2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dedemin Anlattıkları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dedemin Anlattıkları Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini pekiştirmek için hazırlanmıştır. Bu sayfalardaki etkinlikler, metinleri daha iyi kavrayarak sorulara doğru yanıtlar vermelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her sayfanın içeriğini anlamalarını kolaylaştırarak, öğrenme süreçlerini destekler.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Dedemin Anlattıkları Metni Etkinlik Cevapları, dedelerin anlattığı hikayelerle ilgili soruları içermekte ve öğrencilerin hayal güçlerini geliştirmeye yöneliktir. Bu metinle ilgili yapılan etkinlikler, çocukların geçmişe dair değerleri ve kültürel mirası anlamalarına katkı sağlar. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları, öğrencilerin derslerine daha etkili bir şekilde hazırlanmasına olanak tanır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Kurtuluş Savaşı ile ilgili görselleri yapıştırdığınız kartonu sınıf panosuna asınız. Arkadaşlarınız derlediğiniz görselleri incelerken hazırladığınız kısa konuşmayı gerçekleştiriniz.
Cevap :
Kurtuluş Savaşı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini simgeler. Kartondaki görseller, bu büyük savaşın önemli anlarını ve liderlerini yansıtmaktadır.
Burada, Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkarak milli mücadeleyi başlattığı anı, Sakarya Meydan Muharebesi’nin görsellerini ve zaferin simgesi olan İzmir’in kurtuluşunu görebilirsiniz. Bu savaş, yalnızca askeri bir zafer değil, aynı zamanda ulusal bir uyanışın da sembolüdür. Hep birlikte gösterdiğimiz bu azim ve kararlılık, bağımsız bir Türkiye’nin temelini atmıştır.
Soru : Kurtuluş Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Kurtuluş Savaşı, 1919-1923 yılları arasında süren bir bağımsızlık mücadelesidir. Savaş, işgal altındaki Anadolu topraklarını kurtarmak için verilmiştir. Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde, Türkiye Büyük Millet Meclisi kurulmuş ve milli bir ordu oluşturulmuştur.
Kurtuluş Savaşı’nın önemli olayları arasında Amasya Genelgesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri ile Sakarya Meydan Muharebesi yer almaktadır. 1922’de zaferle sonuçlanan bu savaş, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna zemin hazırlamıştır. Bu süreç, ulusal egemenlik ve bağımsızlık kavramlarının pekiştiği bir dönüm noktasıdır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimeleri, verilen ipuçlarını dikkate alarak ilgili kutucuklara yazıp bulmacayı çözünüz.
Cevap :
- Kanun (Devlet tarafından konulan ve uyulması gereken kurallar.)
- Mücadele (Herhangi bir amaca erişmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası.)
- Cumhuriyet (Milletin, egemenliği kendi elinde tuttuğu yönetim biçimi.)
- İşgal (Bir yeri ele geçirme.)
- Padişah (Osmanlı Devleti’nde devlet başkanına verilen unvan.)
Soru : b. Metinde geçen bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bularak öğreniniz.
Cevap :
- İşgal: Bir yeri zorla ele geçirme durumu.
- Ulusça: Bir millet olarak, topluca.
- Padişahlık: Bir padişahın yönetimi altında olan sistem.
- Cumhuriyet: Halkın egemenliğini elinde bulundurduğu yönetim biçimi.
- Yenilik: Yeni bir şey, değişim veya reform.
Soru : c. Anlamlarını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız.
Cevap :
- İşgal: Ülkemiz, Kurtuluş Savaşı sırasında düşman güçler tarafından işgal edildi.
- Ulusça: Ulusça bağımsızlık için mücadele ettik ve zafer kazandık.
- Padişahlık: Osmanlı İmparatorluğu padişahlık yönetimiyle uzun yıllar yönetilmiştir.
- Cumhuriyet: 29 Ekim 1923’te Türkiye Cumhuriyeti ilan edildi.
- Yenilik: Cumhuriyet ile birlikte eğitimde birçok yenilik gerçekleştirildi.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki açıklamaya göre metnin şahıs kadrosunun kimlerden oluştuğunu yazınız.
Cevap :
Metnin şahıs kadrosu:
- Ahmet Dede – Torununa Cumhuriyet’in kuruluşunu anlatan dede.
- Duyşen – Ahmet Dede’nin torunu, dikkatle dinleyen ve sorular soran çocuk.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metni ana hatlarıyla anlatınız. Olayları oluş sırasına göre anlatmaya dikkat ediniz.
Cevap :
Ahmet Dede, torunu Duyşen’e Türkiye Cumhuriyeti’nin nasıl kurulduğunu anlatmaya başlar. Öncelikle yurdun yabancılar tarafından işgal edildiğini ifade eder ve ulusun bu duruma karşı çıktığını belirtir. Daha sonra Atatürk’ün liderliğinde Kurtuluş Savaşı’nın başlatıldığını ve Türk halkının kararlı mücadelesiyle düşmanların yurdumuzdan kovulduğunu anlatır.
Ardından padişahlık yönetiminden cumhuriyet yönetimine geçildiği vurgulanır. Duyşen, Büyük Millet Meclisi’nin açılışını hatırlatınca, Ahmet Dede bu bilgiyi de unutmadan paylaşır. Son olarak, Türk halkının cumhuriyet yönetimiyle birçok yeniliğe kavuştuğunu ve Atatürk sayesinde bu başarıların elde edildiğini belirtir. Duyşen, öğrendiklerini arkadaşlarına anlatacağını söyler ve Dede, bu bilgilerin herkesin bilmesi gerektiğini ifade eder.
Soru : b. Metni anlattıktan sonra tablodaki sorularla kendinizi değerlendiriniz. “Evet.” cevabı için gülen yüz, “Hayır.” cevabı için üzgün yüz simgesini boyayınız.
Cevap : Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metne uygun olarak aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.
Cevap :
Metnin başlığı “Dedemin Anlattıkları”. Konusu Ahmet Dede’nin torunu Duyşen’e Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunu ve Kurtuluş Savaşı’nı anlatmasıdır.
5. ETKİNLİK
Soru : Listedeki cümleleri, metinde anlatılan olayların oluş sırasına göre numaralanmış kutucuklardan uygun olana yazınız.
Cevap :
Olayların oluş sırasına göre cümlelerin numaralanmış kutucuklara yerleştirilmesi:
- Yurdumuzun yabancılar tarafından işgal edilmesi.
- Yurdumuzun işgaline ulusça karşı çıkılması.
- Atatürk liderliğinde Kurtuluş Savaşı’nın başlatılması.
- Büyük Millet Meclisinin açılması.
- Düşmanların yurdumuzdan çıkarılması.
- Padişahlıktan cumhuriyet yönetimine geçilmesi.
- Yeniliklerin gerçekleştirilmesi.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Ülkemiz için siz neler yapmayı düşünüyorsunuz? Bu konudaki düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız.
Cevap :
Ülkemiz için yapmayı düşündüğüm bazı şeyler şunlardır:
- Eğitim: Gençlerin eğitimine katkıda bulunmak amacıyla gönüllü olarak dersler vermek veya atölyeler düzenlemek.
- Gönüllülük: Sosyal projelerde yer alarak ihtiyaç sahibi insanlara yardım etmek ve topluma katkıda bulunmak.
- Çevre Bilinci: Çevre koruma etkinliklerine katılmak, ağaç dikme kampanyalarına destek vermek ve doğayı korumak için bilinçlendirme çalışmaları yapmak.
- Kültürel Faaliyetler: Yerel kültürü ve değerleri tanıtmak amacıyla etkinlikler düzenlemek, festivallere katılmak.
- Sağlık: Sağlıklı yaşam konusunda toplumu bilgilendirmek ve spor aktivitelerine teşvik etmek.
7. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen listedeki kelimelerden uygun olanları, eş anlamlılarının üstüne yazınız.
Cevap :
- ulus → millet
- lider → önder
- yurt → vatan
- düşman → rakip
- millî → ulusal
- okul → eğitim kurumu
- savaş → çatışma
- kıyafet → giysi
- yönetim → idare
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Yukarıdaki kelime ve kelime gruplarını kullanarak başlığı verilen metni tamamlayınız.
Cevap :
Cumhuriyet Yönetimiyle Kavuştugumuz Yenilikler
Padişahlık yönetiminden cumhuriyet yönetimine geçtikten sonra, ülkemizde birçok yenilik gerçekleşti. Modern okullar açılarak eğitimde önemli gelişmeler sağlandı. Artık çocuklar, çağdaş giysiler giymekte ve eğitimlerini çağın gereksinimlerine uygun bir şekilde sürdürmektedirler. Hastaneler, sağlık hizmetlerini daha erişilebilir hale getirdi ve vatandaşlar için eşit haklar sağlandı.
Ayrıca, yeni ölçü birimleri kullanılmaya başlandı ve bu sayede ticaret ve sanayide standartlar oluşturuldu. Ülkemizdeki fabrikalar, üretim kapasitesini artırarak ekonomik kalkınmaya katkıda bulundu. Yollar ise, ulaşımı kolaylaştırarak insanları ve ürünleri bir araya getirdi. Son olarak, yeni alfabe ile okuma yazma oranı arttı ve halkın bilgiye erişimi kolaylaştı. Bu yenilikler sayesinde Türkiye, modern bir devlet olma yolunda büyük adımlar attı.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Satıra sığmayan kelimelerin nasıl bölünecekleriyle ilgili aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Doğru örnekler için gülen yüz, yanlış örnekler için somurtan yüz simgesini boyayınız.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Her adımda yalnızca bir harf değiştirerek farklı bir kelime oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimeleri yazıp gruplardaki kelimeleri hızlı okuyunuz
Cevap :
OKUL = OKUL – OBUR – OKUR
KARA = KARA – KAYA – MAYA
DÖRT = DÖRT – DERT – SERT
SORU = SORU – KORU – KOYU
NİNE = NİNE – SİNE – MİNE
KISA = KISA – KASA – MASA
MASA = MASA – YASA – TASA
ASKI = ASKI – ATKI – ATLI
KASA = KASA – KAYA – YAYA
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : “Çanakkale Türküsü”nün öyküsünü genel ağdan araştırınız. Türküyü, sözlerinin anlamına dikkat ederek dinleyiniz.
Cevap :
“Çanakkale Türküsü,” Çanakkale Savaşı sırasında yaşanan zorlukları ve kahramanlıkları anlatan bir türkü olarak bilinir. Türkü, savaşın ruhunu, askerlerin fedakarlığını ve vatan sevgisini dile getirir. 1915’te, Osmanlı İmparatorluğu’nun savunma hattında, düşman kuvvetlerine karşı Türk askerlerinin gösterdiği direniş ve cesaretle doludur.
Türküde, şehit olan askerlerin anısı, ailelerinin acıları ve vatanın kutsallığı vurgulanır. “Çanakkale Türküsü,” Türk milletinin bağımsızlık ve vatan sevgisi için verdiği mücadelenin sembollerinden biridir. Dinlerken, sözlerin derin anlamına dikkat ederek, savaşın getirdiği acıların ve zaferin ruhunu hissetmek önemlidir.
Soru : Sınıfa, “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirler getiriniz.
Cevap :
“Çanakkale Şehitleri” – Mehmet Akif Ersoy
“Şehitler, bedir ayın on dörtüdür,
Narlardan, yarim yarim çık, yurdun,
Varlıklar, varlıklar, varlığım, Türkiye’m,
Ey şehit oğlu şehit, isteme, bende,
Ölmez, dönme, vatan, hürriyet, bağımsızlık.”
“Çanakkale” – Orhan Seyfi Orhon
“Çanakkale, ey şanlı şehit!
Sen, ebediyen, benim, yurdumun, yüceleri,
O, altın madalyon, senin en güzel eserindir.
Ey, Türk halkı, senin, adın, Çanakkale!
Kahramanların destanı, daima varolacaktır.”
Bu iki şiir, “Çanakkale Zaferi”nin önemini ve şehitlerin kahramanlığını vurgulamaktadır.
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.