5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Kitabı Topsuz Basketbol Oyunu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


5. Sınıf Türkçe Kitabı Topsuz Basketbol Oyunu Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersindeki temel becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler içerir. Bu etkinlikler, öğrencilerin dil gelişimlerine katkı sağlar. Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Topsuz Basketbol Oyunu Metni Etkinlik Cevapları ise bu metni anlamaya yardımcı olacak pratik çalışmalar sunar.


“5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37 MEB Yayınları”

Forum MEB 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere ders konularında rehberlik ederken, Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları sayesinde öğrenciler konuları daha hızlı kavrayabilir. 5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37 MEB Yayınları, Türkçe becerilerini geliştirmek için kapsamlı etkinlikler sunar.


5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37


Keşif Yolculuğu 


Soru : Arkadaşlarınızla birlikte oynamaktan zevk aldığınız fiziksel oyunlar nelerdir?


Cevap : Arkadaşlarımla birlikte futbol, voleybol ve yakar top gibi oyunlar oynamaktan zevk alırım. Bu oyunlar, hem eğlenceli hem de hareketli olduğu için keyifli geçer.


Soru : Oyun oynamak için hiçbir şeyiniz olmasaydı buna nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz?


Cevap : Oyun oynamak için hiçbir şeyimiz olmasaydı, yaratıcı çözümler üretirdik. Taş, sopa veya doğadaki malzemeleri kullanarak oyun kurar ya da sadece hayal gücümüzle yeni oyunlar icat ederdik.


5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : “Topsuz Basketbol Oyunu” metninde ilginizi çeken bir noktayı belirleyiniz ve bunu neden seçtiğinizi açıklayınız. “Basketbol” konulu metinler bulmak amacıyla bir araştırma yapınız. Araştırmada kullanabileceğiniz kaynakları ve imkânları belirleyiniz. Araştırma sürecinizi bilgiye ulaşım, konuya ve amaca uygunluk açısından değerlendiriniz.


Cevap :

İlgimi çeken nokta, Moni’nin toplu oyunun aksine topsuz basketbol oynama fikriydi. Bu beni etkiledi çünkü Moni’nin yaratıcı düşünme yeteneği ve sorun karşısında pes etmeyip çözüm üretmesi ilham vericiydi. Basketbol gibi fiziksel bir oyunu hayal gücüyle oynanabilir hale getirmesi, yaratıcılığın sınırsız olduğunu gösteriyor.

Araştırma yaparken kullanabileceğim kaynaklar:

  • İnternet üzerinden basketbol oyunuyla ilgili makaleler, blog yazıları ve videolar.
  • Kütüphanelerdeki basketbol tarihi ve kurallarıyla ilgili kitaplar.
  • Spor dergileri ve basketbol oyuncuları hakkında röportajlar.
  • Basketbol antrenörlerinden alınabilecek bilgi ve görüşler.

Araştırma sürecini değerlendirdiğimde, internet ve kütüphaneler bilgiye ulaşmak için kolay ve hızlı seçenekler sunuyor. Ancak konuya ve amaca uygun kaynakların seçilmesi araştırmanın başarısı için önemli.


Soru : Yararlandığınız kaynakların konuyu anlamanıza katkısını ve ek kaynaklara ihtiyaç duyup duymadığınızı değerlendiriniz.


Cevap : Yararlanılan kaynaklar, konuyu anlamama büyük katkı sağladı. Basketbolun tarihini, kurallarını ve nasıl oynandığını öğrendim. Ayrıca yaratıcı basketbol fikirleri üzerine de bilgi sahibi oldum. Şu aşamada ek kaynaklara ihtiyaç duymadım, ancak daha derinlemesine bilgi edinmek için basketbol koçlarından görüş almak yararlı olabilir.


Soru : Okuma sürecinizi tema sonundaki “Okuma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.


Cevap : Bu kısmı kendi özelliklerinize ve anlatımınıza göre doldurmanız gerekmektedir.


5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Diyafram nefesi etkinliğini yönergeler doğrultusunda tamamlayınız.


Cevap : Verilen etkinlikte yönergeleri takip etmeniz yeterlidir.


Soru : b. Aşağıdaki cümleleri cümle sonundaki okun yönünü dikkate alarak okuyun. Ok yukarıyı işaret ediyorsa ses şiddetinizi artırarak, aşağıyı işaret ediyorsa ses şiddetinizi
azaltarak okuyun.


Cevap : Bu kısımda kitabınızda verilen yönergeleri takip etmeniz gerekiyor.


5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki karşılıklı konuşmayı inceleyiniz. Kendinizi Cemil’in yerine koyarak yönergeler doğrultusunda tartışmaya katılınız.


1. Arkadaşlarınızla aynı fikirde olmadığınız anları düşününüz.


2. Serhat’ın fikirlerine nasıl cevaplar vereceğinizi, katıldığınız ya da katılmadığınız görüşleri tespit ederek düşününüz.


3. Serhat’ın doğru bulduğunuz fikirlerini kabul edip mantıksız bulduklarınızı neden mantıksız bulduğunuzu açıklayarak kendi fikrinizi belirtiniz. Nezaket kurallarına uyarak anlaşılır bir dil kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap : Satürn’de tedavi olmayı istemesi gerçekten eğlenceli bir fikir. Oyun sırasında hayal gücünü kullanmak, bizi farklı dünyalara götürebilir ve yaratıcılığımızı zenginleştirir. Ancak, bu kadar uzak bir hayali gerçekmiş gibi görmek, kişiyi saplantıya sürükleyebilir. Gerçekleşmesi mümkün olmayan bir durumu ısrarla istemek, hayal kırıklığına neden olabilir ve kişinin hayata olan motivasyonunu olumsuz etkileyebilir. Bu yüzden hayal kurmak elbette önemli ve güzeldir, ancak hayal dünyasında dengeyi korumak ve gerçeğe de bağlı kalmak gerekir.


3. ETKİNLİK


Soru : Metinden alınan aşağıdaki cümlelerin ilişkili olduğu kavramları işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları”

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.


1. “Topsuz basketbol oyunu” fikri nasıl ortaya çıkmıştır ve çocuklar bu fikre nasıl tepki vermiştir?


Cevap : “Topsuz basketbol oyunu” fikri, çocukların maç sırasında toplarının patlaması sonucu Moni’nin çözüm arayışına girmesiyle ortaya çıkmıştır. Moni, oyunu durdurmak istemediği için yaratıcı bir çözüm bularak, topsuz da basketbol oynayabileceklerini söyler. Çocuklar bu fikre şaşırmış, ancak ardından keyifle oyuna devam etmişlerdir.


2. Metinde geçen “Oyunlarda bir sorun varsa bir öğrenme fırsatı da vardı.” cümlesi ne anlama gelmektedir?


Cevap : “Oyunlarda bir sorun varsa bir öğrenme fırsatı da vardı.” cümlesi, karşılaşılan problemlerin çözüm arayışına ve yeni beceriler kazanmaya yol açtığını ifade eder. Moni, sorunları bir engel olarak değil, kendini geliştirmek için bir fırsat olarak görmektedir.


3. Mete’nin tedavi olmak için Satürn gezegenini seçmesinin sebebi ne olabilir?


Cevap : Mete’nin tedavi için Satürn gezegenini seçmesi, hayal gücünün sınır tanımadığını ve uzak, fantastik yerleri tercih ederek oyunu daha eğlenceli hale getirmek istemesiyle ilgilidir. Farklı bir gezegende tedavi olma fikri, onun yaratıcılığını yansıtır.


4. Siz oyundaki bir çocuk olsaydınız Moni’nin çözümü hakkında ne düşünürdünüz?


Cevap : Eğer oyundaki bir çocuk olsaydım, Moni’nin çözümünü yaratıcı ve eğlenceli bulurdum. Herkesin moralinin bozulduğu bir anda, bu kadar ilginç bir fikirle oyunun devam etmesini sağlamak oldukça ilham verici olurdu.


5. Çocukların topsuz basketbol oyununu izleyen biri neler düşünebilir? Gerekçeleriyle açıklayınız.


Cevap : Çocukların topsuz basketbol oyununu izleyen biri, çocukların hayal güçlerini nasıl etkin şekilde kullandığını düşünebilir. Gerçekten bir top olmadan oynuyormuş gibi davranmaları, oyunun kurallarını hayal güçlerine göre yeniden şekillendirdiklerini gösterir.


6. Çocukların oyunda özgür olmaları ne anlama geliyor? Açıklayınız.


Cevap : Çocukların oyunda özgür olmaları, hayal güçlerinin sınır tanımadığını ve kurallara bağlı kalmadan, kendi dünyalarını yaratabildiklerini ifade eder. Bu özgürlük, onları yaratıcı ve bağımsız düşünmeye teşvik eder.


5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Metindeki bilgilerle deneyimlerinizi ilişkilendirerek Moni’nin kişilik özelliklerinden üçünü belirleyip aşağıdaki alanlara yazınız. Moni’nin bu özelliklere sahip olduğunu metindeki hangi bilgilerden anladığınızı belirtiniz.


Cevap :

Moni’nin kişilik özellikleri:

  1. Yaratıcı: Oyun sırasında topları patladığında, hızlıca bir çözüm üreterek topsuz basketbol oynamayı önerir.
  2. Kararlı: Problemler karşısında pes etmeyip her zaman bir çözüm bulabileceğine inanır.
  3. Liderlik vasfı: Zor bir durumda bile çocukları yönlendirip, oyunu devam ettirmek için bir fikir sunar.

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : b. Moni’nin sorunla karşılaştığında nasıl bir tutum sergilediğini hatırlayınız. Onun yaklaşım tarzına göre bir sorunla karşılaştığınızda nasıl davranmanız gerekir? Kendi
cümlelerinizle yazınız.


Cevap : Moni’nin sorunlarla karşılaştığında sergilediği tutum, problemleri bir fırsat olarak görüp çözüm odaklı hareket etmektir. Bu yaklaşımı örnek alarak, bir sorunla karşılaştığımda paniğe kapılmadan sakin kalmalı, yaratıcı düşünerek çözüm aramalıyım.


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda metinden alınan iki cümle verilmiştir.

1. Çocuklar arasında neşeli bir koşturmaca başladı.

1. Mete, Satürn Devlet Hastanesinde tedavi olmayı seçti.


1. a. Bu cümlelerde ifade edilenlerin gerçekte yaşanıp yaşanmadığını belirleyiniz.


Cevap : Bu cümlelerde ifade edilenler gerçekte yaşanmamıştır. Çocuklar arasında geçen olaylar bir oyunun parçasıdır. Çocuklar hayal güçlerini kullanarak gerçekmiş gibi davranmışlardır. “Neşeli bir koşturmaca” ve “Satürn Devlet Hastanesi’nde tedavi” hayal gücüne dayanan oyunlar sırasında gerçekleşen kurgusal olaylardır. Bu tür oyunlar, çocukların yaratıcılığını ve hayal gücünü ifade eder, ancak gerçekte yaşanmamıştır.


2. b. Siz de metni inceleyiniz ve benzer cümleler belirleyip uygun listeye ekleyiniz.


Cevap :

Gerçek Cümlelere Örnekler:

  1. “Moni, oyunlarda karşılaştığı problemleri çok seviyordu.”
  2. “Bir gün, kasabada basketbol maçı yaparken çocukların topları patladı.”
  3. “Moni o esnada ‘Ne yapabilirim acaba?’ diye düşünüyordu.”
  4. “Çocuklar arasında neşeli bir koşturmaca başladı.”
  5. “İnci, panikle bağırdı: ‘Ahhh! Hayır! Mete topa bastı. Acil durum!'”

Hayal Ürünü Cümlelere Örnekler:

  1. “Moni, sahanın ortasına geçip bağırdı: ‘Çantamdan Top Çıktıııı!'”
  2. “İstersem şimdi Satürn gezegeninde bir hastaneye gidip orada da tedavi olabilirim, dedi.”
  3. “Elbette Satürn’de bir hastanede tedavi olmayı tercih edebilirdi.”
  4. “Çantasından bir gezegen çıkarabilirdi.”
  5. “Sarı bir köpek balığı onun doktoru olabilirdi.”

3. c. Bu listeleri adlandıracak olsanız aşağıdakilerden hangisini seçerdiniz? İşaretleyiniz.


Cevap : Gerçek-Hayal ürünü


5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerde verilenlerin okuduğunuz metnin hangi bölümüyle ilişkilendirilebileceğini belirleyiniz. Olayın görselde anlatılan kısmını kendi cümlelerinizle yazınız.


Cevap :

1.görselde verilenler Mete’nin istese okyanusun derinliklerinde tam teşekköll0 bir devlet hastanesine gidebileceğinin anlatıldığı bölümle ilişkilendirilebilir. Mete okyanusun derinliklerindeki bir devlet hastanesinde tedavi olmaya karar vermişti. Arkadaşlarıyla hemen bir denizaltı kiraladılar ve okyanusun derinliklerine gittiler. Orada hastaneye ulaştılar. Acil serviste sarı bir köpek balığı onun doktoru oldu. Köpek balığı Mete’nln ayağını tedavi etti ve çocuk tekrar karaya çıktılar.

2. görselde verilenler okyanusa yapılan yolculukla ilişkilendirilebilir. Mete, okyanusun derinliklerini yapacağı yolculuk için arkadaşlaysa bir gemiye binip türlü maceralarla okyanusa gitme ir.

3. görselde verilenler basket topu patlamadan önceki bölümle ilişkilendirilebilir. Çocuklar yine okulun basket sahasında buluşmuşlar ve zevkli bir şekilde basketbol oynuyorlardı ancak bir süre sonra basket topu patlayınca hepsi çok üzülüp buna bir çare aramaya başladılar.


5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Daha önce dinlediğiniz “Oyun Durdu!” ve okuduğunuz “Topsuz Basketbol
Oyunu” metinleri ile ilgili istenen bilgileri yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları”

Soru : b. Olayların benzerlik ve farklılıklarını söyleyiniz.


Cevap :

Benzerlikler:

  • Her iki metin de çocukları merkez alır.
  • İki metinde de olaylar, çocukların oyunları etrafında gelişir.

Farklılıklar:

  • Topsuz Basketbol Oyunu adlı metinde hayal gücü ve fantastik unsurlar ön plandayken, Oyun Durdu adlı metinde bu tür unsurlar yer almaz.
  • Topsuz Basketbol Oyunu metninde daha fazla karakter bulunurken, Oyun Durdu metni daha sınırlı sayıda kahramanla ilerler.

9. ETKİNLİK


Soru : a. Duygu ve düşünceleri daha açık ifade etmek, cümlede duraklama noktalarını belirlemek, okumayı ve anlamayı kolaylaştırmak üzere yazılarda noktalama işaretleri kullanırız. Bunlardan bazılarını sık, bazılarını daha az kullanırız. Yazılarınızda en sık kullandığınızdan en az kullandığınız noktalama işaretlerine doğru bir sıralama yapacak
olsanız sıralamanız nasıl olurdu? Soldan sağa doğru yazınız.


Cevap :

  • Nokta- Virgül – Soru İşareti – Kesme İşareti – Üç Nokta – İki Nokta – Noktalı virgül – Ünlem İşareti

Soru : b. Sıraladığınız noktalama işaretlerinin kullanıldığı birkaç örnek cümleyi metinden bularak aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Nokta: Moni, oyunlarda karşılaştığı problemleri çok seviyordu.
  • Virgül: Çocuklar arasında neşeli bir koşturmaca başladı, topu sektirdiler, birbirlerine pas attılar.
  • Soru İşareti: Topsuz basketbol maçı mı? Nasıl yani?
  • Kesme İşareti: Satürn Devlet Hastanesi’nde tedavi olmayı seçti.
  • Üç Nokta: Uzay Korsanları’yla heyecan dolu bir macera başlatabilirdi…
  • İki Nokta: Bir siren sesi duyuldu: Moni, İnci ve Taci sağlık görevlisi olup ambulansla olay yerine geldi.
  • Noktalı Virgül: Oyunda neye ihtiyacımız varsa çantamızdan onu çıkarabiliriz; hemen ona sahip olabiliriz.
  • Ünlem İşareti: Çantamdan Top Çıktıııı!

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda noktanın farklı işlevleriyle kullanıldığı cümleler verilmiştir. Bu cümlelerde yay ayraç içindeki noktanın hangi işleviyle kullanıldığını belirleyip bunları gruplandırınız. Gruplarınızı oluşturan cümlelerin numaralarını ve noktanın işlevini yandaki kutulara yazınız.


Cevap :

1. Grup : 1, 3 ve 8 İşlevi :Kelimelerin kısaltıldığı belirtmek için kullanılmıştır.

2. Grup : 2, 5 ve 6 İşlevi : Cümle sonunda kullanılmıştır.

3. Grup : 4, 7 ve 9 İşlevi :Sayıların sırasını belirtmek için kullanılmıştır


Soru : b. Noktanın belirlediğiniz işlevlerinden hareketle her grup için oluşturduğunuz kuralları ve örnek cümleleri defterinize yazınız.


Cevap :

1. Grup (1, 3 ve 8)
Kural: Nokta, kelimelerin veya ifadelerin kısaltıldığını belirtmek için kullanılır.
Örnek Cümleler:

  • Dr. Ahmet bugün hastaneye gelmedi.
  • Bu yıl T.C. Anayasası’nda değişiklikler yapıldı.
  • İngiltere’nin başkenti Londra’dır.

2. Grup (2, 5 ve 6)
Kural: Nokta, cümle sonunda kullanılarak cümlenin bittiğini belirtir.
Örnek Cümleler:

  • Bugün çok güzel bir gün.
  • Moni’nin çözüm önerisi herkesi şaşırttı.
  • Öğretmen, öğrencilere yeni konuyu anlattı.

3. Grup (4, 7 ve 9)
Kural: Nokta, sayıların sırasını belirtmek için kullanılır.
Örnek Cümleler:

    1. Sınıfta matematik dersini çok sevdim.
    1. Grup sunumunu yaptıktan sonra diğer gruplar da hazırlıklarına başladı.
    1. Kattan aşağıya bakmak insanı korkutuyor.

11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen cümleleri 10. etkinlikte yazdığınız kurallardan hareketle inceleyiniz. Eksik olan nokta işaretini cümlelerdeki gerekli yerlere ekleyiniz.


Cevap :

Kıbrıs şehitlerimizden Av. Mehmet Özel‘in ismi Karacaoğlan Mah. 3715 Sok. No: 111’de bulunan okulda yaşatılıyor.

Okul evimize yaklaşık 10 dk. yürüme mesafesindeydi.

Sınıfımız da evimiz gibi 1. kattaydı ve ben sınıfta en arka sıranın hemen önünde 6. sırada otururdum.

En iyi arkadaşım Esma ise 2. sıra önümde Sıla’yla otururdu.


5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


12. ETKİNLİK


Soru : a. Yazarken çok uzun cümleler kurmak yazılanların anlaşılırlığını azaltabilir. Uzun cümleleri uygun yerlerinden bölerek kısa cümlelere dönüştürmek metni daha anlaşılır kılar. Aşağıdaki örnekte cümle içinde birbiriyle ilişkili unsurlar ve kısaltma yapılırken bölünebilecek yerler aynı renklerle gösterilmiştir. Verilen örneği inceleyiniz.


Cevap :

Kampa giderken valizime önce pantolonlarımı, gömleklerimi, pijamalarımı; sonra yolda ve orada okuyup yazmak için kitaplarımı, birkaç dergimi ve günlüğümü; spor yaparken ve arkadaşlarımla oynarken ihtiyaç duyacağımı düşünerek raketimi, tenis topumu, eşofman takımımı ve spor ayakkabılarımı yerleştirdim.

• Kampa giderken valizime önce pantolonlarımı, gömleklerimi, pijamalarımı yerleştirdim.
• Sonra yolda ve orada okuyup yazmak için kitaplarımı, birkaç dergimi ve günlüğümü koydum.
• Spor yaparken ve arkadaşlarımla oynarken ihtiyaç duyacağımı düşünerek raketimi, tenis topumu, eşofman takımımı ve spor ayakkabılarımı yerleştirdim.


Soru : b. Siz de verilen cümleleri uygun yerlerinden bölerek örnekteki gibi kısa cümlelere dönüştürünüz.

Yapılan bir anketle okulumuzdaki öğrencilerin sokak oyunlarından saklambaç, körebe, birdirbir ve sekseği çok severken zekâ oyunlarından mangala, dokuztaş ve amiralbattıyı tercih ettikleri belirlendi.


Cevap :

  • Yapılan bir anketle okulumuzdaki öğrencilerin sokak oyunlarından saklambaç, körebe, birdirbir ve sekseği çok severken,
  • zekâ oyunlarından mangala, dokuztaş ve amiralbattıyı tercih ettikleri belirlendi.

Soru : ç. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.


Cevap :

Güçlü Yönlerim:

  • Metni anlamak ve yorumlama yeteneğim
  • Metni doğru ve akıcı bir şekilde okuma becerim

Gelişmeye Açık Yönlerim:

  • Yarım kalan metinleri tamamlayabilme yeteneğim
  • Kelime dağarcığımı daha da zenginleştirme ihtiyacım

5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


13. ETKİNLİK


Soru : a. Bir yarışmayı kazanmayı çok istediğinizde neler yaparsınız? Söyleyiniz.


Cevap :

Bir yarışmayı kazanmayı çok istediğimde şu adımları izlerim:

  1. Hedef Belirleme: Yarışmanın kurallarını ve gerekliliklerini dikkatlice inceleyip hedeflerimi net bir şekilde belirlerim.
  2. Hazırlık: Yarışmaya yönelik gerekli bilgileri toplar, pratik yapar ve gereken becerileri geliştiririm.
  3. Zaman Yönetimi: Yarışmaya hazırlık sürecinde zamanımı iyi yönetir, düzenli bir çalışma programı oluştururum.
  4. Motivasyon: Kendimi motive edici kaynaklar bulur, başarılı kişilerin hikayelerini okur ve kendime güvenimi artırırım.
  5. Destek Alma: Gerekirse arkadaşlarım veya ailemden destek alır, onlarla fikir alışverişinde bulunurum.
  6. Geri Bildirim: Pratik yaptıktan sonra aldığım geri bildirimleri değerlendirir, gelişim alanlarımı tespit ederim.
  7. Rahatlama: Yarışma öncesinde stresimi azaltmak için dinlenmeye ve rahatlamaya önem veririm.

Soru : b. Karekodu okutarak şiiri dikkatlice dinleyiniz.


Soru : c. Şairin annesinden dua istemesinin nedeni nedir? Söyleyiniz.


Cevap : Şair, annesinden elinin göğe uzanması, uçurtmasının havalanması ve yarışmayı kazanması, topacının yorulmaması, ceplerinin bilye dolması, çemberinin kırılmaması, boyalarının bitmemesi ve yüzündeki gülümsemenin hiç kaybolmaması için dua istemektedir.


Soru : ç. Sizce metindeki dua isteği günlük yaşamda nasıl bir öneme sahiptir? Söyleyiniz.


Cevap : İnsanlar birbirlerinden dua isteyerek aralarındaki bağı güçlendirir ve kardeşlik duygusunu pekiştirirler. Bu, toplumda dayanışma ve yardımlaşmanın bir göstergesidir.


Soru : d. Yukarıdaki cümlede insana ait bir özellik olan “üzgün olma” eylemi sokaklara
verilerek sokaklar kişileştirilmiştir. Öğretmeninizden şiiri tekrar dinletmesini isteyiniz. Dinleme sırasında verilen örnektekine benzer bir kullanım hangi dizede vardır? Bunu belirleyip yazınız.


Cevap : “Topacım yorulmasın.”


Soru : e . Bulduğunuz söz sanatının şiirin anlatımına olan katkısı nedir? Söyleyiniz.


Cevap : Bulduğum söz sanatı, şiiri daha ilgi çekici hale getirir ve duyguları daha etkileyici bir biçimde ifade eder. Bu sayede okuyucu, metnin içindeki duygusal derinliği daha iyi hisseder.


5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


14. ETKİNLİK


Soru : a. “Bu Görev Bizim” bölümündeki yönergeden hareketle izlediğiniz filmle ilgili defterinize aldığınız notları gözden geçiriniz.


Cevap : Geleneksel oyunlarımla ilgili  bilgiler vermektedir.


Soru : b. Defterinize aldığınız notları da kullanarak izlediğiniz sinema filmi veya çizgi filmi olay akışına uygun olarak anlatınız. Anlatımınıza başlarken neden o filmi seçtiğinize de değininiz.


Cevap :

Değerli Öğretmenim, Sevgili Arkadaşlar,

“Bu Görev Bizim” bölümündeki yönergeye göre çocuk oyunları ve yarışmalarıyla ilgili bazı materyalleri izledim. EBA’dan bulduğum iki oyunu sizlere tanıtmak istiyorum.

Mendil Kapmaca: Ortada bir kişi mendili tutar. Çocuklar iki gruba ayrılır. Mendili yakalayan çocuk, diğerini mendille ebelemeye çalışır.

Yakar Top: 6-8 kişiyle oynanır. Gruplar belirlenir; bir grup ebe olur ve ortaya geçer. Diğer grup, çizgilerin gerisinden topla vurmayı dener.

Geleneksel oyunlarımız kültürümüzün önemli bir parçasıdır. Bu nedenle, onları unutulmaktan korumalıyız.

Dinlediğiniz için teşekkür ederim.


Soru : c. Anlatımınızda güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.


Cevap : Konuya oldukça hâkimdim ve dinleyicilerle göz teması kurmayı başardım. Bu benim güçlü yönlerim arasında yer alıyor. Ancak heyecanlandığım için ses tonumu ayarlamakta zorluk yaşadım; bu da üzerinde çalışmam gereken bir alan


“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score