Bedenim Ne Anlatıyor? Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bedenim Ne Anlatıyor? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
2. Sınıf Türkçe Bedenim Ne Anlatıyor? Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe dersinde, 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin dil becerilerini ve anlama yetilerini geliştirmeye yönelik çeşitli etkinlikler sunar. Bu bağlamda, 2. Sınıf Türkçe Bedenim Ne Anlatıyor? Metni Etkinlik Cevapları özellikle beden dilinin ve iletişimin önemini öğretir. Öğrenciler, beden dilinin nasıl kullanıldığını ve bu dili nasıl etkili bir şekilde ifade edebileceklerini öğrenirler.
2. Sınıf Türkçe Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 sayfalarında yer alan etkinlikler, beden dili ve iletişim konularını detaylı bir şekilde ele alır. Bu sayfalarda, çocuklar beden dili aracılığıyla duygu ve düşüncelerini nasıl ifade edeceklerini öğrenirler. Her sayfa, bu konudaki bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur ve öğrencilerin uygulamalı öğrenmelerini teşvik eder.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19-20-21 İlke Yayınları tarafından hazırlanan bu sayfalar, öğrencilerin beden dilinin önemini anlamalarına yardımcı olacak çeşitli sorular ve etkinlikler içerir. İlke Yayınları’nın sunduğu bu materyaller, çocukların iletişim becerilerini geliştirmelerine ve beden dili kullanarak kendilerini daha iyi ifade etmelerine yardımcı olur.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe dersi, öğrencilere hem akademik hem de sosyal beceriler kazandırırken, beden dili gibi önemli iletişim araçlarını da öğretir. Bu süreçte, 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ve ilgili sayfalar, çocukların konuya olan ilgilerini artırarak öğrenme süreçlerini daha etkili ve eğlenceli hale getirir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19-20-21
Soru : Konuşmadan karşınızdaki kişiye duygularınızı hissettirebilir misiniz? Nasıl? Açıklayınız.
Cevap :
Evet, konuşmadan da karşınızdaki kişiye duygularınızı hissettirebilirsiniz. Bunu çeşitli yollarla yapabilirsiniz:
- Beden Dili: Yüz ifadeleri, el hareketleri, ve vücut duruşları duygularınızı ifade etmenin güçlü yollarıdır. Örneğin, gülümsemek mutluluğu, kaşları çatmak ise üzüntü veya kızgınlığı gösterebilir.
- Göz Teması: Gözlerinizi kullanarak bir kişiye bakmanız, duygularınızı iletmenin etkili bir yoludur. Göz teması samimiyeti ve ilgiyi ifade ederken, bakışlarınızın kaçması ise rahatsızlık veya ilgisizlik hissini yansıtabilir.
- Dokunma: Nazik bir dokunuş veya birinin omzuna elinizi koymanız, destek ve sevgi gösterebilir. Bu tür fiziksel temas, sözlü ifadeler olmadan da duygusal bağ kurmanıza yardımcı olabilir.
- Gülümseme veya Kaş Kaldırma: Gülümsemek mutluluğun, kaş kaldırmak ise şaşkınlığın veya ilginin ifadesi olabilir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a.Aşağıdaki kelimelerin anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Bu kelimeleri resimli sözlükten bulup anlamlarını öğreniniz.
Cevap :
- Düşünce: Bir şeyi akıl yoluyla anlamak veya değerlendirmek. Kafamızda oluşan fikirlerdir.
- Duygu: İçsel hislerimizdir. Örneğin, mutluluk, üzüntü, korku gibi hisler duygudur.
- Sözcük: Anlamlı birimi oluşturan harflerin bir araya gelmesidir. Konuşurken veya yazarken kullandığımız kelimelerdir.
- Cümle: Bir veya birkaç sözcükten oluşan ve anlamlı bir ifade oluşturan dil birimidir. Bir düşünceyi, isteği ya da duyguyu ifade eden yapıdadır.
- Dil: İnsanların konuşma, yazma ve anlamada kullandığı sistemdir. İletişim kurmak için kullanılır.
Soru : b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeler var mı? Varsa bu kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup okuyunuz.
Cevap :
Bu kısmı kendinize göre doldurunuz.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki açıklamaya göre metnin konusunu yazınız.
Cevap :
Metnin Konusu: Metin, beden dilinin duygularımızı ve düşüncelerimizi ifade etmedeki rolünü ele alır. Ayrıca, bu bedensel iletişim biçiminin, sözlü iletişimi nasıl destekleyip tamamladığını açıklar.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
1. Beden dilinde neleri araç olarak kullanabilirsiniz?
Cevap : Beden dilinde, duruşlar, hareketler, yüz ifadeleri ve göz teması gibi araçlar kullanabilirsiniz.
2. Mutlu olduğunuz beden dilinizden nasıl anlaşılır?
Cevap : Mutlu olduğumuzda genellikle gülümseriz, yüzümüzde neşeli bir ifade belirir ve gözlerimiz ışıldar. Bu şekilde beden dilimizle mutluluğumuzu gösteririz.
3. Öğretmeninizin sorduğu soruların cevaplarını bilmiyorsanız beden dilinizle neler yaparsınız?
Cevap : Cevapları bilmediğimde, gözlerimi öğretmenden kaçırır, defterin sayfalarını karıştırmaya başlarım ve bazen yüzümü ellerimle kapatırım. Bu davranışlar, cevapsızlık ve rahatsızlık hissimi ifade eder.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Görsellerdeki çocuğun beden diliyle ne anlatmaya çalıştığını verilen ifadeler arasından belirleyiniz. Bu ifadelerin karşısına uygun görselin numarasını örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
Soru : b.Aşağıdaki ifadeleri beden dilinizi kullanarak arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :
Bu kısmı arkadaşlarınızla sınıfta yapmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki emojilerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
- İlk Emoji (Kalpli gözler, gülümseme): Sevgi veya hayranlık
- İkinci Emoji (Ağlayan surat): Üzüntü veya hüzün
- Üçüncü Emoji (Öpücük atan surat): Sevgi veya ilgi
- Dördüncü Emoji (Şaşkın yüz): Şaşkınlık veya hayret
- Beşinci Emoji (Kalpli gözler, gülümseyen ağız): Sevinç ve aşk
- Altıncı Emoji (Donmuş surat): Şaşkınlık veya soğukluk
- Yedinci Emoji (Parti şapkası, konfetiler): Kutlama veya eğlence
Soru : b. Bu emojilerdeki duygu ve düşüncelere neden olabilecek olaylar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşurken ve arkadaşlarınızı dinlerken aşağıda açıklanan nezaket kurallarına uyunuz.
Cevap :
b. Bu Emojilerdeki Duygu ve Düşüncelere Neden Olabilecek Olaylar:
- Kalpli gözlerle gülümseyen emoji: Birinin size sevgi veya ilgi gösterdiği bir durum.
- Ağlayan surat emojisi: Üzücü bir olay veya kötü bir haber.
- Öpücük atan emoji: Sevgi veya takdir ifadesi, birine teşekkür etme.
- Şaşkın yüz emojisi: Beklenmedik bir sürpriz veya şaşırtıcı bir gelişme.
- Kalpli gözlerle gülümseyen emoji: Mutlu bir olay ya da beğeni ifadesi.
- Donmuş surat emojisi: Şaşkınlık ya da soğuk bir ortam.
- Parti şapkası ve konfetili emoji: Doğum günü, yıl dönümü veya kutlama gibi neşeli etkinlikler.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda cümle olan ifadelerin başındaki kutucuğu örnekteki gibi boyayınız. Boyadığınız kutucuklardaki harfleri aşağıya yazarak şifreyi belirleyiniz.
Cevap :
Zeynep kalem kutusunu çantasında bulamadı
Duru yaz tatilinde dedesinin yanına
Akşam yemeğe gelecekler
Her akşam 10 sayfa kitap okuyorum
Ankara Türkiye’nin başkentidir
Duman, çok sevimli bir köpektir
Kardeşim, annemin kucağına
Kardan adam bize gülümsüyor
Öğretmenim bana aferin
İyilik yaptığımda mutlu olurum
Nisa kalemimi izinsiz almış
Azra kardeşine gülümseyerek
Şifre : DUYGULAR
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Numaralanmış görselleri inceleyip yansıttıkları duyguları söyleyiniz. Aşağıdaki ifadeleri, başına yazılan görsel numarasına uygun olarak tamamlayacak kelimeyi belirleyiniz. Bu kelimenin başındaki kutucuğu örnekteki gibi “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Kitaplardaki temel bölümlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup soruları sözlü olarak cevaplayınız.
• Bu bölüme ne ad verilir?
Cevap : İÇİNDEKİLER
• Türkçe ders kitabınızda bu bölüm kaçıncı sayfalarda yer almaktadır? Bulunuz.
Cevap : 6 – 7 – 8 sayfalarda
• Türkçe ders kitabınızın bu bölümünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Cevap : Kitap içerisindeki bölümlerden
• Bu bölüme ne ad verilir?
Cevap : SÖZLÜK
• Türkçe ders kitabınızın başında mı, sonunda mı bu bölüme yer verilmiştir?
Cevap : Sonunda yer verilmiştir.
• Bu bölümdeki kelimeler nasıl gruplanmıştır? Bulup sayfa numarasını söyleyiniz.
Cevap : 313-314-315-316
• Bu bölümde, ilk harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralaması nasıl yapılmıştır?
Cevap : Alfabeye göre düzenlenmiştir.
• Bu bölümde, ilk iki harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralaması nasıl yapılmıştır?
Cevap : Alfabetik sıraya göre sıralandı.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
9. ETKİNLİK
1. Alfabemizdeki harfleri sırasıyla söyleyiniz.
Cevap :
Türk alfabesindeki harfler sırasıyla şu şekildedir:
A, B, C, Ç, D, E, F, G, Ğ, H, I, İ, J, K, L, M, N, O, Ö, P, R, S, Ş, T, U, Ü, V, Y, Z.
2.Belirtilen harfleri dikkate alarak alfabetik sıralamaya uygun harfleri ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap :
Türk alfabesindeki harfler sırasıyla şu şekildedir:
A, B, C, Ç, D, E, F, G, Ğ, H, I, İ, J, K, L, M, N, O, Ö, P, R, S, Ş, T, U, Ü, V, Y, Z.
3.Gruplardaki harfleri alfabetik sıralamaya göre ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap :
Harfleri alfabetik sıraya göre düzenleyelim:
- KPEZH → EHKPZ
- JÖRÇI → ÇİJÖR
- EBNED → BDEEN
- ŞDMİF → DİFMŞ
- TÜĞAC → AÇGÜT
- TLMUU → LMTUU
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : a. Öğretmeninizin rehberliğinde ekte verilen çalışmayı inceleyiniz. Metinler aracılığıyla öğrendiğiniz kelimelerden kendi sözlüğünüzü oluşturunuz. Kendi sözlüğünüzü oluştururken kelimeleri alfabetik sıralamaya uygun olarak sıralayınız. Nasıl mı?
Cevap :
• Kelimeleri öncelikle ilk harfine göre sıralarız.
• İlk harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralamasını ikinci harflerine göre yaparız.
• İkinci harfi de aynı olan kelimeleri sıralamak için kelimelerin üçüncü harfine bakarız.
Soru : b. Bu açıklamadan yararlanarak gruplardaki kelimeleri alfabetik sırayla ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap :
Gruplardaki kelimeleri alfabetik sıraya göre düzenleyelim:
- Defter, Demir, Deniz, Dere, Deste
- Dere
- Defter
- Demir
- Deniz
- Deste
- Çanta, Çatal, Çark, Çamur, Çadır
- Çadır
- Çamur
- Çanta
- Çark
- Çatal
- Kuzu, Kum, Kurt, Kulak, Kuş
- Kulak
- Kum
- Kurt
- Kuş
- Kuzu
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Yaşadığınız evin özelliklerini kısaca defterinize yazınız.
Cevap :
Yaşadığım ev, geniş ve aydınlık odalara sahip bir apartman dairesidir. Evde üç yatak odası, bir oturma odası, bir mutfak ve bir banyo bulunmaktadır. Oda duvarları açık renklerde ve büyük pencerelerle aydınlatılmıştır. Ayrıca, evde bir balkon ve küçük bir bahçe de mevcuttur. Evin içi düzenli ve konforlu bir şekilde dekore edilmiştir.