7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75
7. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74, 75 Cevapları” ile ilgili olarak, öğrenciler Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı‘ndaki 2. Ünite Tema Değerlendirme etkinliklerini tamamlayarak dil bilgisi ve okuma-anlama becerilerini geliştirebilirler. Bu bölümde yer alan sorular, okuduğunu anlama ve yorumlama yeteneğini ölçmek amacıyla hazırlanmıştır. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlik sorularına dair doğru ve anlaşılır çözümler bulmalarına yardımcı olmaktadır.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları‘ndaki etkinlikler, öğrencilerin dil bilgisi kurallarını pekiştirmesine ve Türkçe dersindeki başarılarını artırmasına yönelik tasarlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan sorular, metin inceleme ve yorumlama yeteneğini geliştirme amacı taşırken, öğrencilerin analiz ve sentez yapma becerilerini de artırmaktadır.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75
ATAMIZIN BAZI ÖZELLİKLERİ
Atatürk’ün en sevdiği hayvan atlardı. Sakarya Zaferi’ni kazandığı zamanki atının adı da bu nedenle Sakarya’ydı. Ama köpekleri de çok seviyordu. Köpekleri vefalı, sadık ve akıllı buluyor; onun için seviyordu.
Alp adında, çok sevdiği bir köpeği vardı. Belki de ilk köpeği… Birinci Dünya Savaşı sırasında almış onu. Atatürk’ün oda kapısı önünde nöbet tutar, onun iznini almadan hiç kimseyi içeri sokmazmış. (…)
Doğadaki her şey gibi çiçekleri de çok severdi. Bir gün, öğle yemeğinde konukları vardı. Sofraya oturdular. Masada bir tek çiçek yoktu. Paşa, sofrada hizmet edenlere “Çocuklar!” dedi, “Soframızda neden bir sap çiçek yok? Ben bunu hep söylüyorum.” Konuklardan biri, eski Ankara’yı hiç sevmeyen bir milletvekili, “Paşam!” dedi, “Ankara’da çiçek yetişmez ki!” (…)
Mustafa Kemal hiç sesini çıkarmadı. Ama üzülmüştü bu duyduklarına. Konuklar gidince yaverlerinden birini çağırdı ve ona dedi ki: “Seninle bir deneme yapacağız. Bana en az beş tahta meyve sandığı bulacaksın. Toprak ve gübre hazırlatacaksın ve Ziraat Okulundaki öğretmenlerden çeşitli çiçek tohumları isteyeceksin. Hepsini köşke getireceksin. Herkesin göremediği bir köşede çiçekleri birlikte ekeceğiz.” (…)
Nezihe ARAZ (Kısaltılmıştır.)
Soru : 1-3. soruyu metne göre cevaplayınız.
1. Atatürk’ün atları niçin çok sevdiğine ilişkin tahminlerinizi aşağıya yazınız.
Cevap :
Atatürk, atları belki de savaşlardaki önemi ve özgürlüğü simgelemeleri nedeniyle çok seviyordu. Aynı zamanda, atlar sadakat ve güç sembolü olarak onun için değerli olabilirdi.
2. “Ankara’da çiçek yetişmez ki!” cevabına Mustafa Kemal’in tepkisi ne olmuştur? Bunun üzerine yaverinden ne yapmasını istemiştir? Açıklayınız.
Cevap :
Mustafa Kemal, bu yoruma sessiz kalmış fakat içten içe üzülmüştür. Yaverinden tahta sandıklar, toprak, gübre ve çiçek tohumları temin etmesini istemiş ve Ankara’da çiçek yetiştirilebileceğini göstermek amacıyla bir deneme yapmaya karar vermiştir.
3. Bu metinde anlatılan olayların nasıl devam ettiğini tahmin ederek metnin anlam bütünlüğüne uygun bir paragraf yazınız.
Cevap :
Atatürk ve yaveri çiçekleri köşkün arka bahçesinde ekerler. Bir süre sonra çiçekler büyümeye başlar. Atatürk, bu başarısıyla Ankara’da çiçek yetiştirilebileceğini kanıtlar ve bu güzel bahçeyi konuklarına gururla gösterir. Bu olay, Atatürk’ün her zorluğun üstesinden gelinebileceğine olan inancını yansıtır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
4. Aşağıdakilerden hangisi günlük türünde bir metinden alınmış olabilir?
A) Duvardaki tablodan çıkan güvercin birden konuşmaya başladı.
B) Dalgalar, vapurumuzu bir o yana bir bu yana salladı durdu bütün gün.
C) Bazı bitki türleri sadece ülkemizde yetişir.
D) Deyimler, Türkçemizin zengin anlatım olanaklarındandır.
Cevap : B) Dalgalar, vapurumuzu bir o yana bir bu yana salladı durdu bütün gün.
Soru : 5 ve 6. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.
Atatürk henüz uyanmamıştı. Küçük Ülkü, çoğu zaman yaptığı gibi yatak odasının kapısının önünde durarak onun uyanmasını beklemeye başladı. Bekledi, bekledi, bekledi… Kapı bir türlü açılmıyordu. Oturdu, kalktı, gezindi… Kapıya tekrar baktı. Ülkü, kapıya yaklaşarak içeriden bir ses, ayak sesi duymaya çalıştı – – – – Birden, kapının önüne bırakılmış kahverengi ayakkabıları fark etti. Ayakkabılar, yatak odasının önüne ancak boyanması için bırakılırdı. (…)
Süleyman BULUT (Kısaltılmıştır.)
5. Bu metinde boş bırakılan yere metnin anlam bütünlüğünü sağlamak için aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) bu yüzden oradan uzaklaştı.
B) çünkü bu bahçeyi seviyordu.
C) fakat kapı hâlâ açık duruyordu.
D) ama hiçbir hareket yoktu.
Cevap : D) ama hiçbir hareket yoktu.
6. Aşağıdakilerin hangisinde bu metindeki altı çizili kelimenin anlamını karşılayan bir ifadeye yer verilmiştir?
A) Liderler, sadece milletini düşünür.
B) Hava soğuktu fakat üşümüyorduk.
C) Halkın kararlılığı, kurtuluşu getirmişti.
D) Hiçbir güç, onları vazgeçiremeyecekti.
Cevap : A) Liderler, sadece milletini düşünür.
7. Aşağıdaki metinlerden kurgusal nitelik taşıyanların başındaki kutuya çarpı (X) işareti koyunuz.
Cevap :
(X) A) Tatlı bir öğleden sonrası esintisiyle nazlı nazlı salınmaya başlayan bayrak, okul bahçesindeki çocuklara baktı tepeden. Ne kadar da neşeliydiler! Onların neşesinin kaynağının, biraz da kendisine duyulan güven olduğunu biliyordu bayrak. Gerine gerine ve gururla savurdu ay yıldızını.
(X) B) Meşe ağaçlarıyla dolu eski orman, belki de hiç bu kadar sessiz ve tenha kalmamıştı. Kuş cıvıltıları kesilmiş, çevrede zıplayıp duran neşeli hayvanlar kaybolmuştu çoktan. Aslan, bütün bu olup bitene akıl erdiremiyor; ormanın bu hâline çok üzülüyordu.
C) Ürkek adımlarla ata yaklaşan çocuk, pamuk kadar beyaz bu atın başını okşamak için uzattı elini. At, şöyle bir başını çevirdi. Çocuk, biraz tedirgin bir şekilde elini çekti. Bu kez de at uzattı başını. Atın başıyla çocuğun elinin buluşma anı ise görülmeye değerdi.
(I) Gelen haber üzerine atını alıp cepheye doğru hızla sürdü. (II) Hava yeni yeni aydınlanıyordu.
(III) Küçük bir meşe ormanından geçerken kuş cıvıltılarını duydu.
(IV) Ormanın serinliğinin içinde dinlenmek için durdu.
8. Bu metinde numaralanmış cümlelerde yer alan fiillerin anlam özellikleri aşağıdaki tablonun hangi seçeneğinde doğru verilmiştir?
A) Durum Oluş İş (kılış) Durum
B) İş (kılış) Durum Oluş Durum
C) İş (kılış) Oluş İş (kılış) Oluş
D) İş (kılış) Oluş İş (kılış) Durum
Cevap : D) İş (kılış) Oluş İş (kılış) Durum
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.