8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-26-27-28-29 Hecce Yayıncılık
Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Forsa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
8. Sınıf Türkçe Kitabı Forsa Metni Etkinlik Cevapları
Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı, öğrencilere dil ve edebiyat alanında derinlemesine bilgi edinme fırsatı sunmaktadır. Özellikle 8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29‘daki etkinlikler, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu bölümdeki 8. Sınıf Türkçe Kitabı Forsa Metni Etkinlik Cevapları, metin analizi ve yorumlama yeteneklerini güçlendirmek için mükemmel bir kaynak sağlamaktadır. Ayrıca, Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Kitabı, öğrencilerin dil bilgisi kurallarını öğrenmelerine yardımcı olurken, Hecce Yayıncılık tarafından sunulan içeriklerle de zenginleştirilmiştir.
Ek olarak, 8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa Cevapları, öğrenme sürecinde öğrencilerin yaratıcılıklarını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunmaktadır. 8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-26-27-28-29‘daki etkinlikler, öğrencilerin edebi metinlere bakış açılarını genişletirken, aynı zamanda öğretmenler için de değerli bir öğretim kaynağı oluşturmaktadır. Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı, öğrencilerin dilin zenginliğini keşfetmeleri için çeşitli alıştırmalar ve etkinlikler sunarak, öğrenim süreçlerini desteklemektedir.
8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-26-27-28-29
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Yaşadığınız yerden uzun süre ayrı kalsaydınız neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap :
Yaşadığım yerden uzun süre ayrı kaldığımda, önce bir özlem hissi kaplayabilir beni. Ailemi, arkadaşlarımı ve familiar mekanları çok özlerim. Birçok anı ve hatıra canlanır zihnimde. Özellikle evimin sıcaklığını, tanıdık sesleri ve günlük yaşamın getirdiği alışkanlıkları kaybetmenin verdiği bir boşluk hissi olur.
Ayrıca, yerimi ve kültürümü özlemenin yanı sıra, bulunduğum yeni yerin farklılıkları ve sundukları da dikkatimi çeker. Başka insanlarla tanışma, yeni deneyimler edinme ve farklı bakış açıları görme fırsatı bulurum. Ancak, sonunda evime dönme isteği her zaman kalbimde vardır; bu, kendimi tekrar tamamlanmış hissetmemi sağlar.
Soru : Metnin başlığından ve görsellerinden hareketle konusunu tahmin ediniz. Metni türünün özellikleri ve noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
Cevap :
Metnin başlığından ve görsellerinden, doğa ve insan ilişkisi ya da çevre koruma konularını ele aldığı tahmin edilebilir. Metni türüne uygun olarak dikkatlice okuyarak, yazarın düşüncelerini ve ana mesajını anlamak önemlidir. Noktalama işaretlerine dikkat etmek, metnin akışını ve vurgularını daha iyi anlamamıza yardımcı olur.
8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Anlamları verilen kelimeleri bularak numaralandırılmış yerlere yazınız.
Cevap :
Yukarıdan Aşağı:
- Poyraz – Kuzeydoğudan esen soğuk rüzgâr; kuzey rüzgârı, şimal rüzgârı.
- Elbise – Giysi.
- Cizye – İslam ülkelerinde Müslüman olmayanlardan alınan bir vergi türü.
- Virane – Harap.
- Alaca – Birkaç rengin karışımından oluşan renk.
- Kıble – Bazı ibadetler yerine getirilirken dönülen Kâbe’nin bulunduğu yön.
Soldan Sağa:
- Uç – Çok uçta, kenarda veya kıyıda köşede olan.
- Abdest – İslam dinine göre namaz kılmak, Kur’an okumak, Kâbe’yi tavaf etmek gibi ibadetleri yerine getirebilmek için niyet ederek el, ağız, burun, yüz, kol ve ayakları yıkamak; baş, kulaklar ve boynun iki yanını meshetmek yoluyla arınma.
- Kas – Kas.
- İbadet – Dinî buyrukları yerine getirmek.
- Mitoloji – Tarih öncesi tanrılarının efsaneli serüvenlerini anlatan ve bir topluluğun duygularını, anlayışını ve özlemlerini göstermesi bakımından değeri olan mitlerin, efsanelerin bütünü.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Kara Memiş kimdir? Malta korsanlarına ne zaman esir düşmüştür?
Cevap :
- Kara Memiş, cesur ve yiğit bir denizci ve kaptandır. Malta korsanlarına esir düştüğü zaman, düşmanlarının eline geçmiştir; bu olayın tarihi metinde belirtilmiştir.
2. Askerlerin Kara Memiş’i hemen tanımalarının nedeni söyleyiniz.
Cevap :
- Askerler, Kara Memiş’i giydiği kıyafetler, tavırları ve önceki efsanevi başarıları sayesinde hemen tanımışlardır. Ayrıca, ona olan saygı ve bilgileri nedeniyle de tanımaları kolay olmuştur.
3. Turgut, Kara Memiş’in babası olduğunu nasıl anlamıştır?
Cevap :
- Turgut, Kara Memiş’in fiziksel özelliklerinden, davranışlarından ve ona özgü tavırlarından yola çıkarak onun babası olduğunu anlamıştır. Özellikle baba ve oğul arasındaki benzerlikler dikkat çekicidir.
4. Esir düşmesine rağmen namazını kılmaya devam etmesi Kara Memiş’in hangi kişilik özelliğine sahip olduğunu göstermektedir?
Cevap :
- Kara Memiş’in esir düşmesine rağmen namazını kılmaya devam etmesi, onun inançlı, azimli ve kararlı bir kişilik yapısına sahip olduğunu göstermektedir. Dine bağlılığı ve vazgeçmeme iradesi, güçlü bir karakter özelliğidir.
5. Kara Memiş’in gençleşmiş bir kaplana benzetilmesinin nedeni nedir?
Cevap :Kara Memiş’in gençleşmiş bir kaplana benzetilmesinin nedeni, onun cesareti, gücü ve kararlılığıdır. Bu benzetme, onun hayatta kalma mücadelesi ve zorluklarla yüzleşme yeteneğini simgeler. Kaplanın gücü ve kudreti, Kara Memiş’in de karakterine ve davranışlarına yansımaktadır.
8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz “Forsa” adlı metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap :
Yer: Metinde geçen olayların geçtiği yer, belirli bir mekan veya çevre olarak tanımlanmalıdır. Örneğin, bir köy, şehir veya doğal bir alan.
Zaman: Hikayenin geçtiği zaman dilimi. Bu, günümüz, geçmiş bir dönem veya belirli bir tarih aralığı olabilir.
Kişiler/Varlıklar: Hikayede yer alan ana karakterler ve yan karakterler. Örneğin, başkahraman, antagonisti, yardımcı karakterler ve diğer önemli figürler.
Olay Örgüsü: Hikayenin gelişim süreci ve ana olaylar. Olayların başlangıcı, gelişimi ve sonucu; çatışma, doruk noktası ve çözüm bölümleri gibi unsurları içermelidir.
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya okuduğunuz metinle ilgili üç soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorarak onlardan cevaplamalarını isteyiniz.
Cevap :
Sorular:
- Kara Memiş kimdir?
- Turgut, Kara Memiş’in babası olduğunu nasıl anlamıştır?
- Kara Memiş’in gençleşmiş bir kaplana benzetilmesinin nedeni nedir?
Cevaplar:
- Kara Memiş, Malta korsanlarına esir düşen cesur bir karakterdir.
- Turgut, derin bir özlem ve sevgi hissederek anladı.
- Gençleşmiş bir kaplana benzetilmesi, cesareti ve gücünü simgeliyor.
5. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metne uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap :
Başlıklar:
- Kara Memiş’in Cesareti
- Esaret ve İman
- Bir Kralın Oğlu
- Korsanların Korkusu
- Güç ve Onur
8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda okuduğunuz metinden bir paragraf verilmiştir. Yazar bu paragrafta öyküleyici anlatımdan yararlanmıştır. Siz de okuduğunuz metinden öyküleyici anlatım örneği bularak noktalı alana yazınız.
İhtiyar esir, bu viran bağın içindeki harap kulübeyi buldu, içeri girdi. Kimse bir şey demedi. Ara sıra kasabaya iniyor, ihtiyarlığına acıyanların verdiği ekmek parçalarını toplayıp dönüyordu. On sene daha geçti. Artık hiç kuvveti kalmamıştı.
Cevap :
Küçük tepe, Akdeniz’in mitolojik manzarasına bakıyordu. İnce uzun dallı badem ağaçlarının alaca gölgeleri, sahile inen keçi yoluna düşüyor, ilkbaharın tatlı rüzgârlarıyla martılar çılgın bağırışlarıyla havayı çınlatıyordu. Zamanla bir ihtiyar, bembeyaz saçı ve sakalıyla viran kulübenin kapısından çıkıp, denize uzun uzun baktı. Kırk yıl esirlikten sonra özgürlüğüne kavuşma umudunu taşıyor, memleketi Edremit’i düşünüyordu. Geçmişe dair anıları, yaşadığı zorluklar, hayat mücadelesi gözünün önünde canlanıyordu. Birden gözleri parladı; denizde bir donanma gördü. Sevinçle, “Bizimkiler! Bizimkiler!” diye haykırarak uyandı. Gerçekten de Türk gemileri limana yanaşıyordu. Kalbi hızla çarparken, gençliğinin cesaretiyle kenara koştu. Askerlerin yanına vardığında duygulandı, yıllar süren hasretin sonunda, “Ben Türk’üm!” diyerek kendini tanıttı. Oğluyla kucaklaşması, özgürlük ve vatan özleminin simgesi oldu.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda verilen metinde geçen fiilimsileri bulunuz. Bulduğunuz fiilimsileri metnin altında verilen türlerin karşısına yazınız.
TATLI DİLE DAİR (…)
Tatlı dil insan için başlı başına bir kuvvettir. Dünyaya biraz sevimli olarak gelmenin elbette büyük avantajları vardır. İnsanlar, başkaları hakkındaki ilk hükümlerini yüzlerine bakarak verirler; sonra konuşmaları yoklanır. Gerçi insanın dili ağzının içinde kolay dönmüyorsa düşüncelerini çabucak, güzel cümleler hâlinde ağzından dökemiyorsa bu gibi vaziyetlerde susmak en emin çaredir. Konuşmaktaki noksanlarını bilen bazı zeki insanlar susmayı becermek suretiyle muvaffak olurlar. Bütün ömürleri boyunca sustukları için yükselmiş insanlar çoktur. Ama asıl muvaffakiyet konuşmakla olur. Güler bir yüz, tatlı bir dille tamamlandığı zaman insana bütün kapılar açılır. Söze başlarken de söylediğim gibi tatlı dil, sevimli görünmeyen hatta soğuk intibaını veren yüzleri bile ısıtır, cana yakın kılar. Tatlı dile bütün kapıların açılması bundandır. Tabii bilirsiniz, Adana, Mersin, Maraş gibi Güney ve Güneydoğu vilayetlerimizde halk ağzında “dil” kelimesi “anahtar” manasında kullanılır. (…)
Şevket RADO Eşref Saat (Kısaltılmıştır.)
Cevap :
- Sıfat-Fiil: sevimli, güzel
- İsim-Fiil: konuşmak, sustukları
- Zarf-Fiil: konuşarak, susmakla
8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken tekrar edilen ifadelere ve gereksiz olduğunu düşündüğünüz ayrıntılara yer vermeyiniz.
Cevap :
Metin, Kaptan Kara Memiş adlı bir Türk denizcisinin kırk yıl süren esaret hikayesini anlatmaktadır. Akdeniz’de bir tepe üzerinde, yaşlı bir adam, denize bakarak geçmişteki hatıralarını düşünmektedir. Malta korsanları tarafından esir alınan Kara Memiş, uzun yıllar boyunca zorlu koşullarda yaşamış, ancak umudunu asla kaybetmemiştir.
Yıllar sonra serbest bırakıldığı dönemde, memleketine döneceği umuduyla yaşamaktadır. Hayalini unuttuğu eşi ve çocuğu hakkında düşünürken, bir Türk donanmasının geldiğini görür ve sevinçle limana koşar. Askerler tarafından karşılanan Kara Memiş, uzun süredir görmediği oğlu Turgut ile buluşur. Turgut, savaş için karaya çıkacağını söylese de, Kara Memiş savaşmaya katılmak ister. Oğlu, babasının yaşlı olduğunu söyleyerek onu gemide kalmaya ikna etmeye çalışsa da Kara Memiş, vatan ve bayrak sevgisiyle cenge katılmakta kararlıdır.
9. ETKİNLİK
Soru : “Kara Memiş’in yerinde siz olsaydınız yaşadığınız bu olaylar karşısında neler hisseder, neler yapardınız?” sorusundan hareketle sınıfınızda hazırlıklı konuşma yapınız.
Konuşmanızda empati kurma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygularken kendinizi olaydaki kahramanın yerine koyarak neler hissettiğini, yaşadığını, düşündüğünü anlatmaya çalışınız. Konuşmanız sırasında beden dilinizi etkili kullanmaya özen gösteriniz. Beden dilini etkili kullanmanın konuşmacının vermek istediği sözlü olmayan mesajları iletmeyi kolaylaştıracağını unutmayınız. Konuşmanızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Bugün, Kara Memiş’in hikayesinden yola çıkarak onun yerinde olsaydım neler hissedeceğimi paylaşmak istiyorum. Kara Memiş, zorlu bir yaşam sürerken kaygı ve yalnızlık gibi duygularla yüzleşmek zorunda kalıyor. Eğer ben onun yerinde olsaydım, sevdiklerimi koruma içgüdüsüyle büyük bir korku hissederdim.
Yalnızlık duygusu, üzerinde ağır bir yük oluşturur. Bu nedenle, yaşadıklarımı arkadaşlarımla paylaşarak destek arardım. Birlikte hareket etmenin önemini bilirdim. Kara Memiş’in adalet arayışı beni etkilerdi; bu durumda, adaletin sağlanması için mücadele etmek isterdim. Ancak, kararlarımı alırken sevdiklerimin güvenliğini göz önünde bulundururdum.
Beden dilimi kullanarak duygularımı ifade etmek de önemli olurdu. Göz teması kurmak ve açık duruş sergilemek, dinleyicilerle bağlantı kurmamı sağlardı.
Sonuç olarak, Kara Memiş’in yerinde olsaydım, yalnız olmadığımı bilerek cesurca hareket etmeye çalışırdım. Dinlediğiniz için teşekkür ederim.
10. ETKİNLİK
Soru : Forsa” adlı metnin konusundan ve ana fikrinden hareketle defterinize hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz. Metninizi gözden geçirirken varsa yazım ve noktalama hatalarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
Başlık: Forsa’nın Gücü
Bir zamanlar, küçük bir köyde yaşayan çocuklar her yaz tatilinde kırsalda oyunlar oynayarak zaman geçirirdi. Fakat bu yaz, çocukların en sevdikleri oyun olan “Forsa” çok daha heyecanlı hale gelecekti. Forsa, herkesin bir araya gelip yarıştığı, en iyi atlayışın ve hızlı koşmanın belirlendiği bir oyundu.
Bir gün, köyün en cesur çocuğu Ali, “Bu yıl Forsa şampiyonasını yapalım!” dedi. Diğer çocuklar hemen heyecanla katılmaya karar verdiler. Ancak, köydeki en güçlü ve hırslı çocuk olan Emre, bu oyunu kazanmak için her şeyi göze almıştı. Ali ve arkadaşları, Forsa’da sadece eğlenmek için yarışacakken, Emre’nin tek amacı birinci olmaktı.
Gün geldiğinde, tüm köy Forsa yarışmasını izlemek için toplandı. Çocuklar sırayla yarışmaya katıldılar. Ali, güzel atlayışları ve hızlı koşusuyla dikkat çekti. Ancak Emre, çok hırslı olduğu için kuralları hiçe sayarak diğer çocuklara zarar vermeye çalıştı.
Ali, Emre’nin bu davranışlarını gördüğünde hayal kırıklığına uğradı. Arkadaşlarının güvende olmadığını düşündü. O an kararını verdi; kazanmak değil, dostluk ve dayanışmanın önemli olduğunu gösterecekti. Ali, Emre’nin yanına gidip ona doğru yolu göstermek istedi. “Kazanmak için başkalarına zarar vermek zorunda değilsin. Forsa’yı hep birlikte eğlenmek için oynuyoruz,” dedi.
Emre, ilk başta Ali’nin sözlerini umursamadı ama zamanla bu durumun yanlış olduğunu fark etti. Yarışmanın sonunda, Ali’nin cesareti ve adaleti sayesinde, herkes birlikte eğlenmeye başladı. Emre, sonunda diğer çocuklarla dostça oynamanın daha değerli olduğunu anladı.
Bu deneyim, çocuklara sadece bir oyunun değil, dostluğun, paylaşmanın ve adaletin önemini öğretti. Forsa, sadece bir oyun değil; birlikte olmanın ve dayanışmanın simgesi oldu.
Ve böylece, Forsa oyunu her yaz çocukların neşeyle oynadığı, dostluklarını pekiştirdiği bir gelenek haline geldi. Herkes, bu oyunun yalnızca kazanmakla değil, birlikte eğlenmekle ilgili olduğunu hatırladı.
“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-26-27-28-29 Hecce Yayıncılık” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Yaşadığım yerden uzaklaştığım zaman her zaman evimi özler sürekli olarak yaşadığım yere Hasret duyarım. Ayrıca Forum MEB web sitesinin bizler için hazırlamış olduğu Türkçe ders kitabı cevaplarına da çok teşekkür eder başarılarının devamını dilerim.