6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları
Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 Cevapları” bölümünde yer alan Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları, Türk halk müziğinin önemli isimlerinden biri olan Neşet Ertaş’ın hayatı ve eserleri hakkında öğrencilere bilgi sunmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin hem Neşet Ertaş’ın müzik mirasını tanımalarına hem de Türk halk müziğiyle ilgili genel bilgi sahibi olmalarına yardımcı olur.
Ayrıca, Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin 6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları arasındaki soruları yanıtlamalarını ve etkinlikleri daha iyi kavramalarını sağlayarak, dil becerilerini geliştirir ve kültürel bilinci artırır.
6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34
HAZIRLIK
1. “Türküler, duygularımızın tercümanıdır.” diyen biri sizce bu düşüncesinde haklı
mıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Evet, “Türküler, duygularımızın tercümanıdır.” diyen kişi bu düşüncesinde haklıdır. Türküler, halkın acılarını, sevinçlerini, özlemlerini ve umutlarını içtenlikle dile getiren, samimi eserlerdir.
Anadolu’nun dört bir yanında, yaşanan hayatın zorlukları, mutlu anları ve derin hisleri türkülerin melodisi ve sözlerinde yankılanır. Her bir türkü, farklı bir hikâye anlatır ve bu hikâyelerde kendimizi bulmamız mümkündür. Bu yüzden türkülerin duygularımızın yansıması olduğunu söylemek doğru bir yaklaşımdır.
2. Çok sevdiğiniz bir türkü var mı? Varsa nedeniyle birlikte açıklayınız.
Cevap :
Evet, çok sevdiğim bir türkü var: “Çanakkale Türküsü.” Bu türküyü sevme nedenim, hem tarihimizde çok önemli bir yeri olması hem de derin bir kahramanlık ve fedakarlık duygusunu yansıtmasıdır.
Çanakkale Savaşı’nda yaşanan büyük zorluklar ve verilen mücadele, türküde hüzünlü bir melodiyle birleşerek dinleyeni derinden etkiler. Aynı zamanda, vatan sevgisini ve birlik olmanın önemini vurguladığı için bu türkü beni her zaman duygulandırır.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile bunların tahmin ettiğiniz anlamlarını yazınız. Ardından bu sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğrenerek tablodaki ilgili yere yazınız.
Cevap :
- Horasan göçeri kelimesi
Tahminim: Horasan’dan göç etmiş kişiler.
Sözlükteki Anlamı: Horasan bölgesinden Anadolu’ya göç eden Türkmenler.
- Tezene kelimesi
Tahminim: Saz çalarken kullanılan bir araç veya teknik.
Sözlükteki Anlamı: Bağlama ve benzeri telli çalgıları çalmak için kullanılan, genellikle ince bir malzemeden yapılan mızrap.
- Abdal kelimesi
Tahminim: Derviş ya da halk ozanı.
Sözlükteki Anlamı: Göçebe veya yarı göçebe yaşayan dervişler topluluğu; alçakgönüllü, mütevazı kişilik.
- Yunus kelimesi
Tahminim: Yunus Emre’ye atıfla söylenmiş, şair veya halk ozanı.
Sözlükteki Anlamı: Türk halk şiirinin önemli temsilcilerinden biri olan Yunus Emre.
- Sitem kelimesi
Tahminim: Hafif bir şikayet, kırgınlık.
Sözlükteki Anlamı: İncitici bir olay karşısında kırgınlık belirten hafif şikayet.
- Vicdan kelimesi
Tahminim: Doğru ve yanlışı ayırt eden içsel bir ses.
Sözlükteki Anlamı: İyiyi kötüden ayırt etme yeteneği, içsel doğru-yanlış algısı.
2. ETKİNLİK
Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Neşet Ertaş ne zaman, nerede dünyaya gelmiştir?
Cevap :
Neşet Ertaş, 1938 yılında Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesine bağlı Kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.
2. Muharrem Ertaş’ın en büyük amacı nedir?
Cevap :
Muharrem Ertaş’ın en büyük amacı, Türk Halk Müziği’ni ve kültürünü gelecek kuşaklara aktarmaktır.
3. Neşet Ertaş, müzikteki başarısını neye bağlamıştır?
Cevap :
Neşet Ertaş, müzikteki başarısını türkülerini içtenlikle ve herhangi bir kaygı taşımadan söylemesine bağlamıştır.
4. Türkülerimizin gelecek kuşaklara aktarılması neden önemlidir?
Cevap :
Türkülerimizin gelecek kuşaklara aktarılması önemlidir çünkü türküler, milletimizin kültürünü, tarihini, duygularını ve düşüncelerini yansıtan önemli bir kültürel değerdir.
5. Metinden öğrendiklerinizden hareketle, Neşet Ertaş’ı üç sözcükle anlatmanız istenseydi neler söylerdiniz?
Cevap :
İçten, kültür taşıyıcısı, alçakgönüllü.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metinde bazı sözcükler koyu yazılmıştır. Bu sözcüklerden hangileri sayı bakımından tek bir varlığı, hangileri birden çok varlığı karşılamaktadır? Belirleyerek ilgili kutuya yazınız.
Türkülerimizi bilmeyen, yüce milletimizin tarihini, millî kimliğini, duygu ve düşüncelerini de bilemez. Halkını anlayamaz. Milletimizin zengin kültürü ve gelenekleri, türkülerimizle yaşar. Bir milleti var eden, o milletin kültürel değerleridir. Müzik ise bir kültürün en büyük gücüdür. Bu yüzden türkülerimizin yaşatılması, gelecek kuşaklara aktarılması çok önemli.
Cevap :
Tek bir varlığı karşılayan sözcükler: milletimizin, kimliğini, halkını, milleti, kültürü, müzik, gücüdür.
Birden çok varlığı karşılayan sözcükler: türkülerimizi, tarihini, duygularını, düşüncelerini, gelenekleri, değerleridir, kuşaklara.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan “-ler, -lar” çoğul ekinin cümleye kattığı anlamları karşılarına yazınız.
Cevap :
• Bu millet nice Kemaller nice Fatihler yetiştirmiştir. (Çok)
• Otuz yaşlarında ya vardı ya yoktu. (Belirsiz)
• Finlandiyalılar eğitim alanında çok ilerlemiş. (Çok)
• Bayramda teyzemler bize gelecek. (Çok)
• Mutfakta dağlar kadar bulaşık birikmiş. (Çok)
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde bulunan her boşluğa, verilen eklerden uygun olanı yazınız.
Cevap :
- • Akşam salon -da kardeşimle temizledik.
- • Deniz -e sakın çöp atmayın, hayvanlar zarar görüyor.
- • Avludaki kedi -ye sütle besledim.
- • Kolundaki sepet -te bir sürü elma var.
- • Ağabeyim bugün Ankara’ -dan dönecek.
- • Sınıf -da kimseyi bulamadım.
- • Ayşe’yi bugün evin -den aldık.
- • Kenan bayramda Van’ -a gidecekmiş.
Soru : Boşluklara yazdığınız eklerin cümleye kattığı anlamları açıklayınız.
Cevap :
- “-da”: Yer bildirme. Salonun içinde bir şeyin yapıldığını ifade eder.
- “-e”: Yönelme. Çöp atılmaması gereken yerin deniz olduğunu belirtir.
- “-ye”: Yönelme. Kedinin beslenme noktasını belirtir.
- “-te”: Yer bildirme. Elmaların bulunduğu yerin sepet olduğunu ifade eder.
- “-dan”: Ayrılma. Ağabeyin Ankara’dan geldiğini anlatır.
- “-da”: Yer bildirme. Kişinin sınıfın içinde kimseyi bulamadığını ifade eder.
- “-den”: Ayrılma. Ayşe’nin evden alındığını belirtir.
- “-a”: Yönelme. Kenan’ın Van’a doğru gideceğini belirtir.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Emine, Nazlı, Onur, Ali ve Öykü bağlama, davul ve keman kursuna gidecektir. Kimin hangi kursa gideceği ile ilgili bilgileri okuyunuz.
Cevap :
Her öğrenci sadece bir kursa gidecektir.
Onur ve Öykü aynı kursa gidecektir.
Bağlama kursuna üç öğrenci gidecektir.
Onur ve Ali farklı kurslara gidecektir.
Davul kursuna sadece Nazlı gidecektir.
Emine ve Nazlı farklı kurslara gidecektir.
Öykü ne davul ne keman kursuna gidecektir.
Soru : Verilen bilgilere göre, aşağıdaki bilgilerden doğru olanların sonuna “D”, yanlış olanların sonuna “Y” yazınız.
Cevap :
• Emine bağlama kursuna gidecektir. (Yanlış)
• Ali keman kursuna gidecektir. (Doğru)
• Öykü keman kursuna gidecektir. (Yanlış)
• Emine ve Onur aynı kursa gidecektir. (Yanlış)
• Ali bağlama kursuna gidecektir. (Yanlış)
6. ETKİNLİK
Soru : Öğrendiğiniz türkü hikâyesini sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :
“Çanakkale Türküsü”
Öğrendiğim türkü, “Çanakkale Türküsü”nün hikayesidir. Bu türkü, Çanakkale Savaşı’nda şehit düşen askerlerimizi anlatır. Vatan savunması için cepheye gidip dönmeyen askerlerin acılarını ve geride bıraktıkları ailelerin hüzünlerini dile getirir. Savaşın zorlu koşullarındaki kahramanlıkları ve fedakarlıkları simgeler.
7. ETKİNLİK
Soru : Defterinize, “millî kültürümüz ve müzik” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz. Metninizi yazdıktan sonra gözden geçiriniz. Gerek görüyorsanız düzenleyiniz. Metninizi sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
Millî Kültürümüz ve Müzik
Millî kültürümüz, tarihimiz boyunca yaşadığımız olayların, geleneklerimizin ve inançlarımızın bir yansımasıdır. Bu kültürün en önemli öğelerinden biri ise müziktir. Özellikle türküler, halkın sevinçlerini, üzüntülerini ve yaşanmışlıklarını dile getirir.
Türk Halk Müziği, Anadolu’nun sesidir ve toplumumuzun duygularını, değerlerini anlatır. Bu yüzden müziğimiz, sadece eğlence aracı değil, aynı zamanda kültürümüzün yaşatılması ve gelecek nesillere aktarılması için büyük bir köprü görevi görür.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : 8. etkinlikte kullanmak üzere boya kalemleri ve A3 ebadında çizgisiz birkaç tane kâğıt getiriniz.
Cevap : Gelecek ders için istenilen araç ve gereçleri getirmeyi unutmayınız.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
HAZIRLIK
Soru : Hangi görselin ülkemizdeki hangi tarihî veya turistik yere ait olduğunu biliyor musunuz? Çerçeve içinden seçerek ilgili görselin altına yazınız.
Cevap :
Soru : “Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, niçin böyle düşünüyor olabilir? Açıklayınız.
Cevap :
“Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, ülkemizin doğal ve kültürel zenginliklerine hayran kaldığı için böyle düşünüyor olabilir. Türkiye, hem tarihi mirası hem de doğal güzellikleriyle dikkat çeken bir ülkedir.
Dağlar, denizler, göller, ormanlar, farklı iklimleri ve muhteşem coğrafyasıyla birçok doğal güzelliğe sahiptir. Aynı zamanda farklı medeniyetlerin izlerini taşıyan tarihi eserler, köklü gelenekler ve zengin kültürel çeşitlilik de Türkiye’yi özel kılar. Tüm bu güzellikler, Türkiye’yi bir cennet gibi görmesine neden olabilir.
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.