasını istediği ve Mehmet Çavuş’un anlatmaya çalışması.

2. Görsel : Mehmet Çavuş’un karavanacı Ahmet’le ilgili anısını anlattığı bölüm


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, dedemin asker arkadaşı Mehmet Çavuş’un, Çanakkale Savaşı sırasında cephede yaşadığı bir anıyı anlatması ve bu anının, kahraman Türk askerlerinin fedakarlıkları ile vatan sevgisini vurgulaması üzerinedir. Anı, savaşın zorlukları ve askerlerin cesaretini gözler önüne sererken, Ahmet adındaki karavanacının sakin ve cesur duruşunu öne çıkararak Çanakkale Zaferi’nin önemini ifade etmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


1. Mehmet Çavuş kimmiş?


Cevap : Mehmet Çavuş, yazarın dedesiyle birlikte Çanakkale Savaşı’nda savaşmış bir asker arkadaşıdır.


2. Çocuk, Mehmet Çavuş’tan ne istemiş?


Cevap : Çocuk, akşam yemeğinden sonra Mehmet Çavuş’tan savaş anılarından birini anlatmasını istemiştir.


3. Mehmet Çavuş, ne zaman gerçekleşen bir olayı anlatmış?


Cevap : Mehmet Çavuş, Çanakkale Savaşı sırasında yaşanan bir olayı anlatmıştır.


4. Mehmet Çavuş’un anlattığı olay nerede yaşanmış?


Cevap : Olay, Çanakkale’de yaşanmıştır.


5. Karavanacı Ahmet’in yaşadığı tehlike neymiş?


Cevap : Karavanacı Ahmet, düşman kurşunlarının ve şarapnellerinin düşmesi sırasında yemeği almak için siperden çıkarken bir tehlike yaşamıştır.


6. Karavanacı Ahmet niçin yaşadığı tehlikeye aldırış etmemiş?


Cevap : Ahmet, çevresinde olanlara aldırış etmeyerek sakin bir şekilde yürümüş; çünkü vatan hizmetine geldiğini düşünmüş ve görevini yerine getirmek için kararlılıkla ilerlemiştir.


7. Metne göre Çanakkale Zaferi ve Kurtuluş Savaşı nasıl kazanılmış?


Cevap : Çanakkale Zaferi ve Kurtuluş Savaşı, kahraman askerlerin fedakârlıkları ve vatan sevgisi ile kazanılmıştır.


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız.


Cevap :

  • doluboş (kutu rengi: mavi)
  • açıkkapalı (kutu rengi: yeşil)
  • alçakyüksek (kutu rengi: kırmızı)
  • uzunkısa (kutu rengi: turuncu)
  • ağırhafif (kutu rengi: sarı)

Soru : b. Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız


Cevap :

  • misafirkonuk (kutu rengi: yeşil)
  • yemek (kutu rengi: mavi)
  • hediyearmağan (kutu rengi: turuncu)
  • mektepokul (kutu rengi: sarı)
  • evmesken (kutu rengi: kırmızı)

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Çanakkale Türküsü’nü, aşağıdaki dizelere uygun olarak arkadaşlarınızla sınıfta seslendiriniz.


Cevap :

ÇANAKKALE TÜRKÜSÜ

(…)
Çanakkale içinde Aynalı Çarşı,
Ana ben gidiyom düşmana karşı.
Of, gençliğim eyvah!
(…)
Çanakkale içinde bir dolu testi,
Analar babalar umudu kesti.
Of, gençliğim eyvah!
(…)

Anonim
TSE Öncü Çocuk dergisi
(Kısaltılmıştır.)


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Sınıfa getirdiğiniz “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirlerden en beğendiğinizi defterinize yazınız


Cevap :

Çanakkale Zaferi

Çanakkale geçilmez dedik, inandık,
Vatan için gövdemizi siper ettik.
Şehitlerimizin kanıyla yoğrulduk,
Bu topraklar, kahramanlarla bereketlendi.

Sonsuza dek sürecek bu destan,
Aziz ruhlarıyla varız biz her zaman.
Düşman korkusunu yüreğimizde attık,
Çanakkale Zaferi’yle dirilişimizi sağladık.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda ön ve arka yüzleri verilen kartpostalı inceleyiniz. Kartpostalın arka yüzünün nasıl kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Kartpostalın arka kısmı, sol tarafı daha geniş olacak şekilde iki bölüme ayrılıyor. Sol bölüme, kartpostalı göndereceğimiz kişiye iletmek istediğimiz mesajı yazıyoruz. Mesajın altına ad ve soyadımızı ekliyoruz. Sağ bölüme ise kartpostalı alacak kişinin adını, soyadını ve adresini yazıyoruz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Atatürk’ün çocuklarla aynı karede yer aldığı fotoğrafları derleyerek sınıfa getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 Cevapları”

Soru : Atatürk’ün çocuk sevgisiyle ilgili anılarını araştırıp okuyunuz.


Cevap :

Atatürk, çocuk sevgisiyle tanınan bir liderdi. Onların eğitimi ve geleceği için büyük bir özen gösterirdi. Çocuklarla sık sık bir araya gelir, onlara hediyeler verir ve keyifli zaman geçirirdi. Özellikle, çocukların oyun oynamasını teşvik eder ve onlarla birlikte oyunlar oynardı. Atatürk, çocukların birey olarak gelişimlerine büyük önem verirdi ve onları geleceğin teminatı olarak görürdü.

Ayrıca, Atatürk’ün “Bir ülke, ancak çocuklarıyla yükselebilir” sözü, onun çocuklara verdiği önemi en iyi şekilde ifade eder. Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak için çeşitli reformlar yaparak, okulların modernleşmesini sağlamıştır. Çocuklar için özel günler düzenleyerek onların mutluluklarını artırmayı amaçlamıştır. Atatürk, çocuklara olan sevgisi ve onlara sağladığı destekle, geleceğin aydın bireylerini yetiştirme hedefini gütmüştür.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score