Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44
2. Sınıf Türkçe Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için kapsamlı bir kaynak sağlar. Bu 2. sınıf Türkçe kitabı, 2. sınıf Türkçe dersleri için uygun materyaller sunar. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44 üzerindeki etkinlikler, öğrencilerin hem okuma hem de yazma becerilerini destekler.
2. Sınıf Türkçe Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin dinleme ve anlama becerilerini geliştirmek için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Türkçe Kitabı içinde yer alan bu metinler, çocukların yavaş ve dikkatli dinleme pratiği yapmalarına yardımcı olur.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğretmenlerin ve velilerin öğrencilerin doğru yanıtlarını kontrol etmelerine olanak tanır. 2. sınıf Türkçe kitapları, bu tür etkinliklerle öğrencilerin öğrenme sürecini daha etkili hale getirir. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 gibi sayfalardaki aktiviteler, çocukların dil becerilerini eğlenceli bir şekilde geliştirmelerine olanak sağlar. Bu kaynaklar, İlke Yayınları tarafından hazırlanan ve 2. sınıf Türkçe konularını kapsayan kaliteli bir eğitim materyali sunar.
Soru : Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.
Cevap :
Arkadaş edinirken dikkat ettiğim birkaç önemli nokta var:
- Güvenilirlik: Bir arkadaşın güvenilir olması, ona karşı güven duymamı sağlar. Güvenilir bir arkadaş, sırrımı paylaşabileceğim ve zorluklarda yanımda olabileceğim kişidir.
- Dürüstlük: Arkadaşların dürüst olması, açık ve samimi iletişim kurmamı sağlar. Dürüstlük, aramızdaki güvenin temelini oluşturur.
- Ortak İlgi Alanları: Ortak ilgi alanlarımızın olması, vakit geçirmeyi daha keyifli hale getirir. Benzer hobiler ve aktiviteler paylaşmak arkadaşlığı güçlendirir.
- Saygı ve Empati: Bir arkadaşın saygılı ve empatik olması, karşılıklı anlayış ve destek sağlar. Herkesin duygularına ve düşüncelerine değer verilmesi önemlidir.
- Pozitif Tutum: Pozitif ve destekleyici bir arkadaş, moral ve motivasyon kaynağı olur. Olumlu bir tutum, birlikte geçirilen zamanın daha keyifli olmasını sağlar.
Bu özellikler, sağlıklı ve güçlü arkadaşlıklar kurmama yardımcı olur.
1. ETKİNLİK
Soru : Metinde sözü edilen hayvanlara ait görselleri boyayınız.
Cevap :
3, 5, 6 ve 7. resimleri işaretleyiniz. Boyamayı isteğinize göre güzel bir şekilde yapınız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : a. Metne göre noktalı yerlere uygun adları yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
Metindeki sümüklü böceğin adı Yavaş, köpeğin adı Benekli, kedinin adı Sarman, farenin adı Hızlı.
Soru : b. Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
• Aşağıdakilerden hangisi Yavaş’ın Benekli’ye sorduğu sorulardan biri değildir?
Cevap :
(✓) Benimle arkadaş olur musun?
Sen de hızlı yürüyebilir misin?
(✓) Sen yavaş yürüsen olmaz mı?
• Aşağıdakilerden hangisi Sarman’ın Yavaş’a söylediği bir cümledir?
Cevap :
(✓) İzin verirsen biraz daha uyuyabilirim.
Böyle miskin miskin yatmasana.
Gel birlikte yürüyelim biraz.
• Aşağıdakilerden hangisi Hızlı’nın Yavaş’a söylediği bir cümledir?
Cevap :
Anlaşılan sen hızlı yürüyen birisin.
Sanırım benimle yürümek istemezsin.
(✓) Bir arkadaşla yürümeyi ben de çok isterim.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Yavaş’ın yerinde siz olsaydınız birlikte yürümek için Benekli ve Sarman’a neler söylerdiniz? Onları nasıl ikna ederdiniz? Anlatınız.
Cevap :
Onlara yürüyüş yapmanın sağlık için ne kadar yararlı olduğunu anlatırdım. Yürüyüş yaparken sohbet ederek zamanın nasıl hızla geçtiğini ve keyifli anlar yaşayacağımızı söylerdim. Ayrıca, onların benden bir isteği olduğunda bunu memnuniyetle karşılayacağımı belirtirdim.
Soru : b. Yavaş ile Hızlı arkadaş olduktan sonra birlikte neler yapmış olabilirler? Tahminlerinizi kısaca aşağıya yazınız.
Cevap :
Yavaş ve Hızlı arkadaş olduktan sonra birlikte yemek yemiş ve birinin evinde oyun oynamış olabilirler.
Soru : c. Aşağıdaki kutucuklara “arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız.
Cevap :
“Arkadaşlık” kelimesinin hatırlattığı kelimeler:
- Dostluk
- Paylaşım
- Sadakat
- Yardımlaşma
- Güven
- Samimiyet
- Empati
- Eğlence
- Destek
- Beraberlik
Soru : ç. Arkadaşlarınızda olmasını isteyeceğiniz özelliklerin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap :
- Miskin
- Kıskanç
- [✓] Nazik
- [✓] Olumlu
- Sabırsız
- Bencil
- [✓] Yardımsever
- [✓] Şakacı
- [✓] Çalışkan
- [✓] Dürüst
- [✓] Adil
- Cimri
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamlarını düşününüz. Bunların yerlerine yazılabilecek aynı anlamdaki kelimeyi seçenekler arasından bulup başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Açıklamalara uygun birer cümle de siz yazınız.
Cevap :
Kişi adları büyük harfle başlar.
Cümle: Ali sabah erkenden okula gitti.
Hayvanlara verilen adlar büyük harfle başlar.
Cümle: Karamel adında bir köpeğimiz var.
Bayram adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
Cümle: Kurban Bayramı tatilinde köyümüze gideceğiz.
Yer adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
Cümle: İstanbul şehrini çok seviyorum.
Belirli bir tarih bildiren gün ve ay adları büyük harfle başlar.
Cümle: 15 Temmuz‘da ailemizle birlikte piknik yapacağız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Bir sınıftaki öğrenciler, okullarında gördükleri duvar yazılarını incelemişler. Bu duvar yazılarından hareketle sınıf panosunu görseldeki gibi düzenlemişler. Panodaki yazıları inceleyip bu çalışma hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Arkadaşlarımızla bir arada programlı ve düzenli olarak çalışırız. Birbirimizi saygı duyarız. birbirimizi severiz.
Soru : b. Siz de benzer bir çalışma yapınız. Yazacağınız yazılarda eğlenceli ifadelere, “gülmekten kırılmak” gibi deyimlere yer veriniz.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Alfabemizdeki harfleri, sırasıyla numaralandırıp defterinize yazınız. Bu sıralamada da yararlanarak aşağıdaki çocukların adlarını listeden bulup noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- Benim adım Aykut. Adım, alfabemizin ilk harfiyle başlar, beş harflidir.
- Benim adım Derya. Adımın üç harften oluşan ilk hecesinde alfabemizin 6. harfi de var.
- Benim adım Azra. Adımda alfabemizin hem ilk hem de son harfi var.
- Benim adım Duygu. Adımın ilk hecesinde alfabemizin 5. harfi, son hecesinde alfabemizin ilk harfi var.
- Benim adım Mete. Adım dört harften oluşuyor. Adımdaki 2. ve 4. harfler aynıdır.
- Benim adım Ömer. Adımın ilk hecesi tek harften oluşuyor. Adımın son harfi ise alfabemizin 21. harfidir.