8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 35-36 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 35, 36


8. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitabında yer alan 8. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirme fırsatı sunar. Bu etkinliklerde İslam’ın temel kavramları ve inanç esasları üzerine sorular bulunur. Öğrenciler, bu soruları yanıtlayarak üniteyi ne kadar anladıklarını görme şansı yakalarlar.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 35-36 Gezegen Yayıncılık”

8. Sınıf Din Kültürü Sayfa 35, 36 Cevapları, özellikle ünite sonu değerlendirme sorularının yer aldığı önemli bölümlerdir. Bu sayfalar, öğrencilerin bilgilerini ne kadar doğru ve eksiksiz öğrendiklerini test etmelerine olanak tanır. 8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayınları bu soruları hazırlarken öğrencilerin farklı seviyelerde düşünme becerilerini geliştirmeyi hedeflemiştir.

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 35-36 Gezegen Yayıncılık, öğrencilerin İslam inancının temel prensiplerini öğrenip öğrenmediklerini değerlendirmek için önemlidir. Bu sayfalarda yer alan bilgiler ve etkinlikler, dersin genel amaçlarına hizmet eder ve öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 35-36


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Evrendeki ölçü ve düzen ile ilgili örnekler veriniz.


Cevap :

Evrendeki ölçü ve düzenin örneklerinden biri, gezegenlerin yörüngelerindeki hareketleridir. Dünya’nın Güneş etrafında belirli bir mesafede dönmesi, yaşamın devamı için mükemmel bir ısı ve enerji dengesi sağlar. Aynı şekilde, yerçekimi kuvveti ve doğadaki su döngüsü de evrendeki düzenin örneklerindendir. Bu ölçü ve düzen sayesinde yaşamın sürdürülebilirliği korunur.


2. İnsanın iradesi ve sorumluluğu ile kader arasındaki ilişki nedir? Açıklayınız.


Cevap :

İslam’a göre insan, Allah tarafından bir kader çerçevesinde yaratılmıştır, ancak bu kaderin içinde özgür bir iradeye sahiptir. İrade, insanın doğru ile yanlışı seçebilmesi için verilen bir nimettir. İnsan, kendi kararları ve seçimleriyle hayatını şekillendirirken aynı zamanda bu iradeden sorumludur. Yani, insanın kaderi önceden belirlenmiştir, fakat yaptığı tercihler ve bunların sonuçlarından sorumlu tutulur.


3. Tevekkül inancı insana neler kazandırır? Belirtiniz.


Cevap :

Tevekkül inancı, kişinin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirdikten sonra sonucunu Allah’a bırakmasıdır. Bu inanç, insana iç huzuru ve güven verir. Zorluklarla karşılaşıldığında tevekkül, kaygı ve stresi azaltır, kişinin çabasını sürdürmesini sağlar. Aynı zamanda, tevekkül eden bir insan başarısızlık durumunda hayal kırıklığına uğramaz, aksine her şeyin bir hikmeti olduğuna inanarak sabırlı olur.


4. Evrende her şeyin bir sonunun olması ne demektir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Evrende her şeyin bir sonu olması, tüm varlıkların sınırlı bir ömre sahip olduğunu ifade eder. Örneğin, canlılar doğar, büyür ve sonunda ölürler. Aynı şekilde, yıldızlar bir ömrü tamamladıktan sonra söner ya da patlayarak bir süpernova haline gelir. Dünyadaki kaynaklar da sınırlıdır ve zamanla tükenebilir. Bu, evrende hiçbir şeyin sonsuz olmadığını ve her şeyin bir başlangıcı ve sonu olduğunu gösterir.


5. Ayetelkürsi’nin ana konusu nedir? Belirtiniz.


Cevap :

Ayetelkürsi’nin ana konusu, Allah’ın mutlak kudreti, sonsuz bilgisi ve her şeyi kuşatan hâkimiyetidir. Ayette Allah’ın yüceliği, her şeye güç yetiren ve her şeyi bilen bir ilah olduğu vurgulanır. Allah’ın mülkü, kürsüsü, ilmi ve gücünün sınırsız olduğu anlatılır ve insanların O’na güvenip tevekkül etmeleri gerektiği öğütlenir.


B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız. 


Cevap :

  • Allah’ın (cc) ezelden ebede kadar olacak her şeyin zamanı, yeri ve özelliklerini sınırsız bilgisiyle bilmesi ve takdir etmesi yani belirlemesine küllî irade denir.
  • Allah’ın (cc) ezelde irade ve takdir ettiği şeylerin, yeri ve zamanı gelince, ezeldeki ilim, irade ve takdire uygun olarak yaratması ile meydana gelmesine kaza denir.
  • Evrende görülen mükemmel ve değişmez ilkelere evrenin yasaları denir.
  • Allah’ın (cc) tüm canlılara yiyip içmek ve yararlanmak için verdiği her şeye rızık denir.
  • Kişinin yapacağı işlerde kendisine düşen görevleri yapıp her türlü önlemi aldıktan, yeterli ve gerekli çalışmaları en güzel biçimde yerine getirdikten sonra Allah’a (cc) dayanıp güvenmesine, sonucu Allah’tan (cc) beklemesine tevekkül denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. “Güneş ve Ay bir hesaba göre hareket etmektedir.” (Rahman suresi, 5. ayet.)

Yukarıdaki ayet aşağıdaki evrenin yasalarından hangisiyle ilgilidir?


A) Fiziksel B) Biyolojik C) Toplumsal D) Psikolojik

Cevap : A) Fiziksel


2. İslam’ın kader anlayışla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


A) İnsan, evrenin yasalarına uygun yaşamalıdır.
B) İnsan, kendi sınırları içinde kaderini belirleme özgürlüğüne sahiptir.
C) İnsanın davranışları önceden belirlenir.
D) İnsan yaptıklarından sorumludur.

Cevap : C) İnsanın davranışları önceden belirlenir.


3. Halk arasında “alın yazısı ve yazgı” deyimleri aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ilişkilendirilerek kullanılmaktadır?


A) Özgürlük B) Sorumluluk C) Kader D) Tevekkül

Cevap : C) Kader


4. İslam geleneğinde “Kelimullah” olarak anılan peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. İsa (as) B) Hz. Musa (as) C) Hz. Harun (as) D) Hz. Süleyman (as)

Cevap : B) Hz. Musa (as)


5. Aşağıdaki fiil ve davranışlardan hangisi insanın cüzi iradesi içindedir?


A) Kalp atışı B) Cinsiyeti C) Çalışması D) Milliyeti

Cevap : C) Çalışması


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanları başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız. 


Cevap :

  1. (D) Dünya hayatının sona ermesi anına ecel denir.
  2. (D) Allah (cc), evrendeki her şeyi bir ölçü, ahenk ve düzen içinde yaratmıştır.
  3. (Y) Toplumun ahlaki kurallara uyması biyolojik yasaların gereğidir.
  4. (D) İnsanların ecelleri Allah (cc) tarafından belirlenir.
  5. (Y) İnsan, sonsuz bir irade gücüne sahiptir.
  6. (D) Kader ve kazaya iman etmek imanın şartlarındandır.
  7. (Y) Biyolojik yasalara, doğa yasaları da denir.
  8. (D) Tevekkül, kader inancının bir sonucudur.
  9. (D) İslam’a göre tevekkül, çalışma ve ilerlemeye engel değildir.
  10. (D) Allah’ın (cc) evrende koymuş olduğu yasalardan biri de kişinin çalıştığının karşılığını elde etmesidir.

D. Defterinize, “Kadercilik Anlayışı ve Zararları” konulu bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

Kadercilik Anlayışı ve Zararları

Giriş

Kader, İslam inancında önemli bir yer tutan kavramlardan biridir ve Allah’ın her şeyi önceden bilip takdir etmesi anlamına gelir. Ancak, kaderi yanlış yorumlayarak insan iradesini ve çabasını yok sayan bir anlayış, kadercilik olarak adlandırılır. Kadercilik, kişinin hayatındaki olayları tamamen kontrol edemeyeceğine inanarak her şeyi kadere bağlamasıdır. Bu tür bir anlayış, hem bireylerin hem de toplumların gelişiminde ciddi sorunlar yaratır.

Gelişme

Kadercilik anlayışının en belirgin zararı, insanların sorumluluk almaktan kaçınmasına yol açmasıdır. “Kaderimde ne varsa o olur” diyerek, çaba göstermeyi ve kendi hayatlarını şekillendirmeyi reddeden bireyler, hayatlarında pasif bir tutum sergilerler. Bu düşünce tarzı, bireyleri tembelliğe iter ve onların kendilerini geliştirmesini engeller. Oysa İslam’da insanın özgür iradesi, hayatını yönlendirebilmesi için bir nimet olarak verilmiştir. İnsanın hem dünyada hem de ahirette başarıya ulaşabilmesi için çalışması ve gayret etmesi gerektiği açıkça vurgulanır.

Kadercilik anlayışı sadece bireyleri değil, aynı zamanda toplumları da olumsuz etkiler. Kaderciliği benimseyen bir toplum, yeniliklere kapalı olur, sorunları çözmek yerine onları kadere bağlayarak hareketsiz kalır. Bu da ekonomik, sosyal ve bilimsel alanlarda geri kalmaya yol açar. Oysa gelişim, sürekli çaba ve yenilik arayışı gerektirir. Toplumlar, insan potansiyelini ve gayretini göz ardı ederek ilerleyemezler.

Sonuç

Sonuç olarak, kadercilik anlayışı bireysel ve toplumsal gelişimin önünde büyük bir engel teşkil eder. İslam dini, kadere iman ile birlikte insanın sorumluluk ve iradesini kullanmasını öğütler. İnsan, kaderin verdiği sınırlarda çaba göstermeli, hayatını şekillendirmede aktif bir rol almalıdır. Kadercilikten uzak durarak, sorumluluk bilinciyle hareket eden bireyler ve toplumlar, hem dünyada hem de ahirette daha başarılı ve mutlu bir hayat sürdürebilirler.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 35-36 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score