7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


7. Sınıf Türkçe Kitabı Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71 Cevapları içindeki etkinlikler, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin önemini vurgulamaktadır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ile yapılan dinleme etkinlikleri, öğrencilerin metnin ana temasını anlamalarını sağlamaktadır. Ayrıca, Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları üzerinden gerçekleştirilen çalışmalar, konuyla ilgili derinlemesine bilgi edinmelerine yardımcı olurken, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları ile tarih bilinci ve vatan sevgisi kazandırmaktadır.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları”

Bu etkinlikler, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirir ve bağımsızlık mücadelesinin derin anlamını kavramalarına katkıda bulunur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71 Cevapları sayesinde, öğrenciler milli bilinç kazanarak eğitim süreçlerinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu derslerden alacakları çıkarımlar, gelecekte aydın bireyler olmalarına yardımcı olacaktır.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


Soru : TBMM’nin açılışının tarihimizdeki önemi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

TBMM’nin açılışı, Türk milletinin egemenliğini ilan ettiği ve Kurtuluş Savaşı’nı yönetmeye başladığı en önemli olaylardan biridir.

23 Nisan 1920’de açılan meclis, bağımsızlık mücadelesinde halkın temsilcilerinin söz sahibi olduğu bir dönemin başlangıcını simgeler. Meclis, ulusal egemenliği sağlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasının yolunu açmıştır.


Soru : Sizce Atatürk, TBMM’nin açılışının kutlandığı 23 Nisan’ı neden çocuklara armağan etmiştir? Tartışınız.


Cevap :

Atatürk, 23 Nisan’ı çocuklara armağan ederek, geleceğin onların ellerinde olduğunu vurgulamıştır.

Çocuklar, bir milletin geleceğini temsil eder ve Cumhuriyet’in değerlerini taşıyacak nesillerdir. Bu nedenle, TBMM’nin açılışı gibi önemli bir günün çocuklara hediye edilmesi, onların geleceğe olan katkılarını ve önemini simgelemektedir.


1. ETKİNLİK


Soru : İzleyeceğiniz filmde anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını aşağıya not alınız. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap : Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları izlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Mustafa Kemal’in Meclisimize “Büyük Millet Meclisi” adını önermesinin nedeni nedir? Açıklayınız.


Cevap :

Çünkü bu meclis, tüm milletin bağımsızlık ve özgürlük isteğini yansıtıyordu.


2. Meclis binasının kiremit ihtiyacı nasıl giderilmiştir? Açıklayınız. Bu sahneyle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Halkın yardımlarıyla karşılanmıştır. Bu sahne, halkın zorluklara rağmen birlikte hareket etme gücünü ortaya koyuyor.


3. Mustafa Kemal’i oğluyla ziyaret eden kişi kimdir? Bu kişinin Millî Mücadele’ye katkılarıyla ilgili neler biliyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

Türk direnişinin başladığını öğrenmiştir ve bu haber onu kızdırmıştır.


4. İşgal kuvvetleri komutanı, yaptığı telefon görüşmesinde nasıl bir haber almıştır? Bu haber karşısındaki tepkisi ne olmuştur?


Cevap :

Direnişin başladığını öğrenmiş ve öfkeye kapılmıştır.


5. Meclisin açılışında Halide Edip hangi duygu ve düşünceler içerisindedir? Siz bu açılışta yer alan biri olsaydınız neler hissederdiniz? Açıklayınız.


Cevap :

Gurur ve umutla doludur. Orada olsaydım, bağımsızlık mücadelesinin parçası olmanın gururunu yaşardım.


3. ETKİNLİK


Soru : Atatürk ve beraberindekilerin Meclisin açılışı için Meclis binasına doğru ilerlediği sahnede sözlü olmayan bazı mesajlar verilmiştir. Bu mesajlar hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Halkın sessiz ama güçlü bir kararlılıkla destek verdiğini gösteriyor.


4. ETKİNLİK


Soru : İzlediğiniz filmin başlığının sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri aşağıya yazınız. Yazınızı zenginleştirmek için atasözü, deyim ve özdeyişler kullanınız.


Cevap :

Başlık, bağımsızlık için yapılan fedakarlıkların büyüklüğünü hissettiriyor. “Bağımsızlık uğruna her şey feda edilir” düşüncesini çağrıştırıyor.


5. ETKİNLİK


Soru : İstiklâl Marşı ile ilgili elektronik içeriği yapınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metnin size çağrıştırdığı duygu ve düşüncelerle ilgili bir konuşma yapınız.


Cevap :

Bu metin, vatan sevgisi, fedakârlık ve cesaret duygularını canlandırıyor. Milli mücadele döneminde milletimizin zorluklar karşısındaki dayanıklılığı ve birlik duygusu beni derinden etkiliyor. Bu tür mücadeleler, vatan uğruna her şeyi feda eden insanların ne kadar büyük bir fedakarlık gösterdiğini hatırlatıyor.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Millî Mücadele’mizin kadın kahramanları ile ilgili “edu” ve “gov” uzantılı genel ağ adreslerinden bir araştırma yapınız. Araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri sınıf panosunda arkadaşlarınızla paylaşınız


Cevap :

Bu araştırmada, Halide Edip Adıvar, Kara Fatma gibi kadın kahramanların fedakarlıklarını ve Millî Mücadele’ye olan katkılarını öğrendim. Onlar, cepheye mühimmat taşıyan, istihbarat toplayan ve bazı durumlarda bizzat savaşan kadınlardı. Bu kahramanların azim ve kararlılığı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesine olan katkılarını simgeliyor.


7. ETKİNLİK


Soru : Buna göre, Onur’un oluşturduğu örüntü aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : B Şıkkı olarak işaretleyiniz. 


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Türklerin tarih boyunca bilime sağladığı katkılarla ilgili bir araştırma yapınız.


Cevap :

Türkler, tarih boyunca bilim alanında önemli katkılar sağlamıştır. İslam dünyasında özellikle matematik, astronomi, tıp ve coğrafya alanında öne çıkmışlardır. Örneğin, Farabi, felsefe ve bilimdeki çalışmalarıyla bilinirken, Biruni astronomi ve coğrafya alanında önemli keşiflerde bulunmuştur. İbn Sina ise tıp alanında yazdığı eserlerle Avrupa’da yüzyıllarca kaynak olarak kullanılmıştır. Osmanlı döneminde de Hezarfen Ahmet Çelebi ve Lagari Hasan Çelebi gibi bilim insanları uçuş deneyleriyle bilime katkı sağlamıştır. Bu bilim insanları, Türklerin dünya bilim tarihindeki yerini pekiştirmiştir.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Our Score