7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları” dersin kapsamını genişleterek öğrencilerin konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olmaktadır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine olanak tanır. Ayrıca, “Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları”, edebi metinleri anlama ve yorumlama becerisini geliştirmek için önemli bir araçtır. Öğrenciler, metinleri analiz ederek eleştirel düşünme yeteneklerini de geliştirmiş olurlar.
“Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları” ile birlikte, “İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı”, derslerdeki içeriği zenginleştirir. Bu kaynaklar, farklı öğretim yöntemlerinin uygulanmasına imkan tanırken, “7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları” sayesinde öğrenciler, dil bilgisi kurallarını öğrenip yazma becerilerini pekiştirebilirler. Bu etkinlikler, Türkçe dersinin öğrencilere kattığı bilgi ve becerilerin yanı sıra, iletişim yeteneklerini de önemli ölçüde artırır.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. “Sınırlarını zorlamak” deyiminin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
“Sınırlarını zorlamak” deyimi, insanın kendi kapasitesini aşmaya çalışmasını ve potansiyelini ortaya çıkarmasını ifade eder. Bu deyim benim için öncelikle cesaret ve kararlılık duygularını çağrıştırıyor. Sınırlarımızı zorlamak, konfor alanımızdan çıkmak ve bilinmeyene adım atmak anlamına gelir.
Aynı zamanda büyüme ve gelişim ile ilişkilidir; zorluklarla yüzleşmek, bizi daha güçlü ve dayanıklı kılar. Sınırlarımızı zorladığımızda yeni beceriler kazanır, yeni deneyimler ediniriz. Bu süreçte yaşanan zorluklar, yalnızca fiziksel değil, aynı zamanda zihinsel ve duygusal olarak da bizi olgunlaştırır. Arkadaşlarımla bu düşüncelerimi paylaşmak, onları da cesaretlendirip sınırlarını zorlamaları için motive etmek anlamına geliyor.
2. Azim ve başarı arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.
Cevap :
Azim ve başarı arasında güçlü bir ilişki vardır. Azim, hedeflere ulaşmak için gösterilen kararlı çaba ve süreklilik anlamına gelirken; başarı, bu çabaların bir sonucu olarak elde edilen olumlu sonuçları ifade eder.
Bir kişi azimle çalıştığında, karşılaştığı zorlukları aşmak için motivasyonunu koruyabilir. Azim, aynı zamanda öğrenme sürecinin bir parçasıdır; hatalardan ders çıkararak ilerlemeyi sağlar. Başarı, çoğu zaman azim ile doğru orantılıdır. Yani ne kadar azimli olursanız, hedeflerinize ulaşma şansınız o kadar artar.
Sonuç olarak, azim olmadan başarı elde etmek zordur. Başarı, azmin bir meyvesidir; sürekli çaba ve kararlılık gösteren bireyler, hedeflerine ulaşarak başarıyı tatma fırsatı bulurlar. Bu nedenle, azmi bir yaşam felsefesi haline getirmek, başarıyı yakalamanın anahtarıdır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı doldurunuz.
Cevap :
- Dengesi bozularak düşecek gibi olmak. (Sendelemek)
- Karada 1609, denizde 1852 metre olarak kabul edilen bir uzaklık ölçü birimi. (Mil)
- Herhangi bir amaca erişmek, bir kuvvete karşı koyabilmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası, savaşım. (Mücadele)
- Bir tür küçük deniz taşıtı. (Tekne)
- Karanın deniz, göl, ırmak boyunca uzanan bölümü, kıyı. (Sahil)
- Varılması istenen bir amaca doğru geçilmesi gerekli dönemlerden her biri, evre, basamak, adım, merhale. (Aşama)
- Yuvarlak biçimde sarılmış iplik, yün vb. şey. (Yumağı)
- Bir eğrinin sınırlı bir kısmı, eğmeç. (Kavis)
- 30,5 santimetrelik İngiliz uzunluk ölçüsü birimi. (Fit)
- Rüzgârla dönen, çember biçiminde çocuk oyuncağı. (Fırıldak)
- İrade ve yargıları aşan güçlü bir coşku, ihtiras. (Tutku)
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Sahildeki martıların nasıl bir hayatı vardır? Kısaca anlatınız.
Cevap : Sahildeki martılar, sadece yiyecek bulmak için uçarlar. Uçmanın onlar için tek anlamı karınlarını doyurmaktır, bu nedenle başka bir şey öğrenmeye çalışmazlar.
2. Diğer martılar ile Martı Jonathan Livingston’ı karşılaştırınız. Bunların benzer ve farklı yönleri nelerdir? Tartışınız.
Cevap :
Benzerlikler: Her ikisi de martıdır ve uçarlar.
Farklılıklar: Jonathan uçmayı bir tutku olarak görür, diğer martılar ise sadece yiyecek bulmak için uçarlar. Jonathan, hız ve teknik geliştirmeye çalışırken, diğer martılar bu tür çabalara girmez.
3. Martı Jonathan Livingston kendine nasıl bir hedef belirlemiş ve hedefine ulaşmak için neler yapmıştır? Anlatınız.
Cevap : Jonathan, uçma hızını artırmayı hedeflemiştir. Bu hedefe ulaşmak için yüksek irtifalara tırmanmış ve uçuş teknikleri geliştirerek birçok deneme yapmıştır.
4. Martı Jonathan Livingston’ın suya çakıldıktan sonra kendini motive edebilmek için kullandığı ifade nedir? Siz de kendinizi ve arkadaşlarınızı başarı konusunda motive edebilmek için kullandığınız ifadelere örnekler veriniz.
Cevap : Jonathan, “Yüksek hızda kanatları dümdüz tutabilmek” gerektiğini düşünerek kendini motive etmiştir. Kendimi motive etmek için “Her deneme bir öğrenme fırsatıdır” derim.
5. Kendinizi hangi alanlarda geliştirmek istiyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Kişisel gelişim ve iletişim becerilerimi artırmak, zaman yönetimi ve yeni diller öğrenmek istiyorum. Bu hedeflerimi arkadaşlarımla paylaşarak onları da motive edebilirim.
Soru : B) Okuduğunuz metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru yazınız.
Cevap :
- Martı Jonathan Livingston’un belirlediği hedefler sizce ne kadar önemlidir?
- Uçmayı tutkuyla seven birinin sıradan bir yaşam sürmeye karar vermesi sizce nasıl bir sonuç doğurur?
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : “Başarı” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarını aşağıdaki noktalı alanlara yazınız. Yazdığınız kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.
Cevap :
Madde Madde “Başarı” kelimesinin çağrıştırdıkları:
- Hedef
- Azim
- Çalışma
- Motivasyon
- Öğrenme
- İlerleme
- Disiplin
- Kararlılık
- Deneyim
- Tatmin
Konuşma Metni:
Sevgili arkadaşlar,
Bugün burada “başarı” kelimesinin ne anlama geldiğini birlikte keşfetmek için toplandık. Başarı, her şeyden önce bir hedef belirlemeyi gerektirir. Belirlediğimiz bu hedefler, hayatta ilerlemek için bir pusula görevi görür.
Başarıya giden yolda azim ve çalışma her zaman elzemdir. Hiçbir şey, hedeflerimize ulaşmak için harcanan emek kadar değerli değildir. Motivasyonumuzu kaybetmemek için, öğrenmeye ve gelişmeye açık olmalıyız. Her yeni bilgi ve deneyim, bizi bir adım daha ileriye götürür.
Ancak, başarı yalnızca elde ettiğimiz sonuçlarla değil, aynı zamanda bu yolda gösterdiğimiz disiplin ve kararlılık ile de ölçülür. Başarıya ulaşmak için zorluklarla karşılaştığımızda, pes etmemek ve devam etmek çok önemlidir.
Sonuç olarak, her başarısızlık bir ders, her deneme bir deneyimdir. Başarı, sonunda elde edilen bir ödül değil; yolculuğun kendisidir. Bu yüzden, her anı değerlendirerek ilerlemeye devam edelim. Hedeflerimize ulaşmak için azimle çalışmaya ve birbirimizi desteklemeye devam edelim. Teşekkür ederim!
4. ETKİNLİK
Soru : A) “Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu.” cümlesinde kişileştirme sanatı kullanılmıştır. Siz de okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının kullanıldığı cümlelere örnekler yazınız.
Cevap :
- “Durgun denizin minik dalgacıkları üzerinde, güneşin altın gibi ışıldadığı pırıl pırıl bir sabahtı.”
- Burada deniz, dalgacıklar ve güneş, insana özgü özelliklerle betimlenmiştir.
- “Hemen altındaki uçsuz bucaksız deniz neredeyse hareketini yitirmişti.”
- Deniz, insana özgü bir davranış olan “hareketini yitirmek” ifadesiyle kişileştirilmiştir.
- “Rüzgâr hafifçe yüzünü yalıyordu.”
- Rüzgâr, bir insanın birini sevgiyle veya nazikçe okşaması gibi bir eylemle kişileştirilmiştir.
- “Uçmak için mücadeleye girişmişti.”
- Uçmak, insana özgü bir çaba ile ilişkilendirilerek kişileştirilmiştir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
Soru : B) Sevdiğiniz bir hayvanı kişileştirerek aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.
Cevap :
Başlık: Kiki’nin Hayali
Kiki, bembeyaz tüyleri ve pembe burunuyla sevimli bir kediydi. Her gün bahçede koşturup, kuşların gökyüzünde süzülmesini izlerken içindeki uçma arzusu kabarıyordu. “Keşke ben de uçabilsem!” diye düşündü.
Bir sabah, bahçedeki yüksek çiçeklere zıplayarak gökyüzüne daha yakın olmaya karar verdi. Her zıplayışında çiçeklere dokunsa da, uçamadığını anladı ve kalbinde bir hüzün belirdi.
Bir ağaçta tırmanmaya başladığında, tepeye ulaşınca etrafındaki her şeyin küçüldüğünü fark etti. O an, bir kuş ona gülümsedi ve “Neden benimle uçmuyorsun?” dedi. Kiki, “Çünkü ben bir kediyim!” yanıtını verdi.
Kuş, “Hayallerinin peşinden koşmak önemli,” dedi. Kiki, o günden sonra gökyüzünü değil, etrafındaki güzellikleri keşfetmeye karar verdi. Uçamasa da, zıplayarak ve tırmanarak mutlu olmanın yollarını buldu. Kiki, hayalini kovalayarak gerçek mutluluğu keşfetti.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda bir yarış ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden hareketle etkinliği tamamlayınız.
Cevap :
- I., III ve IV.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri amaç-sonuç ilişkisi oluşturucak şekilde okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.
Cevap :
Her sabah binlerce martı bir lokma yiyecek bulmak için mücadeleye girişiyordu.
Martı Jonathan Livingston ona acı veren kavisi oluşturabilmek için kanatlarını iyice geriyordu.
Çoğu martı sadece yiyecek bulmak ve karınlarını doyurmak için uçar.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin (eylem) anlam özelliklerini [iş (kılış), durum, oluş] cümlelerin yanındaki kutulara örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Sevdiğiniz bir yazarın yaşam öyküsünü araştırınız.
Cevap :
Yaşar Kemal: Yaşam Öyküsü
Yaşar Kemal, 6 Ekim 1923’te Adana’nın Hemite köyünde doğdu. Asıl adı Kemal Sadık Gökçeli olan yazar, Türkiye’nin en önemli edebiyatçılarından biri olarak kabul edilir. Çocukluğu, ailesinin tarım işçiliği yaptığı, köy hayatıyla şekillenen bir ortamda geçti. İkinci Dünya Savaşı sırasında Türk milletine karşı işlenen adaletsizlikleri görmesi, onun sosyal adalet ve insan hakları konularına duyduğu hassasiyeti artırdı.
Yaşar Kemal, İstanbul Üniversitesi’nde öğrenim gördü, ancak eğitimine devam edemedi ve gazetecilik yapmaya başladı. 1943 yılında “İlk romanı” olarak kabul edilen “İnce Mehmed” eserini kaleme aldı. Bu eser, Anadolu’nun ve köylülerin yaşamını derinlemesine işleyen temalarıyla büyük ilgi gördü.
Yazarlık kariyeri boyunca “İnce Mehmed” dışında “Yeraltı Edebiyatı”, “Açlık Oyunları”, “Çocuklar ve Gençler için Hikayeler” gibi pek çok eser yazdı. Romanlarında Anadolu insanını, doğayı ve toplumsal sorunları ustalıkla işlerken, aynı zamanda Türk kültürünü de yansıtmıştır.
Yaşar Kemal, eserlerinde kullandığı dil ve anlatım tarzıyla edebiyat dünyasında kendine özgü bir yer edindi. Ayrıca, uluslararası alanda tanınan bir yazar oldu. 1973’te Fransız “Légion d’honneur” nişanını aldı ve birçok edebiyat ödülü kazandı.
Yazar, 2015 yılında 92 yaşında İstanbul’da hayatını kaybetti. Ardında bıraktığı eserler ve sosyal adalet mücadelesi, onu Türk edebiyatının önemli isimlerinden biri haline getirdi. Yaşar Kemal, yalnızca bir yazar değil, aynı zamanda bir toplum aydını olarak da hatırlanmaktadır.
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.