5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Evrendeki Mükemmel Düzen Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19


5. Sınıf Din Kültürü Evrendeki Mükemmel Düzen Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları, öğrencilere İslam inancını ve ahlaki değerleri öğretmek amacıyla oluşturulmuş etkinliklerin çözümlerini sunar. 5. Sınıf Din Kültürü Evrendeki Mükemmel Düzen Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin evrendeki mükemmel yapıyı keşfetmelerine ve Allah’ın yaratışındaki düzeni anlamalarına olanak tanır. Bu etkinlikler, öğrencilerin doğadaki ahengi fark etmeleri ve yaratılıştaki mucizeleri kavramaları açısından önem taşır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilerin dinî bilgilerini daha etkin bir şekilde öğrenebilmeleri için düzenlenmiştir. 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları, evrendeki düzenin ve yaratılışın detaylı bir şekilde anlatıldığı bölümler içerir. Bu sayfalar, Allah’ın yaratışındaki hikmeti anlamaya yönelik sorular ve etkinliklerle doludur ve öğrencilerin dinî konulara dair daha derin bir bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olur.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19


1. Vücudunuzdaki ve evrendeki düzen hakkında neleri merak ediyorsunuz? Aklınıza gelen soruları defterinize not ediniz. 


Cevap :

  • Vücudumdaki organlar nasıl bu kadar uyumlu çalışıyor?
  • Kalbim hiç durmadan nasıl çalışıyor?
  • Gezegenler nasıl birbirlerine çarpmadan hareket ediyor?
  • Evrendeki döngüler neden hiç bozulmuyor?
  • Güneş neden sürekli enerji yayar?
  • Canlılar arasında nasıl bir denge var?

2. Görsel 1.1’den hareketle insan vücudunda hangi döngülerin meydana geldiğini yorumlayınız.


Cevap :

Çocukluk, gençlik ve yaşlılık döngüleri meydana geldiğini ifade edebiliriz.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. Bir hafta boyunca çevrenizi gözlemleyerek evrendeki düzen hakkında gözlem notu oluşturunuz. 


Cevap :

  • Güneş her gün doğudan doğup batıdan batıyor.
  • Ağaçlar mevsimine göre yapraklarını döküyor ya da çiçek açıyor.
  • Kuşlar gökyüzünde belirli bir düzen içinde göç ediyorlar.
  • Mevsimler düzenli bir şekilde değişiyor: Sonbahar yaprak dökümü, kış soğukları, ilkbahar çiçek açışı ve yaz sıcakları.
  • Ayın evreleri her ay tekrarlanıyor.

2. Gördüğünüz doğal güzellikleri, ilginç tabiat olaylarını ya da canlıları fotoğraflayınız. 


Cevap :

Doğal güzellikler: Dağların zirvesindeki kar manzarası, denizin sakin dalgaları, güneşin batışı.
İlginç olaylar: Yağmurun yağması ve gökkuşağı oluşumu.
Canlılar: Renkli kelebekler, farklı kuş türleri.


3. Gözlem notlarınızı ve fotoğraflarınızı sınıfta paylaşmak için dosyalayınız. 


Cevap :

Fotoğraflar ve notlar dosyalanıp sınıf arkadaşlarıyla paylaşılmak üzere hazırlanacaktır.


Soru : Dosyaladığınız fotoğrafları sınıfta sergileyiniz. Gözlemlerinizden yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Gördüğünüz tabiat olaylarından hangileri bir düzen içerisinde gerçekleşmektedir? Örnekteki gibi açıklayınız.


Cevap :

  • Güneşin her gün doğup batması bir düzen içerisindedir.
  • Mevsimlerin belirli bir sırayla devam etmesi de düzenlidir.
  • Ayın belirli evrelerden geçerek döngüsünü tamamlaması bir düzen örneğidir.

2. Örnek verdiğiniz olayların düzenli bir şekilde devam etmesinin nedeni ne olabilir? Yazınız.


Cevap :Bu olayların düzenli bir şekilde devam etmesi, evrendeki denge ve kanunların işleyişine bağlıdır. Doğa kanunları sayesinde güneşin doğuşu, mevsimlerin değişimi gibi olaylar hiç aksamadan sürmektedir.


3. Evrende hiç aksamadan planlı bir şekilde devam eden olaylar neyin göstergesidir? Açıklayınız.


Cevap :

Evrendeki düzenli olaylar, büyük bir düzenin ve dengeyi sağlayan bir gücün varlığının göstergesidir. Bu da yaratılışın planlı bir şekilde olduğunu gösterir.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Bu etkinlikten öğrendiğim üç bilgi:


Cevap :

  1. Tabiatta her şey belli bir düzen içinde işler.
  2. Güneş, ay ve yıldızlar belirli bir ritme göre hareket eder.
  3. İnsan yaşamında çocukluk, gençlik ve yaşlılık gibi döngüler vardır.

Bu etkinlik sırasında ilginç bulduğum iki bilgi:


Cevap :

  1. Güneş ve ayın hiç durmadan sürekli bir döngüde hareket etmesi.
  2. Mevsimlerin düzenli bir şekilde değişmesi ve her yıl aynı sırayla gelmesi.

Bu etkinlik sonrasında sormak istediğim bir soru:


Cevap : Evrenin düzeni bu kadar mükemmelken, insanlar olarak biz bu düzene nasıl katkıda bulunabiliriz?


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. “Eğer görsellerdeki varlık türleri dünyadan bir anda yok olsaydı neler olurdu?” sorusunu sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. 

Arı, güneş, dağ, su, kuşlar, arılar


Cevap :

  • Arılar: Arılar yok olursa bitkilerde tozlaşma azalır ve bitkilerin çoğalması engellenir. Bu da tarımı ve dolayısıyla gıda üretimini olumsuz etkiler. Ekosistemin dengesi bozulur.
  • Güneş: Güneş olmadan dünya karanlığa gömülür, sıcaklıklar hızla düşer ve yaşamın devamı mümkün olmaz. Fotosentez durur, bu da bitkilerin ve dolayısıyla hayvanların yaşamını sona erdirir.
  • Dağlar: Dağlar yok olursa erozyon artar, iklim dengesi bozulur ve su kaynakları etkilenir. Bu da hem insanları hem de diğer canlıları zor durumda bırakır.
  • Su: Su olmadan yaşam devam edemez. Canlıların hayatta kalması için suya ihtiyacı vardır, su yok olursa bütün canlılar zamanla yok olur.
  • Kuşlar: Kuşlar böcekleri ve haşereleri kontrol eder, aynı zamanda bitki tohumlarının yayılmasına katkıda bulunur. Kuşlar olmadan ekosistem dengesi bozulur.
  • Arılar: Arıların yokluğu hem ekolojik dengenin bozulmasına hem de insanlığın gıda krizine yol açar.

5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


1. Verilen görsellerin ortak özellikleri nelerdir? 


Cevap :Bu varlıkların hepsi doğanın bir parçasıdır ve ekosistemin dengesini sağlarlar. Hepsi birbirine bağlı bir düzen içerisinde işlev görürler ve hayatın devamı için önemlidirler.


2. Yaratılan her varlığın bir görevi var mıdır? Örnek vererek açıklayınız. 


Cevap :

Evet, her varlığın bir görevi vardır. Örneğin, arılar bitkilerde tozlaşmayı sağlar ve bitkilerin çoğalmasına yardımcı olur. Su, tüm canlıların yaşaması için gereklidir. Güneş, dünyaya enerji sağlar ve bitkilerin fotosentez yapmasını mümkün kılar.


3. Bu etkinlikten hareketle evrende var olan düzen hakkındaki düşüncelerinizi yazınız. 


Cevap :Evrende mükemmel bir düzen vardır. Her varlık, ekosistemin bir parçası olarak belirli bir görevi yerine getirir ve bu görevler sayesinde yaşam devam eder. Eğer bu düzen bozulursa tüm yaşam olumsuz etkilenir. Bu da evrenin büyük bir denge ve planla yaratıldığını gösterir.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru : Aşağıdaki parçayı okuyunuz ve soruları cevaplandırınız.


DÜNYA’YI KİM BOYADI?

Sınıfla birlikte sinemadaydık. Türkiye’deki zengin bitki örtüsünü anlatan bir belgesel seyrediyorduk. Bin bir tür çiçek, bitki, ağaç, meyve ve sebze vardı. Hiçbiri birbirine benzemiyordu ve her biri ayrı ayrı çok güzeldi. Rengârenk bir bahçenin içindeydik sanki. Hayran hayran seyrederken belgeseldeki her şey birden gerçeğe dönüşüverdi. Bir bitki tüneline girdim. Tünelin çıkışında öyle parlak bir ışık vardı ki gözlerim kamaştı. Kapadım gözlerimi.

Geldiğim yer mis gibi kokuyordu. Hafif bir rüzgâr vuruyordu yüzüme ve burnuma harika kokular getiriyordu. Çiçek kokusuydu bu. Merakla gözlerimi açtım. Açtım ama sadece parlak bir ışık vardı. Hiçbir şey yoktu ortalıkta. Ayaklarım yere basıyordu ama yer bile görünmüyordu. Sadece hissediyordum.

Sonra bir adım attım ama ilerleyemedim. Bir yere çarptım. Gözlerimi iyice açtım yine de hiçbir şey görünmüyordu. Elimle yokladım, önümdeki bir ağaçtı. Ellerimle yoklayarak ağacın yanından yürümeye devam ettim. Her yer farklı bitkilerle, ağaçlarla ve çiçeklerle doluydu. Hepsini ayrı ayrı
kokladım. Şimdiye kadar hiç bilmediğim güzellikte kokularla tanıştım ama bu kokuların kaynağını neden göremiyordum! Sonra biri seslendi. “Renksiz diyara hoş geldin.” O da ne demekti? Şaşkınlıktan cevap veremedim. Bir türlü göremediğim bu kişi konuşmaya devam etti.

“Burada, yaşadığın dünyadaki her şey var dostum! Tek fark, her şeyin renksiz olması…” Nasıl olabilirdi böyle bir şey? Şimdiye kadar böyle bir şey olabilme ihtimali aklımın ucundan geçmemişti. Burada insanlar nasıl yaşıyorlardı? Hayvanlar için bile renkler çok önemliydi. Burada anne kuşlar yavrularının gagalarını nasıl görüyor, onları nasıl besliyorlardı? Hatta bazı hayvanlar için renkler hayati öneme sahip… Mesela arılar insanlardan daha iyi bir renk görüşüne sahip oldukları için çiçeklerin bizim göremediğimiz renklerini bile fark edebiliyorlar. Böylece balözü bulabiliyorlar. Bazı böcekler morötesi ışınımları göremese avlarının peşine düşüp beslenemezler bile… O hâlde bu renksiz diyar hiç onlara göre değil. Hepimiz için renkler ne kadar önemliymiş meğer! Kırmızı ne güzel bir renkmiş, yeşil
muhteşemmiş. “Renklerimi istiyorum ben, sarı, turuncu, mavi… Neredesiniz?” Hayal kırıklığı içinde renklerin isimlerini sayıklıyordum. Kaybettiğim renkleri bir bir ararken omzuma bir el dokundu.

“Hadi, film bitti, gidiyoruz.” Öğretmenin sesiyle uyandığımda her şeyin bir rüya olduğunu anladım. Sinema salonundan çıktığımızda sanki gözleri ilk kez gören biri gibiydim. Her şey ne kadar güzeldi. Renkler, dünyamızdaki her şeye vücut veriyordu. Yeşilin tonları, mevsimlerin renkleri, dünyanın değişen elbiseleri… Ormandaki, göldeki, sokaktaki doğal resimler… Güneşin ışığı karşımdaki ağacın yapraklarının arasından altın gibi ışıldıyordu. Önümden uçan kelebeğin minicik kanadına mavinin her tonu ince bir nakış gibi nasıl işlenmişti? Bir kedi geçti önümden, kendi bembeyaz, gözleri ise masmavi… Peki ya bu harika renkleri algılayan gözlerimiz, beynimiz… Onları kim bu kadar mükemmel yaratmıştı? Işığı kim yaratmıştı? Işığın, gözlerimizin, renklerin ve her şeyin Yaratıcısına bir kez daha teşekkür ettim. O’nun gücüne bir kez daha hayran kaldım. O ve yarattığı her şey mükemmeldi.

Elbette gözleri görmeyen insanlara verdiği başka yetenekler de bu mükemmel dengenin bir parçasıydı. Gelişmiş kulakları ve müziğe yetenekleri… Duyarlılığı giderek gelişen parmak uçlarıyla onlar da dünyaya başka gözlerle bakıyorlardı.


1. Bu parçada verilmek istenen mesajı bir cümle ile yazınız.


Cevap :Evrendeki renkler, düzen ve güzellikler, Yaratıcı’nın gücünün ve mükemmelliğinin bir göstergesidir.


2. Bu parçada evrendeki düzenle ilgili hangi örnekler verilmiştir? Yazınız.


Cevap :

  • Bitkilerin, ağaçların ve çiçeklerin çeşitliliği ve güzelliği.
  • Arıların çiçeklerdeki renkleri fark edip balözü bulması.
  • Bazı hayvanların renkler sayesinde avlarını bulup beslenmeleri.
  • Doğadaki renklerin ve ışığın varlıkların yaşamında oynadığı önemli roller.

3. Okuduğunuz parçada evrendeki düzenin kaynağı hangi nedene bağlanmıştır? Açıklayınız.


Cevap :Evrendeki düzenin kaynağı, Yaratıcı’nın varlığı ve gücüdür. Her şeyin mükemmel bir şekilde yaratıldığı ve evrendeki düzenin bu yaratılışın bir sonucu olduğu belirtilmiştir.


4. Okuduğunuz parçanın kahramanı siz olsaydınız yaşadığınız olay karşısında hangi sonuca varırdınız? Açıklayınız.


Cevap :

Eğer ben o kahraman olsaydım, renklerin ve ışığın ne kadar değerli olduğunu ve yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası olduklarını anlar, evrendeki bu düzenin bir tesadüf olamayacağı sonucuna varırdım. Yaratıcı’nın varlığına ve O’nun yarattığı her şeyin bir amaca hizmet ettiğine olan inancım artardı.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

Our Score