7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41
7. Sınıf Türkçe Kitabı Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, öğrencilerin dil gelişimini destekleyen önemli etkinlikler içerir. Bu sayfalarda yer alan metinler ve sorular, öğrencilerin okuduğunu anlama, yazılı anlatım becerilerini geliştirme ve dil bilgisi kurallarını pekiştirmelerine yardımcı olur. Özellikle 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı “Ne Dinleyelim?” Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmek için önemli bir bölümdür. Metin dinleme etkinlikleri, öğrencilere ana fikri çıkarma, detayları yakalama ve verilen bilgileri doğru şekilde analiz etme fırsatı sunar. Bu tür etkinlikler, dinleme ve anlama becerilerini üst düzeye çıkarmayı hedefler.
Ayrıca, Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları ve İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı gibi kaynaklar, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine yönelik etkinlik cevaplarını bulabilecekleri önemli rehberlerdir. Bu kitaplar, öğrencilere konular üzerinde düşünme, yorum yapma ve eleştirel bakış açısı kazandırma konusunda yardımcı olur. Aynı zamanda, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları sayesinde öğrenciler, günlük hayatta dil bilgisi kullanımını daha etkin bir şekilde öğrenir ve bu bilgilerle sınavlarda da başarılı olabilirler.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. Defterinize yazdığınız şarkının sözlerini arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu sözleri neden sevdiğinizi açıklayınız.
Cevap : Bu kısmı kendi müzik zevkinize göre yapmanız gerekmektedir.
2. Sizce dinlediğimiz şarkılar duygu ve düşüncelerimizi nasıl etkiler? Tartışınız.
Cevap :
Dinlediğimiz şarkılar, hem duygu hem de düşüncelerimizi derin bir şekilde etkiler. Müzik, içindeki ritimler, melodiler ve sözler aracılığıyla insanlar üzerinde duygusal bir etki yaratır.
Örneğin, neşeli bir şarkı dinlemek moralimizi yükseltebilirken, hüzünlü bir şarkı melankoli hissetmemize neden olabilir.
Aynı şekilde, şarkı sözleri de düşüncelerimizi şekillendirebilir, olaylara farklı açılardan bakmamıza yol açabilir. Bu nedenle, müziğin insanın ruh haline ve düşünce yapısına önemli bir etkisi vardır.
1. ETKİNLİK
Soru : Metni dinlerken not aldığınız kelime veya kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap :
Kelime veya Kelime Grubu: Evrensel
Tahminim: Her yerde ve herkes tarafından kabul edilen, genel geçer.
Kelime veya Kelime Grubu: Aşinalık
Tahminim: Bir şeye ya da duruma alışık olma, tanıdık olma durumu.
Kelime veya Kelime Grubu: Felsefi
Tahminim: Felsefe ile ilgili, derin düşüncelerle ilgili.
Kelime veya Kelime Grubu: Şive
Tahminim: Bir dilin, belli bir bölge veya topluma özgü söyleyiş biçimi.
Kelime veya Kelime Grubu: Melankoli
Tahminim: Derin üzüntü, iç sıkıntısı ve hüzün hali.
Kelime veya Kelime Grubu: Nasihat
Tahminim: Birine yol gösterme, öğüt verme durumu.
Kelime veya Kelime Grubu: Derman
Tahminim: Çare, şifa, iyileştiren şey.
Kelime veya Kelime Grubu: Kıymet
Tahminim: Değer, önem, paha.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Soru : Anlamlarını öğrendiğiniz kelime veya kelime gruplarını kullanarak müziğin yaşamınızdaki yerini anlatacağınız bilgilendirici bir metin yazınız.
Cevap : Müziğin evrenselliği, farklı kültürlerle bağ kurmamı sağlar. Aşinalık duyduğum melodiler, melankoli ve coşkuyu bir arada hissettirir. Aşık Veysel’in türkülerindeki derinlik, yaşamı daha iyi anlamama yardımcı olur. Müzik, benim için bir eğlenceden öte, iç dünyamı zenginleştiren bir kaynaktır.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Yazar, müziğin hangi özelliklerinden söz etmektedir? Anlatınız.
Cevap : Yazar, müziğin evrensel bir dil olduğundan ve her toplumun kültürünü yansıttığından bahsetmektedir. Ayrıca müziğin insanın hüznünü, mutluluğunu, özlemini ve coşkusunu ifade eden bir araç olduğuna vurgu yapmaktadır.
2. Yazara göre aile ve toplum, müziğin evrensel dilinden nasıl yararlanır? Açıklayınız.
Cevap : Aile ve toplum, müziğin evrenselliği sayesinde çocuklarının ve vatandaşlarının insan olarak gelişimini destekler. Müziği dinleyerek başka kültürlerdeki insanların duygularını anlayabilir, ortak bir paydada buluşabilirler.
3. Farklı toplumlara ait müziklerin ne tür ortak yönleri bulunmaktadır?
Cevap : Farklı toplumların müzikleri, insanın özünü yansıtan duyguları ifade eder. Hüzün, mutluluk, özlem, coşku gibi evrensel duygular her müzikte kendini gösterir.
4. Yazar, hangi tür müziklerden hoşlanmaktadır? Açıklayınız.
Cevap : Yazar, klasik batı müziği, pop müzik, sahne müziği, Meksika ve Amerika halk müziği, Akdeniz kültürlerine ait Yunan, İtalyan, Fransız, İspanyol müzikleri ve özellikle Anadolu’nun gönül dilini yansıtan müziklerden hoşlandığını belirtmektedir.
5. Yazarın müzikle ilgili düşüncelerine katılıp katılmadığınızı nedenleriyle açıklayınız.
Cevap : Yazarın müzikle ilgili düşüncelerine katılıyorum. Müzik evrensel bir dil olup, farklı kültürlerin duygularını anlamamızı sağlar. Ruh halimize derin bir etki yapar; hüzünlüyken melankolik, mutlu anlarda coşkulu bir his verir. Ayrıca, müziğin yaşamı anlama yolunda bir rehber olduğunu düşünüyorum.
6. Yazarın Âşık Veysel ile ilgili düşünceleri nelerdir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap : Yazar, Âşık Veysel’in felsefi derinliğini vurgulamaktadır. Veysel’in yalnızlığını, hakikat arayışını ve dünyayı algılayışını dizeleriyle çok sade ve anlaşılır bir şekilde ifade ettiğini düşünmektedir. “Benim sadık yârim kara topraktır” ve “Uzun ince bir yoldayım” dizeleri buna örnektir.
7. Âşık Veysel’in “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.” dizesinden ne anladığınızı hayatınızdan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap : Bu dizeden, hayatta her güzelliğin bir zorluğu olduğunu anlıyorum. Örneğin, eğitim hayatımda başarı elde etmek için birçok zorlukla karşılaştım, ancak bu zorluklar bana daha güçlü olmayı öğretti.
8. Âşık Veysel’in dizeleri sizde hangi duygu ve düşünceleri uyandırmaktadır? Açıklayınız.
Cevap : Âşık Veysel’in dizeleri, yaşamın zorlukları ve bunların kaçınılmaz olduğunu, ancak bu zorluklarla başa çıkmanın insana olgunluk kattığını düşündürtüyor. Ayrıca yalnızlık, hakikat arayışı ve hayatın geçiciliği üzerine derin bir duygu uyandırıyor.
9. Türkülerimizin yeni nesiller tarafından öğrenilmesinin önemi sizce nedir?
Cevap : Türküler, toplumumuzun kültürel mirasını, duygularını ve tarihini yansıtır. Yeni nesillerin bu türkülerden öğrenmesi, kültürün devamlılığı ve geçmişle bağ kurmaları açısından büyük önem taşır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Bu bölümde yer alan sözler üzerinde düşünerek metnin altındaki sorulardan hareketle bir konuşma planı hazırlayınız.
Gençlerin “Derdim bana derman imiş bilmedim.” sözünden ne anladığını duymak isterdim. Ne anlıyorlar, “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.”dan? Bu tür sohbetlerle çocukların iç dünyasının zenginleşeceğinden eminim.
Cevap :
Konuşmama hangi hitap ile başlayacağım? Sevgili arkadaşlar, değerli öğretmenim.
Konuşmamın içeriğinde neler olacak? Sözlerin anlamlarını, hayattaki zorlukların öğretici yanlarını anlatacağım.
Konuşmamda ses tonumu ve beden dilimi nasıl kullanacağım? Doğal, vurgulu bir ses tonu; destekleyici el hareketleri ve göz teması kullanacağım.
Konuşmamı hangi ifadelerle bitireceğim? Zorlukların hayatın bir parçası olduğunu unutmayalım. Teşekkür ederim.
Soru : Konuşmanızı, hazırladığınız plan doğrultusunda arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap : Yukarıda yer alan bilgileri sunabilirsiniz.
4. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metnin başlığı ile içerik uyumunu değerlendiriniz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :Metnin başlığı olan “Ne Dinleyelim” ile içerik uyumludur. Başlık, müziğin evrenselliği ve insanların hangi tür müziklerden hoşlandıkları üzerine düşüncelerle ilgili olduğu için metnin içeriğini yansıtmaktadır.
Soru : Dinlediğiniz metnin başlığında bir iş eylemi olan “dinlemek” kelimesi kullanılmıştır. Siz de dinlediğiniz metne, durum ya da oluş eylemlerini kullanacağınız farklı başlıklar öneriniz.
Cevap : “Müziği Hissederek Anlamak”, “Farklı Kültürlerle Buluşmak”, “Duyguların Evrensel Dili”, “Müziğin Derinliklerinde Yolculuk”.
5. ETKİNLİK
Soru : “Kelime Bulutu” isimli elektronik içeriği yapınız.
Cevap :
“Kelime Bulutu” oluşturmak için aşağıdaki kelimeleri kullanabilirsiniz:
- Müziğin
- Evrensel
- Duygular
- Kültür
- Aşık Veysel
- Zorluklar
- Melankoli
- Bağlantı
- Anlam
- Dinlemek
- Türküler
- Ortak
- Anılar
- Gül
- Diken
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki yazının bazı bölümleri, tamamlamanız için yarım bırakılmıştır. Bu yazının başlığını, yarım bırakılan cümlelerini ve devamını tahmin ederek yazıyı anlam bütünlüğü oluşturacak şekilde tamamlayınız.
Cevap :
Müzik, kişisel gelişimimizde bizi özgür kılar. Ayrıca ruhumuz üzerinde derin bir etki bırakır. Yaşamımızla iç içe olan her türlü duyguyu içerir. O, düşlerin alanıdır. Düşlerimiz müzikle daha anlamlı hale gelir. Bu nedenle müzik eğitimi, bireylerin hayal dünyasını zenginleştirir ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine olanak sağlar.
Müzik, sadece bir sanat dalı değil, aynı zamanda insanın iç dünyasıyla olan bağlantısının güçlü bir ifadesidir. Kişinin kendini ifade etme biçimlerinden biri olan müzik, insanları bir araya getirir ve toplumları kaynaştırır. Bu yüzden müzik, hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmalıdır.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen öznel ve nesnel yargılara örnekler
bularak cümlelerin numaralarınız metnin altındaki ilgili bölümlere yazınız.
(1) Ben Silifke yörüklerindenim. (2) Özay Gönlüm de Denizli yörüklerinden. (3) Yörük kültürünün dinamiği içinde ilişki kuruş ve söyleyişi yeni ve yaratıcı geliyor bana. (4) Çince, Bengalce, Tayca olmak üzere on iki farklı dilde türkü söylemiş biri. (5) Yerel şiveyi kullanışı o kadar doğal ve onu o kadar iyi özümsemiş ki anlatılan insan öyküsünü yakından tanıdığımı hissediyorum. (6) “Çöz de Al Mustafa Ali” türküsüne girişteki öyküyü herkesin dinlemesini öneririm. (7) Kibarlık kaygısı diye bir şey yok, otantik özden ibaret… (8) Dinlemeyi en sevdiğim “Umman Nine Mektupları” özellikle bir numaradır. (…)
Cevap :
Öznel Yargılar:
- (3) Yörük kültürünün dinamiği içinde ilişki kuruş ve söyleyişi yeni ve yaratıcı geliyor bana.
- (5) Yerel şiveyi kullanışı o kadar doğal ve onu o kadar iyi özümsemiş ki anlatılan insan öyküsünü yakından tanıdığımı hissediyorum.
- (6) “Çöz de Al Mustafa Ali” türküsüne girişteki öyküyü herkesin dinlemesini öneririm.
- (7) Kibarlık kaygısı diye bir şey yok, otantik özden ibaret…
- (8) Dinlemeyi en sevdiğim “Umman Nine Mektupları” özellikle bir numaradır.
Nesnel Yargılar:
- (1) Ben Silifke yörüklerindenim.
- (2) Özay Gönlüm de Denizli yörüklerinden.
- (4) Çince, Bengalce, Tayca olmak üzere on iki farklı dilde türkü söylemiş biri.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda “Nane Limon Kabuğu” isimli şarkının sözleri yer almaktadır. Bu şarkı sözlerinde geçen bazı atasözü ve deyimler metnin altındaki panoda verilmiştir. Verilen anlamlardan hareketle bu atasözü ve deyimleri uygun boşluklara örnekteki gibi yazınız.
NANE LİMON KABUĞU
Eski adamlar doğruyu söylemiş
Bir çiçekle bahar olmaz
Kişi kendin bilip sağa sola sormalı
Can pazarı bu, oyun olmaz
Zürefanın düşkünü
Beyaz giyer kış günü
Sonunda şifayı kapıp da şaşırınca
Bana gel, beni dinle, iyi yaz
Defteri kalemi al, iyi yaz
Nane limon kabuğu bir güzel kaynasın
İçine hatmi çiçeği, biraz çörek otu katasın
Hatta biraz tarçın, bir tutam zencefil
Bin derde deva geliyor, biraz daha sabret güzelim
Hapşu, çok yaşa, sen de gör, rahat ve iyi yaşa
Sen tedbirini al, önünü kış tut
Bırak yine de yaz gelsin
Çoğu zaman hesap çarşıya uymaz
Sonra dizini döversin
Barış iğneyi kendine batırır
Çuvaldızı başkasına
Bol keseden aklı ona buna dağıtır
Darısı kendi başına
Barış MANÇO
Cevap :
- Bir çiçekle bahar olmaz: Tek başına bir şeyin yeterli olamayacağını ifade eder. (Atasözü)
- Can pazarı bu, oyun olmaz: Hayatın ciddiyetine vurgu yapar; ciddi ve tehlikeli durumlarda şaka yapılamayacağını belirtir. (Deyim)
- Zürefanın düşkünü: İhtişam ve gösterişe düşkün olanları tanımlar. (Deyim)
- Sonunda şifayı kapıp da şaşırınca: Beklenmedik bir durumla karşılaştıktan sonra çözüm aramak. (Deyim)
- Bırak yine de yaz gelsin: Zorluklara rağmen umutlu olmak gerektiğini ifade eder. (Deyim)
- Hesap çarşıya uymaz: Planların genellikle beklendiği gibi sonuçlanmadığını belirtir. (Atasözü)
- Sonra dizini döversin: Geç kalındığında pişmanlık duymak anlamında kullanılır. (Deyim)
- Barış iğneyi kendine batırır, çuvaldızı başkasına: Kendi hatalarını görmemek, başkalarını eleştirmek anlamına gelir. (Atasözü)
- Bol keseden aklı ona buna dağıtır: Başkalarının parasını ya da kaynaklarını düşünmeden harcamak. (Deyim)
- Darısı kendi başına: Başkasına olan iyi dileklerin, kendisine de olmasını istemek. (Deyim)
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları
Soru : Anlamı verilen atasözü ve deyimlerin nota şeklindeki sembollerini inceleyiniz. Atasözü ve deyimlerin “Nane Limon Kabuğu” şarkısındaki kullanım sırası düşünüldüğünde bu atasözü ve deyimlere karşılık gelen notaların sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap :
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Türk bayrağının rengi ve sembollerinin anlamı ile ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap :
Türk Bayrağının Rengi ve Sembolleri:
- Kırmızı Renk:
- Kırmızı, Türk bayrağının ana rengidir. Genellikle cesaret, kahramanlık ve şehitlik gibi duyguları temsil eder. Tarih boyunca Türk milletinin savaşlarda gösterdiği cesareti simgeler.
- Beyaz Ay Yıldız:
- Bayrağın ortasında yer alan beyaz ay ve yıldız, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük arzusunu simgeler.
- Ay: Aylık döngüyü ve yenilenmeyi temsil eder. Ayrıca, barış ve huzuru simgeler.
- Yıldız: Türk milletinin umutlarını, hedeflerini ve başarılarını ifade eder. Genellikle beş köşeli bir yıldızdır ve milli kimliği simgeler.
- Sembolizmi:
- Türk bayrağı, Türk milletinin geçmişten gelen kültürel mirasını, bağımsızlık mücadelesini ve ulusal birliğini temsil eder.
- Bayrak, Türk milletinin bir araya geldiği, milli kimliğini ve değerlerini yansıtan önemli bir semboldür.
- Tarihsel Bağlam:
- Türk bayrağının kökleri, Selçuklu Devleti’ne kadar uzanır. Kırmızı zemin üzerinde ay ve yıldız, Osmanlı İmparatorluğu döneminde de kullanılmıştır. Cumhuriyetin ilanıyla birlikte, 1936 yılında Türk bayrağı resmen kabul edilmiştir.
Türk bayrağı, bu semboller aracılığıyla milletin değerlerini, tarihini ve birliğini temsil eden önemli bir ulusal simgedir.
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.