2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


2. Sınıf Türkçe Kitabı Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştiren etkinlikler içerir. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metinleri doğru anlama ve yorumlama yetilerini pekiştirir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her bir etkinlik için net ve anlaşılır çözümler sunarak, öğrencilerin dersleri kolayca takip etmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik Cevapları, Cumhuriyet Bayramı’nın değerini anlatan metne dayalı sorulara cevaplar içerir. Bu etkinlikler, öğrencilerin tarihsel olayları kavrayarak bayramın önemini anlamalarına yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59 İlke Yayınları, öğrencilerin dersleri daha iyi kavramaları için gerekli cevapları sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : 29 Ekim’de hangi bayramı kutluyoruz? Bu bayramı kutlama nedenimizi açıklayınız.


Cevap :

29 Ekim’de Cumhuriyet Bayramı’nı kutluyoruz. Bu bayramı kutlamamızın nedeni, Türkiye Cumhuriyeti’nin 29 Ekim 1923 tarihinde ilan edilmesidir. Cumhuriyetin ilanıyla, halkın egemenliği resmen tanınmış ve demokratik bir yönetim biçimi benimsenmiştir. Bu sebeple her yıl 29 Ekim’de Cumhuriyetimizin kuruluşunu büyük bir coşkuyla kutlarız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görselleri, ifade ettiği kelimelerle eşleştiriniz. Şiirde geçen bu kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup karşılarına yazınız.


Cevap :

Zafer Anlamı: Bir mücadele ya da savaş sonucunda elde edilen başarı, galibiyet.

Yurt Anlamı: Bir milletin üzerinde yaşadığı, sahip olduğu toprak parçası; vatan.

Bağımsızlık Anlamı: Bir milletin, başka bir devlete bağlı olmadan, kendi kendini yönetme durumu, özgürlük.

Marş Anlamı: Bir topluluğun ya da milletin duygularını, ideallerini coşkulu bir şekilde ifade eden şiir veya beste.


Soru : b. Yukarıdaki kelimeleri, sözlükte bulunuş sıralarına göre kutucuklara yazınız.


Cevap :

  1. Bağımsızlık
  2. Marş
  3. Yurt
  4. Zafer

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metne uygun olarak aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.


Cevap :

Metnin başlığı: Cumhuriyet Bayramı

Türü: Şiir


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını metinden bulup yazınız.


Cevap :

  • Ulus: Millet
  • Hürriyet: Özgürlük
  • Vatan: Yurt

Soru : b. Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız.


Cevap :

  • SavaşBarış
  • İyiKötü
  • GüzelÇirkin
  • ZorKolay
  • BüyükKüçük
  • YaşlıGenç
  • KısaUzun

4. ETKİNLİK 


Soru : a. Sınıfa getirdiğiniz 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarıyla ilgili görselleri inceleyiniz. Görseller hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, Türkiye’nin en önemli milli bayramlarından biridir. Her yıl büyük bir coşkuyla kutlanır. Törenler genellikle Ankara’daki Anıtkabir’de başlar, resmi geçitler ve törenler düzenlenir. Okullarda ve meydanlarda halk, Türk bayrakları ve marşlar eşliğinde Cumhuriyet’in ilanını kutlar. Akşamları ise fener alayları, havai fişek gösterileri ve çeşitli etkinliklerle kutlamalar devam eder. Cumhuriyet Bayramı, bağımsızlık ve halkın egemenliğinin simgesi olarak büyük bir öneme sahiptir.


Soru : b. Sizce 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında başka hangi etkinlikler yapılabilir? Açıklayınız.


Cevap :

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında, halkın katılımını artıracak farklı etkinlikler de yapılabilir. Örneğin, Cumhuriyet temalı kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenlenebilir; tiyatro gösterileri, resim sergileri, konserler gibi faaliyetler halka sunulabilir.

Ayrıca, gençler arasında bilgi yarışmaları, spor etkinlikleri ve tarih bilincini artıracak seminerler düzenlenebilir. Teknolojinin kullanıldığı dijital sergiler ve kısa film gösterimleri de farklı bir boyut kazandırabilir. Bu tür etkinlikler, Cumhuriyet’in değerlerini daha geniş kitlelere anlatmada etkili olabilir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı tanıtan bir cümle yazınız.


Cevap :

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunu ve halkın egemenliğini simgeleyen en önemli milli bayramdır.


6. ETKİNLİK 


Soru : Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız.


Cevap :

  • 29 Ekim’de cumhuriyet ilan edildi.
  • Bayramda sınıflarımızı Türk bayraklarıyla süsledik.
  • Atatürk, cumhuriyeti halkımıza armağan etti.
  • Tüm yurtta bayramı coşkuyla kutladık.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri, haritada eşleştirildikleri şehirlerle ilişkilendirerek kısa bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.


Cevap :

Cumhuriyet Bayramı Kutlamaları

Cumhuriyet Bayramı, Türkiye’nin dört bir yanında coşkuyla kutlanır. İstanbul’da Boğaz köprüsünde yapılan havai fişek gösterileri göz kamaştırır. Ankara’da Anıtkabir’de gerçekleştirilen resmi törenler, halkın büyük ilgisini çeker.

İzmir’deki fener alayları ve meydanlarda düzenlenen etkinlikler, halkı bir araya getirir. Antalya’da ise sahil şeridinde yapılan yürüyüşler ve kutlamalar bayramın coşkusunu artırır. Her şehir, Cumhuriyet’in önemini ve değerini vurgulayan etkinliklerle bu özel günü kutlar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Verilen ifadelerden uygun olanları noktalı yerlere yazarak aşağıdaki açıklamaları tamamlayınız.


Cevap :

Başlıkların ya her kelimesinin ilk harfi ya da kelimelerindeki her harf büyük yazılır.
Cümlelerin ilk harfi büyük yazılır.
Cümlelerin sonuna nokta konur.
Yazarken harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakılır.
Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelimelerin arasına virgül konur.
Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonunda kısa çizgi kullanılır.
Özel adlara getirilen ekler kesme işareti ile ayrılır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metinde nelere yer verildiğini arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz.

Sevgili Günlük,

Bugün 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı. Nasıl mutluyum bilemezsin. Okulumuzda düzenlenen törende ben de bir şiir okudum, çok heyecanlandım. Herkes beni alkışlayınca çok mutlu oldum. Okulumuzdaki tören bitince ailece Anıtkabir’e gittik. Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün anıt mezarına çiçek bıraktık, ona saygımızı gösterdik. Ardından Anıtkabir’de bulunan müzeyi ziyaret ettik. Bugün atalarımıza duyduğum saygı daha da arttı.


Cevap :

Metinde 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nın nasıl kutlandığına yer verilmiştir. Yazıda bir öğrencinin okulda şiir okuduğu, alkışlandığı ve mutlu olduğu anlatılmıştır. Ayrıca, ailesiyle birlikte Anıtkabir’e gidip Mustafa Kemal Atatürk’ün anıt mezarına çiçek bıraktıkları, ona saygılarını gösterdikleri ve müzeyi ziyaret ettikleri de belirtilmiştir. Metin, bayramın coşkusunu ve Atatürk’e duyulan saygıyı anlatmaktadır.


Soru : b. Yukarıdaki günlük metninde büyük harflerin kullanıldığı yerleri belirleyiniz. Bunlarla ilgili kuralları ifade ediniz.


Cevap :

  • Cümlelerin başında büyük harf kullanılmıştır:
    • “Bugün 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı.”
    • “Nasıl mutluyum bilemezsin.”
    • “Okulumuzda düzenlenen törende ben de bir şiir okudum…”

    Kural: Cümlelerin baş harfi her zaman büyük harfle yazılır.

  • Özel isimlerde büyük harf kullanılmıştır:
    • “29 Ekim Cumhuriyet Bayramı”
    • “Anıtkabir”
    • “Türkiye Cumhuriyeti”
    • “Mustafa Kemal Atatürk”

    Kural: Özel isimler (kişiler, bayramlar, kurumlar, yer adları) büyük harfle başlar.

  • Kuruluş, eser ve kurum adlarında büyük harf kullanılmıştır:
    • “Türkiye Cumhuriyeti”

    Kural: Kurum, kuruluş, eser ve önemli tarihi olayların isimleri büyük harfle yazılır.


Soru : c. Sınıfa getirdiğiniz küçük boy defterin ilk sayfasını açınız. Sayfanın sağ üst köşesine bugünün tarihini yazarak siz de günlük tutmaya başlayınız.


Cevap : Defterinize bir günlük yazınız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


10. ETKİNLİK 


Soru : a. Tablodaki açıklamaların hangi noktalama işaretiyle ilgili olduğunu belirleyiniz. İlgili sütundaki harfi örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları”

Soru : b. İşaretlediğiniz harflerin oluşturduğu kelimeyi, hecelerine ayırarak aşağıya yazınız.


Cevap : ZAFER


Soru : c. Kelimeleri hecelerine ayırırken hangi noktalama işaretini kullanmanız gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Kelimeleri hecelerine ayırırken Kısa çizgi noktalama işaretini kullanmanız gerekir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Kurtuluş Savaşı ile ilgili görselleri derleyerek bir kartona yapıştırınız. Bu görsellerle ilgili kısa bir konuşma hazırlayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score