7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44-45 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45
7. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44, 45 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirmek için sorulara doğru yanıtlar bulmasını amaçlamaktadır. Bu sayfalardaki etkinlikler, okuma-anlama, metin çözümleme ve dil bilgisi konularını kapsamaktadır. Özellikle Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, ünite sonunda öğrencilerin genel becerilerini ölçmeye yönelik sorular içerir ve onların anlama, yorumlama yeteneklerini pekiştirmeyi hedefler.
Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları ise öğrencilerin MEB’in sunduğu Türkçe kitabındaki sorulara rehberlik eden bir kaynaktır. Aynı zamanda, İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, öğrencilerin İslami değerlerle ilgili metinler ve etkinliklerle dil becerilerini geliştirmesine yardımcı olur. Son olarak, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-45 MEB Yayınları, öğrencilerin dil kurallarını pekiştirerek, yazılı ve sözlü ifade yeteneklerini artırmayı amaçlayan sorular sunar.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-45
(…) Ertesi akşam Fatma’ya “Sana bir sürprizim var.” dedim. Nesrin abla salonda televizyon seyrederken ben de mutfağa gitmiştim. Fatma, akşam yemeğinden kalanları buzdolabına koyuyordu.
“Sürpriz mi?” Fatma, gözlerini kısarak bana baktı. Arkamda gizlediğim kitabı çıkardım. “Kitap mı?” Gözleri kocaman açılmıştı. “Okuyabilir miyim?” “Belki bazı kelimeleri okursun.” diye cevapladım. “Birlikte okumak ister misin? Hangi kelimeleri sesli okuyabileceğine beraber bakarız.” Fatma koşarak yanıma gelirken ilk sayfayı çevirdim. Ona aslan ile farenin hikâyesini okudum. Hikâyede aslan, fareyi kurtarıyordu.
Bazı kelimelerin Fatma’nın ağzında şekillenişini şaşkınlıkla izledim. Tabii, bu kelimeler basitti ama olmuştu işte. Fatma okumayı öğreniyordu. “Fatma, okuyorsun! Ne kadar çok kelime bildiğini gördün mü?” Fatma’nın gözlerinin içi gülüyordu. (…)
Okumayı öğrenmenin, Fatma’nın benim gibi buraya hapsolduğu gerçeğini değiştirmeyeceğini biliyordum. Yine yerleri temizleyecek, süpürgeliklerin tozunu alacak, patates soyacaktı. Ama ona okumayı öğreterek en azından bizden öte dünyaları görebileceği bir pencere açıyordum. Ona kısa süreliğine de olsa bu konağın duvarlarını ardında bırakıp kendini özgür hissetmeyi hayal etme şansı veriyordum. (…)
Aisha SAEED (Ayşa SAİD)
Çev.: Dilek PARSADAN
(Kısaltılmıştır.)
Soru : 1-5. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Yazar, Fatma’ya okuma yazma öğretirken nasıl yardımcı olmaktadır? Açıklayınız.
Cevap : Yazar, Fatma’ya okuma yazmayı öğretirken ona birlikte kitap okuma önerisi sunarak yardımcı olmaktadır. Bazı kelimeleri sesli okuyup Fatma’nın da okumasını sağlayarak okuma pratiği yapmasına destek olmaktadır. Yazar, basit kelimelerden başlayarak Fatma’nın yavaş yavaş ilerlemesine yardımcı olur.
2. Fatma nasıl bir ortamda yaşamaktadır? Bunu hangi ifadelerden anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap : Fatma, fiziksel işlerle meşgul olduğu bir ortamda yaşamaktadır. Bunu, “Yine yerleri temizleyecek, süpürgeliklerin tozunu alacak, patates soyacaktı.” cümlesinden anlıyoruz. Bu ifadeler, Fatma’nın ev işlerinden sorumlu olduğu, ağır işler yaptığı bir yaşam sürdüğünü göstermektedir.
3. Yazar, okumayı öğrenmekle özgürlük arasında nasıl bir ilişki kurmaktadır? Açıklayınız.
Cevap : Yazar, okumayı öğrenmenin özgürlüğe açılan bir kapı olduğunu düşünmektedir. Fatma’ya okuma öğretmenin ona “dünyaları görebileceği bir pencere açmak” olduğunu ve okuma sayesinde kendini özgür hissetme şansı bulabileceğini ifade etmektedir. Yani, okuma yazmayı bilmek, bireyin düşünsel anlamda özgürleşmesini sağlar.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
4. Metnin ana düşüncesini yazınız.
Cevap : Eğitim, özellikle okuma yazma öğrenmek, bireyin dünyaya farklı bir pencereden bakmasına ve düşünsel özgürlüğe kavuşmasına olanak sağlar.
5. Metnin yazarı siz olsaydınız başlığınız ne olurdu? Önerinizi aşağıya yazınız.
Cevap : “Özgürlüğe Açılan Pencere”
6. Aşağıdaki cümlelerde yer alan altı çizili fiillerin anlam özelliklerini bularak cümlenin sonunda verilen yay ayraç içine iş (kılış) fiilleri için “İ”, durum fiilleri için “D”, oluş fiilleri için “O” yazınız.
Cevap :
- Proje ekibimiz, çalışmalarını gayretle ve titizlikle sürdürüyor. (İ)
“Çalışmalarını sürdürmek” bir iş (kılış) fiilidir çünkü dışarıya yansıyan bir eylemi ifade eder. - Zaman zaman çalışmaya ara verip yeteri kadar dinlenmelisiniz. (D)
“Dinlenmek” bir durum fiilidir çünkü kişinin kendi üzerinde gerçekleşen bir eylemdir. - Tansiyonu düşen ve hâlsizleşen kadının yüzü aniden sarardı. (O)
“Sararmak” bir oluş fiilidir çünkü kendi kendine gerçekleşen bir değişimi ifade eder. - Toplantı masasında yan yana oturdular. (D)
“Oturmak” bir durum fiilidir çünkü kişinin bulunduğu konumun bir halini ifade eder. - İnsanlara sevgimizi göstermekten hiçbir zaman çekinmemeliyiz. (İ)
“Sevgiyi göstermek” bir iş (kılış) fiilidir çünkü birine yöneltilen bir eylemi ifade eder. - Tedavisine devam ettiği için hızla iyileşiyor. (O)
“İyileşmek” bir oluş fiilidir çünkü kendi kendine meydana gelen bir değişimi ifade eder. - Okuduğum son kitabın kapak tasarımını da çok beğendim. (İ)
“Beğenmek” bir iş (kılış) fiilidir çünkü dışa dönük bir eylemi ifade eder.
7. Aşağıdakilerin hangisinde kişileştirme sanatına başvurulmuştur?
A) Dünyanın en tenha sokakları bu şehirdeydi sanki.
B) Çocukluk günlerinin güzellikleri hâlâ tazeydi belleğinde.
C) Ünlü yazarın ölümüyle romanlar ve öyküler öksüz kaldı.
D) Böyle bir manzara karşısında hepsi çok şaşırmıştı.
Cevap : C) Ünlü yazarın ölümüyle romanlar ve öyküler öksüz kaldı.
8.“Çok güzel bir proje hazırlamışlardı , bu projeyle ödül de aldılar.” cümlesinde boş bırakılan yere getirilebilecek uygun ifadeleri aşağıdaki listeden seçerek yanlarındaki kutuyu çarpı (X) ile işaretleyiniz.
ama hâlbuki üstelik hatta oysa fakat
Cevap :
[X] üstelik
[X] hatta
9. Aşağıdaki cümlelerin hangisi amaç-sonuç cümlesidir?
A) İnsan sadece kendini değil, başkalarını da düşünmelidir.
B) Basketbolu çok sevdiği için basketbolcu olmak istiyor.
C) Dünyadaki güzellikleri korumak için hepimiz çalışmalıyız.
D) Müzik, farklı pek çok duyguyu bir arada hissetmemizi sağlar.
Cevap : C) Dünyadaki güzellikleri korumak için hepimiz çalışmalıyız.
10. Bu metinde boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangileri getirilmelidir?
A) Mutluluk, tanımlanması oldukça güç bir kavramdır. / Üniversiteyi bitirdiği zaman birkaç iş teklifi aldı.
B) Son elli yılda bazı canlıların soyu tükenmiştir. / Evimizin balkonlarından birine kuşlar yuva yaptı.
C) Hafta sonu seyredeceğimiz film çok eğlenceli görünüyor. / Dinleyiciler, konuşmanın bazı yerlerinde sıkıldılar.
D) Arkadaşım Gülçin’le dün kitapçıya uğradık. / Okumak, kesinlikle sessiz ortamda yapılması gereken bir faaliyettir.
Cevap : D) Arkadaşım Gülçin’le dün kitapçıya uğradık. / Okumak, kesinlikle sessiz ortamda yapılması gereken bir faaliyettir.
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44-45 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.